کد خبر: 880084
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان:
اصفهان جزء 10 سازمان برتر مسابقات حریق در کشورآلمان بود ودر مورد قضاوت 60 داور بین المللی قرار گرفت و سازمان آتش نشانی اصفهان تندیس نقره‌ای و مقام دوم را در اطفاء حریق کسب کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در نشست خبری هشتمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری‌های نوین صنایع حفاظتی، امنیتی، پلیسی، ایمنی، آتش‌نشانی و HSE اظهار داشت: این نمایشگاه سال‌های گذشته در مشهد و تبریز و دیگر کلان‌شهرها برگزار شد اما برگزاری آن در اصفهان به دلیل حمایت‌های صنف‌های فعال این حوزه استمرار پیدا کرده در حالی‌که در دیگر شهرها متوقف شده است.

بهزاد بزرگزاد با بیان اینکه در شهر اصفهان ارتباط خوبی بین مردم و سازمان آتش نشانی وجود دارد، افزود: شرایطی مهیا شد که این نمایشگاه به وجود آورنده موجی همگانی در بین مخاطبان خود شود و یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه همین مورد بود.

وی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: هدف دیگر تعامل بین اتحادیه و صنوف و عرضه‌کنندگان با مخاطبان خود است، اگر نسبت به فرهنگ سازی ایمنی نقد داریم یکی از بسترها برای آشنایی و فرهنگسازی بیشتر در این زمینه همین نمایشگاه است.

بزرگزاد با بیان اینکه عمده‌ترین مسئله فرهنگ ایمنی است، افزود: این  نمایشگاه سبب قوی شدن فرهنگ ایمنی در نظر مردم می‌شود، زمانی که مردم برای بازدید از نمایشگاه شرکت کنند به صورت دیداری، شنیداری و ادراکی متوجه افزایش کیفیت و غنی شدن فعالیت‌ها شده و ارتقای سطح دانش و بینش آنها را به دنبال خواهد داشت.

 وی تصریح کرد: همیشه در این نمایشگاه از کل کشور برای حضور دعوت می‌شد و متأسفانه مردم و کسبه اصفهان مشارکت کمتری داشتند اما امسال 75 درصد غرفه‌داران اصفهانی هستند که مایه خرسندی است.

وی در ارتباط با حضور تولیدکنندگان داخلی در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: آنچه خاص است و امروز فرایند آن در نمایشگاه ارائه می‌شود تولیدات داخلی است درحالیکه ما همیشه به واردات خارجی تکیه می‌زدیم اما در این نمایشگاه هویت و تجهیزات ایرانی بیشتر نمایان شده که حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان پیرامون برنامه‌های سازمان در نمایشگاه گفت: مانور اختصاصی آتش‌نشانی در نخستین روز نمایشگاه برگزار می‌شود، همچنین با حضور در غرفه اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبان قرار خواهیم داد اما آنچه در نمایشگاه امسال بیشتر مد نظر آتش‌نشانی بود ارائه نرم افزارهای مرتبط به‌جای نشان‌دادن تجهیزات سخت افزاری است.

وی افزود: اعتقاد آتش‌نشانی خاموش‌کردن آتش با نرم‌افزار است، با توجه به وجود 2هزار شیر آتش نشانی در شهر و اهمیت چیدمان آن‌ها اگر بخواهیم بدون نرم افزار آنها را پیدا کنیم آتش کار نمی‌ تواند پیدا کند اما آنچه در سازمان آتش نشانی اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد منطبق با نرم افزارهااست.

بزرگزاد تصریح کرد: با توجه به اهمیت و تاثیراتی که حادثه پلاسکو به جا گذاشت و شباهت آن با بسیاری از ساختمان‌های فعلی که با تغییر کاربری احتمال حادثه را تشدید می‌کنند در روز دوم نمایشگاه سمیناری درباره تحلیل ساختمان‌های بلند و حادثه پلاسکو در غرفه سازمان آتش نشانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشانی برای جذاب‌تر کردن نمایشگاه نزد مردم با توجه به تخصصی بودن آن گفت: نمایشگاه برای سنین پایین‌تر بنا بر ایجاد حس هیجان با شنیدن وصف آتش نشانی و پلیس جاذبه‌های خودش را خواهد داشت اما سعی شده با اقتباس از نمایشگاه‌های خارجی و مانورها و مسابقات عملیاتی که بین برنامه‌ها انجام می‌شود عموم مردم را جذب کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه بحث ایمنی به تمام جامعه برمی‌گردد، افزود: ایمنی کودک و زن و مرد و پیر و جوان را درگیر می‌کند، در زندگی روزمره ایمنی را به هیچ عنوان نمی‌توان کنار گذاشت و تنها گله مندی نمایشگاه این است که ای کاش زمان برگزاری این نمایشگاه کمی دیرتر و با فاصله زمانی بیشتری از نمایشگاه تهران برگزار می‌شد تا شاهد حضور بیشتر شرکت کنندگان باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی اصفهان قهرمان دوم جهان است، افزود: ما جزء 10 سازمان برتر بودیم که در مسابقات حریق آلمان شرکت داشتیم و مورد مقایسه 60 داور قرار گرفتیم و سازمان آتش نشانی اصفهان تندیس نقره‌ای و مقام دوم را کسب کرد.

بزرگزاد با اشاره به استاندارد تجهیزات آتش نشانی اصفهان گفت: در مدیریت بحران 3 وضعیت قابل قبول، خوب و ایده آل وجود دارد که اکنون استاندارد تجهیزات آتش نشانی درحد قابل قبول است و سعی بر دستیابی به وضعیت ایده آل هستیم، هرچند هیچ یک از سازمان‌های آتش نشانی نمی‌تواند ادعا کند که در وضعیت ایده‌آل قرار دارند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه هدف ارائه بخش‌های نرم افزاری است نه سخت افزاری، بیان کرد: 82 درصد از مردم از عملکرد سازمان آتش نشانی راضی هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در ارتباط با تعامل آتش نشانی با آموزش و پرورش گفت: در تمام مهدکودک‌های تحت پوشش بهزیستی یا خصوصی اصول ایمنی با شعر به کودکان آموزش داده می‌شود و درحال حاضر تمام ایستگاه‌ها دارای واحد آموزشی هستند و از 10 مهرماه مدارس اردوهای آموزشی برگزار می‌کنند و بیش از 200 هزار نفر دانش آموز چهره به چهره آموزش دیدند.

بزرگزاد افزود: این روزها ایمنی عیار پیدا کرده و روی ایمنی در اصفهان سرمایه‌گذاری شده یعنی ساختمان‌هایی که سرمایه ندارند برای بررسی ایمنی خودشان به سازمان آتش نشانی مراجعه می‌کنند که برای بررسی سازه‌ها وارد شوند در همین راستا 182 سایت بازی کودکان نیز ایمن شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه و همایش‌ها آموزش خود امدادی داده و خود ایمنی را ترویج می‌دهند، تجهیزات و عوامل آتش نشانی مهم‌اند اما مردم هم به عنوان عنصر دیگر درگیر در حوادث دارای اهمیت هستند که باید آموزش‌های لازم را فرا گیرند، بنابراین برای نمایشگاه هر 3 روز آموزش اطفای حریق با خاموش کننده‌های خانگی را به مردم آموزش می‌دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر