کد خبر: 880198
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
جبار آذين
امسال هم مغازه دونبش جشن‌پاره‌هاي موسوم به فيلم فجر با پول بيت‌المال به نام سينماي ايران و باشكوه‌تر! از دو دوره قبل داير است و منافع‌داران و سودبران از شوق برگزاري آن از شادي در پوست نمي‌گنجند؛ چراكه شعار آنها به قول معروف؛نان اينجا، آب اينجا، كجا بروم به از اينجا است! جشن‌هايي كه ارتباطي با سينماي ملي ايران، نيازها و مشكلات و نظرهاي اهالي آن و فجر انقلاب و جامعه ندارند و عنوان سينما و فجر هم بهانه‌اي است براي عده‌اي خاص و اندك كه خود را به مسئولان غافل سينما مي‌چسبانند و از اين سفره بهره مي‌برند!‌

روزگاري زنده‌ياد جشنواره فيلم فجر، ويترين سينماي ايران، محل گردهمايي ملي سينماگران و حامي و هادي هنرمندان، مسيري براي حضور سينماگران و سينماي ايران در جهان بود، اما چند سال است كه به دليل كجروي مديران و تخريب سينما و جشنواره و بي‌اعتنايي به خواسته‌ها و منافع ملي سينما و سينماگران و رسانه‌هاي سينمايي، ويترين سوپرماركت كساني شده كه مخالف احيا و به‌روزسازي و ارتقا و سالم‌سازي جشن‌پاره و سينماي كشور هستند و برگزاري سالم، هدفمند و استاندارد وكيفي جشنواره فيلم فجر و رونق توليد آثار ملي و مردمي، برايشان نان و آب ندارد!

در واقع آنها در فضاي برگزار‌ي دوپاره و دوهزينه‌شده جشن‌پاره‌ها به خرج مردم است كه خوب مي‌توانند سود برند و از آب گل‌آلود ماهي بگيرند! نمونه‌اش جشن‌پاره‌هاي سال گذشته كه هنوز هم تكليف ميلياردها پول بر باد رفته و مفقود‌شده آن به‌رغم تأكيد آقاي وزير ارشاد مبتني بر شفاف‌سازي هزينه جشن‌پاره‌هاي موسوم به ملي و جهاني، شفاف و روشن نشده است. پرسش اين است، برگزاري جشن‌پاره‌هايي كه از اساس دچار انحراف و كجروي‌اند و اجراي آنها با زد‌و‌بند‌ها، گزينش‌هاي سفارشي و فرمايشي هيئت‌هاي انتخاب و داوران و همچنين انتخاب‌ها و اهداي مسئله‌دار جوايز و حيف و ميل بيت‌المال همراه است و هيچ دستاوردي براي سينما ندارد، چه ثمري دارد‌!؟باز اگر بعضي كاربلدان و دلسوزان سينما، جزو متوليان و مجريان اجراي جشنواره فيلم فجر به صورت اصلاح‌شده و قوي و غني و سلامت بودند، دل اهالي سينما چندان به درد نمي‌آمد، ولي با بلبشو و آشفتگي موجود، افق روشني پيش روي سينماي كشور نيست و برگزاري جشن‌پاره‌ها، محملي شده براي بهره‌بري عده‌اي از سفره مردم كه به نام سينما پهن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار