کد خبر: 879974
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
مدیر شرکت توتال فرانسه در مورد فعالیت این شرکت در ایران گفت:«ما منتظریم تا ببینیم کنگره آمریکا چه تصمیمی می گیرد... اگر ما نتوانیم به صورت قانونی کار را دنبال کنیم، فعالیتمان را متوقف خواهیم کرد، اما به این آسانی تسلیم نخواهیم شد.»
تسنیم: به نقل از بلومبرگ، توتال به این آسانی در مورد قرارداد خود با ایران برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی کوتاه نخواهد آمد.

پاتریک پویان، مدیر شرکت توتال گفت، با وجود اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که تحریم‌های بیشتری علیه ایران به اجرا خواهد گذاشت و از برجام که تجارت با ایران را آسان‌تر کرده خارج خواهد شد، این شرکت فرانسوی قصد دارد قبل از تصمیم گیری در مورد پروژه توسعه میدان پارس جنوبی مشاوره‌های حقوقی انجام دهد.

پویان در سخنانی که در اندیشکده انگلیسی چتهم هاوس ایراد شده اظهار داشت: «ما منتظریم تا ببینیم کنگره آمریکا چه تصمیمی می‌گیرد و چهارچوب جدید تحریم‌ها چه خواهد بود... اگر ما نتوانیم به صورت قانونی کار را دنبال کنیم، فعالیتمان را متوقف خواهیم کرد، اما به این آسانی تسلیم نخواهیم شد.»

توتال در ماه جولای قراردادی برای توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی با ایران به امضا رساند و متعهد شد که یک میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری نماید. ترامپ ماه گذشته موضع سختگیرانه خود در قبال ایران را آشکار ساخت و از تایید پایبندی ایران به برجام خودداری کرد. اکنون کنگره کمتر از دو ماه فرصت دارد تا در مورد وضع تحریم‌های جدید علیه ایران تصمیم گیری کند.

مدیر شرکت توتال افزود، شرکت‌های بزرگی نظیر توتال به برخی از تحریم‌های آمریکا در مورد ایران که شامل ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا در معاملات تجاری است احترام می‌گذارند. توتال توانسته با استفاده از سرمایه خود به جای تامین مالی پروژه از منابع دیگر این ممنوعیت را دور بزند.

پویان گفت، توتال ریسک‌های بازگشت به ایران را بررسی کرده و معتقد است از اینکه اولین شرکتی بوده که بعد از لغو تحریم‌ها به این کشور بر می‌گردد منتفع خواهد شد.

«این یک تصمیم برد-برد بود... وقتی شما اولین شرکت هستید، شانس نوآوری و انعقاد بهترین قرارداد را دارید.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
آقای زنگنه به همین خیال باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار