کد خبر: 880044
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
شجاعي‌طباطبايي در حاشيه افتتاح نمايشگاه پوستر «سقوط شيطان بزرگ»:
مدير مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري از اين گفته كه دولتمردان امريكا بسيار گستاخ شده‌اند و ديديم كه مقام معظم رهبري نيز در واكنش به آنها از واژه «احمق» استفاده كردند؛ اين وضعيت ايجاب مي‌كرد ما نيز به زبان هنر مشتي به دهان دولتمردان امريكا بزنيم. 
سيدمسعود شجاعي طباطبايي كه در حاشيه مراسم افتتاحيه نمايشگاه پوستر «سقوط شيطان بزرگ» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پويا سخن مي‌گفت، محور شكل‌گيري اين نمايشگاه را با محوريت سالروز 13 آبان و تسخير لانه جاسوسي امريكا دانسته است:« مقامات امريكا اين روزها عصبانيت بسيار زيادي از ايران دارند و اين عصبانيت را به اشكال مختلفي همچون تحريم و اظهارات رئيس‌جمهور خود نشان مي‌دهند و كار به جايي رسيده است كه رئيس‌جمهور امريكا يك سخنراني مستقل را به مباحثي مثل «ايران‌ستيزي» و «ايران‌هراسي» اختصاص مي‌دهد و حتي ايران را يك ملت تروريست مي‌خواند. اين نشانه‌ها از قبل هم وجود داشت، اما در حال حاضر شدت گرفته است؛ دولتمردان امريكا بسيار گستاخ شده‌اند و ديديم كه مقام معظم رهبري نيز در واكنش به آنها از واژه «احمق» استفاده كردند؛ اين وضعيت ايجاب مي‌كرد ما نيز به زبان هنر مشتي به دهان دولتمردان امريكا بزنيم.»
به گفته شجاعي قرار است، آثار اين نمايشگاه در مراكز استان‌ها نيز به معرض نمايش گذاشته شود و مجموع آثار در قالب كتاب به چاپ برسد؛ همچنين اين آثار در فضاي شهري به نمايش گذاشته خواهد شد و شرايط انتشار وسيع آثار در فضاي مجازي را نيز فراهم كرده‌ايم. خوشبختانه اكنون شرايط بسيار خوبي براي ثبت و نگهداري از اين آثار فراهم شده است و من از اصحاب رسانه تشكر مي‌كنم، به خاطر اينكه در اين مسير ياور ما هستند. اين كاريكاتوريست برپايي چنين برنامه‌هايي را در رسواكردن رژيم جنايتكار امريكا بسيار مؤثر مي‌داند:‌
« ما خاطرات بسيار تلخي را از رژيم امريكا داريم، مثل حمله به هواپيماي مسافربري ايران، حمله اتمي به شهرهاي هيروشيما و ناكازاكي و جناياتي كه در عراق مرتكب شدند، مثل فجايع زندان ابوغريب كه اينها همگي نماد ظلم است. دولت امريكا يك دولت تماميت‌خواه و همواره در پي سلطه‌جويي بر ملت‌هاي جهان است. ايران تنها كشوري است كه بدون هيچ ترسي به طور جدي در مقابل امريكا ايستاده است. زماني كه ما فراخوان مسابقه بين‌المللي كاريكاتور ترامپيسم را منتشر كرديم با استقبال هنرمندان از 75 كشور جهان مواجه شد. زبان هنر، رسا و بين‌المللي است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار