کد خبر: 879946
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
در راستای خدمات رسانی به زائرین انجام شد:
کاروان شهید محمود شفیعی در آستانه اربعین حسینی (ع) شامل 20 دستگاه اتوبوس متعلق به سازمان اتوبوسرانی شهرداری اسلام‌شهر به منظور ارائه خدمات به زائرین حسینی (ع) عازم مرز مهران شد.

کاروان شهید محمود شفیعی در آستانه اربعین حسینی (ع) شامل 20 دستگاه اتوبوس متعلق به سازمان اتوبوسرانی شهرداری اسلام‌شهر به منظور ارائه خدمات به زائرین حسینی (ع) عازم مرز مهران شد.

 درآستانه فرارسیدن اربعین حسینی ، کاروان  شهید محمود شفیعی طی مراسمی با بدرقه  مسئولین شهری و اعضای شورا جهت خدمات رسانی به زائرین  حرم امام حسین (ع) به سمت مرز مهران حرکت کرد.

کاروان شهید  شفیعی شامل 20 دستگاه  اتوبوس  متعلق به سازمان  اتوبوسرانی شهرداری اسلامشهر است که جهت جابجایی  زائرین  حرم کبریایی ابا عبداله الحسین (ع)  در مراسم پیاده روی اربعین است که از امروز تا پایان بازگشت  زوار در مرز مهران مستقر و خدمات رسانی خواهند کرد .

  حجت‌الاسلام محمد ‌ نوروزی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اسلام‌شهر در مراسم بدرقه این کاروان ، اظهارداشت :زنده نگهداشتن اربعین  فضایل و ارزش‌های زیادی دارد که ،کمک به برگزاری شکوهمند کنگره عظیم اربعین یکی از اقدامات قابل توجه و شایسته است.

نوروزی افزود: اربعین یکی از مختصات  و ویژگیهای امام حسین (ع) است ،ما برای پیامبر، امام علی(ع) و امام حسن (ع)اربعین نداریم ولی برای  زنده نگهداشت یاد و خاطره  چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) اربعین نگهداشته می شود .

 وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)  ، بیان کرد:آسمان ۴۰ روز بر امام حسین (ع)خون گریستو  امام حسن عسگری (ع)  نیز پنج نشانه برای مؤمن ذکر می‌کنند که یکی از آنان زیارت اربعین است.

امام جمعه اسلامشهر،تاکید کرد:زمانی بود که زائران امام حسین (ع) با وحشت وترس به زیارت حضرت می‌رفتند ،مرحوم محدث قمی می‌نویسد که متوکل ۱۷ مرتبه قبر امام حسین (ع) را تخریب کرد و  هارون‌الرشید نیز درخت سدری که نشانه قبر آن حضرت بود ،قطع کرد.

وی  خاطر نشان کرد: اجتماع بزرگ اربعین پاسخ داعشی ها وکسانی بود که می‌خواستند ، حکومت بنی‌امیه را در شام زنده کنند وقبرهای مطهررا از بین ببرند.

 مریدان و شیفتگان ابا عبداله الحسین (ع) در شهرستان اسلامشهر از یکماه قبل  با تشکیل ستاد مردمی و اعزام خدادمین به موکب هایی در مسیر پیاده روی اربعین در شهرهای بصره و نجف و حله و...  ،اقدام به پذیرایی ، اسکان و خدمات رسانی  به زوار حرم حسینی  می کنند  و اعزام  کاروان اتوبوسرانی هم به همت  حمایت  مجموعه مدیریت شهری و سازمان اتوبوسرانی شهرداری اسلامشهر راهی مرزمهران شده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر