کد خبر: 879916
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان البرزخبرداد
سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان البرز از اعزام ۲۲۰۰ نفر از زائران بار اولی این استان به صورت رایگان به مشهد مقدس خبر داد.

عباس قاضی خانی در نشست خبری آستان قدس رضوی که به مناسبت دهه آخر صفر و فرارسیدن ایام شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان البرز برگزار شد با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: رسالت اصلی آستان قدس در مدیریت جدید محرومیت‌زدایی است و اهداف اصلی استان‌ها رسیدگی به محرومیت مردم است.

وی با بیان اینکه این خدمات‌رسانی‌ها در قالب خادم یاری و خدمت مردم به مردم است افزود: بخشی از خدمات محرومیت‌زدایی توسط خادمین افتخاری انجام‌ می‌شود و موضوع  خدمت‌رسانی در استان البرز فراجناحی و افتخاری است.

سرپرست آستان قدس رضوی در استان البرز با بیان اینکه خدمت‌رسانی آستان قدس سیاسی نیست و طبق برنامه مقام معظم رهبری پیش می‌رود گفت: شناسایی افراد و  مناطق  محروم با هماهنگی  دولت، هئیت‌های مذهبی، مردم، بسیج، مساجد و دستگاه‌های مانند بهزیستی صورت می‌گیرد و بعد در کانون خادمیاران ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وظیفه  ترویج سیره رضوی در سطح کشور را برعهده دارد، اضافه کرد: دهه کرامت و مراسم زیر سایه خورشید تحت نظر کمیته فرهنگی انجام شد و زائران فقیری که بیش از 15 سال بود به حرم رضوی مشرف نشدند و افراد بالای 40 سال در قالب کاروان از ابتدای  سال به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

خبرنگاران خادم الرضا می شوند

 

وی در توضیح کانون خادم یاران رسانه گفت: خبرنگاران می توانند با ثبت نام در سایت آستان قدس به عنوان خادم با نشر اخبار این سرپرستی و فرهنگ سازی در زمینه وقف و نذورات به منظور کمک به محرومین استان می توانند خادم امام رضا باشند و این فعالیت های مستمر می تواند به منظور آزمون و دوره قبولی آنها برای دریافت حکم خادمی محسوب شود.

به گفته قاضی خانی برنامه هایی نیز در دهه آخر صفر تدارک دیده شده است از جمله می توان به آیین ویژه خطبه خوانی در شب شهادت امام رضا توسط خادمین استان و آستان قدس،و حرکت از میدان شهداد به سمت امام زاده حسن، با حضور نماینده ولی فقیه امام جمعه کرج و دیگر امامان جماعت اشاره کرد.

همچنین برگزاری آیین تعزیه و محافل قرآنی توسط قاریان برجسته،برگزاری روضه خانی و اهدا پرچم آستان به 100 منزل که می تواند تعداد بیشتری را هم شامل شود. برگزاری مراسم عزاداری در دانشگاه ها و مدارس در شب شهادت امام هشتم،امام حسن ع و پیامبر که در مصلی کرج نیز به همین مناسبت برنامه ویژه ای در نظر گرفته شده است که با عزادار شدن امام جمعه کرج و حضور یافتن نزد ایشان برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار