کد خبر: 879913
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
مدیرکل منابع طبیعی البرز:
مدیرکل منابع طبیعی البرزگفت: آتش سوزی در مراتع به جز از بین بردن گونه‌های گیاهی ، حیات خاک را به خطر می‌اندازد.

حامد فرضی اظهار کرد: البرز استانی با مساحت محدود است ولی هر روز شاهد افزایش جمعیت آن هستیم‌که همین امر لزوم نگهداری بیشتر از سرمایه های ملی و منابع طبیعی در این استان را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه هایی هستند که باید به دست آیندگان برسند به همین دلیل امروز ما باید در نگهداری و حفظ آنها تلاش‌کنیم.

 وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی البرز، در تمام طول سال شاهد حضور مسافران و گردشگران در مناطق مختلف استان هستیم که همین امر حساسیت در خصوص حفاظت از منابع طبیعی را افزایش داده است.

 فرضی گفت: گردشگران باید توجه داشته باشند بعد از تفریح حتما از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند چون گاه یک آتش کوچک می‌تواند هکتارها از مراتع و جنگل را نابود کند.

 مدیر کل منابع طبیعی البرز ابراز کرد: آتش سوزی گسترده در سطح مراتع باعث از بین رفتن‌ گونه های گیاهی با ارزش شده و حیات خاک را نیز به خطر می اندازد.

 این مسئول با اشاره به این‌که انسان ها در ایجاد آتش سوزی در اراضی ملی سهم زیادی دارند، افزود: عامل99 درصدآتش سوزی های مراتع مخصوصا در البرزکه گردشگران زیادی تردد می‌کنند، انسانی است.

 فرضی در بخش دیگری به‌ کاهش چشمگیر حریق در اراضی استان به نسبت سال گذشته اشاره‌کرد وگفت : این موضوع به دلیل همکاری و اطلاع رسانی و همکاری جوامع محلی، مردم، دهیاران، بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی روستا، سازمان ها ی مردم نهاد و همیاران طبیعت با اداره‌کل منابع طبیعی استان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، آگاه سازی و جلب مشارکت افراد در این زمینه باعث اتفاقات خوبی برای‌کاهش حریق در اراضی استان شده است.

فرضی افزود: علاوه بر این، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی البرز حتی در روزهای تعطیل با پایش های مستمر، هرگونه حریق در اراضی را رصد می‌کند و به محض دریافت گزارش ها اقدام به اطفای حریق می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار