کد خبر: 880085
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: برداشت انار در اصفهان امسال به دلیل سرمای زودرس پیش بینی می شود ۴۵ درصد کاهش یابد

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،‌ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان سطح کل باغات انار استان اصفهان، هشت هزار و ۶۳۰ هکتار است که حدود ۸۲۰ هکتار آن به مرحله باروری نرسیده است اعلام کرد وبیان داشت : برداشت انار در استان اصفهان از نیمه اول مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان‌ماه ادامه خواهد داشت .

رئیس زاده گفت : به علت خسارات وارده ناشی از سرمای زودرس و کم سابقه پاییز سال گذشته به باغات انار استان اصفهان، پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت محصول امسال  نیزبه حدود ۶۰ هزار تن برسد که نسبت به سال گذشته بیش از ۴۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اعلام اینکه شهرستان‌های کاشان، شهرضا، نطنز و اردستان چهار شهرستان عمده تولیدکننده انار استان است، تصریح کرد: شهرستان‌های دهاقان، نجف‌آباد و اصفهان نیز از دیگر تولیدکنندگان این محصول در استان هستند.

رئیس زاده اضافه کرد: از ارقام مرغوب انار استان اصفهان می‌توان به انار نادری بادرود، زاغه کاشان، ملس شهرضا، سبزه اردستان و دانه سیاه اصفهان اشاره کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار