کد خبر: 880128
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
معاون گردشگری استان اردبیل:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ضروری است توسعه روستاهای هدف گردشگری استان متناسب با ویژگی های بومی باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قادر تقی زاده در جلسه بررسی زمینه‌های  توسعه روستاهای هدف گردشگری اردبیل اظهار کرد: توسعه روستاها تنها براساس ضوابط تهیه شده توسط بنیاد مسکن استان درقالب طرح های هادی امکان پذیر بوده ونباید مغایر با ویژگی های  بافت سنتی روستاها باشد .

وی افزود: روستاهای هدف گردشگری به واسطه قابلیت‌هایی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارند به عنوان روستای هدف معرفی شده اند و ضروری است از قابلیت های بومی محلی نیز برای توسعه روستا استفاده کرد ، چون امروزه بسیاری از گردشگران متقاضی اقامت در اقامتگاه های بوم گردی و اکو کمپ‌ها هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اختصاص اعتبار به روستاهای هدف گردشگری بیان کرد: ضروری است ازاعتبار اختصاص یافته به دهیاری ها به شکل بهینه استفاده شود.

تقی زاده گفت: اعتبارات تحقق یافته نباید بی فرجام شود تا شاهد هدررفت اعتباراتی باشیم که با برنامه منسجم کارشناسی می توان نهایت استفاده را از اعتبارات داشت.

در این جلسه مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز با تاکید به اینکه استان اردبیل قابلیت کم نظیری در توسعه روستاهای هدف گردشگری دارد، تصریح کرد: ضروری است طرح های گردشگری متناسب با پتانسیل هر روستا تعریف شود.

ابراهیم شکری افزود: از جمله ایده های قابل اجرا در روستاهای هدف گردشگری اکوکمپ ها است که می تواند در مناطق مختلف استان در روستاها اجرا شود.

وی به ضرورت به سازی منظر روستاهای هدف گردشگری نیز تاکید کرد و بیان داشت : بعد از بهسازی ، این خانه ها  می تواند در مالکیت خود روستایی باقی مانده و به هنگام مراجعه مسافران تحت عنوان اقامتگاه بوم گردی در اختیار مسافران قرار گیرد.

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به برخی مشکلات در خصوص اجرای طرح هادی روستایی گفت: ضروری است حفظ بافت تاریخی در طرح هادی مورد توجه قرار گیرد.

شکری تصریح کرد: در هر کجا حفظ بافت تاریخی مورد بی توجهی باشد قطعا برخورد خواهد شد و اداره کل میراث فرهنگی استان آماده تعامل با دهیاران و بخشداران برای توسعه گردشگری روستاها است.

وی همچنین به ضرورت استفاده از مصالح بومی در توسعه زیرساخت های گردشگری روستاها تاکید کرد و بیان داشت: استفاده از مصالح بومی به مراتب هزینه ها را کاهش می دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر