کد خبر: 880159
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
مشغله های زیاد منوچهر شاهسواری به عنوان مدیرعامل خانه سینما در شوراهای مختلف سینمایی که همواره مورد انتقاد بوده است لزوم دخالت وزیر ارشاد برای مهار این وضعیت را ضروری ساخته است.
فرزین ماندگار

مشغله های زیاد منوچهر شاهسواری به عنوان مدیرعامل خانه سینما در شوراهای مختلف سینمایی که همواره مورد انتقاد بوده است لزوم دخالت وزیر ارشاد برای مهار این وضعیت را ضروری ساخته است. 

نام منوچهر شاهسواری تا دو، سه سال پیش در عرصه رسانه ای سینمای کشور نامی تقریبا گمنام بود، فیلم «مزارشریف» تا حدودی باعث شد نام این تهیه کننده از سایه گمنامی بیرون بیاید، آنهم نه به دلیل قوام و عظمت فیلم بلکه به دلیل حواشی که موضوع فیلم ایجاد کرد.
مزارشریف را حوزه هنری ساخته بود و گفته می شود منوچهر شاهسواری از دوستان قدیمی رئیس فعلی سازمان سینمایی حوزه است، در واقع شاهسواری بخش عمده ای از شهرت خود را مدیون سپردن پروژه با اهمیت و پرهزینه ای چون مزار شریف از سوی حوزه هنری به اوست، بماند که فیلم مزارشریف به کارگردانی حسن برزیده و تهیه کنندگی منوچهر شاهسواری با وجود برخورداری از جنبه های بسیاری که برای خلق یک اثر بزرگ دارا بود فیلمی ضعیف از کار درآمد، موضوع فاجعه مزارشریف این ظرفیت را داشت که به عنوان اثری بزرگ و تاثیر گذار بخشی از مظلومیت شهدای کنسولگری ایران را بازتاب دهد و نقش آمریکا و غرب را در این جنایت فاش نماید اما ضعف تکنیکی و ساختاری فیلم مانع از این مهم شد اما ساخته شدن مزارشریف منجر به این شد که منوچهر شاهسواری به چهره ای شناخته شده در سینما تبدیل شود و به تدریج پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند و به جایگاهی برسد که در راس مدیریت خانه سینما قرار بگیرد. 

شخصیت معتدل و کم حاشیه و نیز هوشمند مدیر خانه سینما در موضع گیری هایی که سیاست ورزانه اتخاذ می شود همواره او را به عنوان فردی که توانسته حاشیه امنی برای خود ایجاد کند تبدیل کرده است، اما همه این به اصطلاح اعتدال رفتاری باعث نشده تا صنف سینماگران از مدیریت او و دوستانش در خانه سینما راضی باشند چرا که خانه سینما هنوز در ایجاد رضایت اعضایش موفق نشان نداده است.

از اینها گذشته آنچه بیش از همه سبب می شود انگشت انتقاد به سوی منوچهر شاهسواری نشانه برود مشغله های زیاد او در سینماست، شاهسواری در شوراهای سینمایی پرشماری عضو است. مدیرعاملی خانه سینما، حضور در شورای صنفی نمایش، عضویت در شورای صدور پروانه ساخت،عضویت در هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر،  عضویت در هیأت امنای مدرسه ملی سینما، عضویت در هیأت امنای موسسه رسانه های تصویری،عضویت در هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی،عضویت در هیأت امنای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عضو شورای تصویب فیلمنامه حوزه هنری، عضویت در هیأت امنای موزه سینما، عضویت در هیأت مدیره موسسه هنرهای تصویری سوره مشغله های شاهسواری را شامل می شود و جالب است که وی از بسیاری از این شوراها نیز حقوق می گیرد. 

ایا خانه سینما نمی تواند برای شوراهای سینمایی مختلف نماینده های دیگری معرفی کند و صرفا باید شخص مدیرعامل عضو این شوراها باشد؟ به نظر می رسد انتقادها از ابولمشاغل سینما و بی اعتنایی خانه سینما به این انتقادها لزوم ورود وزیر به این ماجرا را ضروری کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار