کد خبر: 879854
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
برخلاف تصور امريكايي‌ها، اروپايي‌ها، صهيونيست‌ها و جريان ضد انقلاب كه مي‌پندارند با گذر زمان و پايان يافتن عمر نيروهاي نسل اول انقلاب، دوران انقلابي‌گري در ايران خاتمه مي‌يابد...
دکتر ید‌الله جوانی
برخلاف تصور امريكايي‌ها، اروپايي‌ها، صهيونيست‌ها و جريان ضد انقلاب كه مي‌پندارند با گذر زمان و پايان يافتن عمر نيروهاي نسل اول انقلاب، دوران انقلابي‌گري در ايران خاتمه مي‌يابد؛ جوانان و حتي نوجوانان مؤمن و انقلابي امروز، ثابت كرده‌اند كه تداوم‌بخش راه انقلاب خواهند بود. اين تصور و پنداشت غلط دشمنان ملت ايران، ريشه در محاسبات اشتباه آنان طي 38 سال گذشته در قبال انقلاب اسلامي و پديدآورندگان آن دارد. امريكايي‌ها به عنوان دشمن اصلي ملت ايران در 38 سال گذشته، به رغم سرمايه‌گذاري‌هاي كلان براي به شكست رساندن انقلاب اسلامي و متوقف كردن حركت رو به جلوي ملت ايران، در همه برنامه‌هاي‌شان با شكست و ناكامي مواجه شدند. دليل اصلي اين شكست‌ها و ناكامي‌ها، نشناختن مردم و جامعه ايران است. براساس محاسبات غلط در سال‌هاي اخير، امريكايي‌ها و ديگر دشمنان به تغيير ايران از حالت انقلابي به يك كشور غيرانقلابي از سوي جوانان دهه 80 به بعد، بسيار دل بسته بودند. اما در همين سال‌ها، جوانان و نوجواناني كه نه دوران مبارزات عليه رژيم فاسد، مستبد و وابسته پهلوي را تجربه كردند و نه در زمان امام و دوران دفاع مقدس بودند، اكنون با شور و حال انقلابي در تراز جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس، در صحنه حضوري جدي و حماسي براي پيشبرد آرمان‌هاي انقلاب اسلامي دارند. حضور اين جوانان در صحنه‌هايي چون راهپيمايي 22 بهمن، روز قدس، مراسم‌هاي اعتكاف و ليالي قدر، راهپيمايي عظيم اربعين حسيني و كاروان‌هاي راهيان نور، به خوبي قابل مشاهده و مطالعه است.

اكثر مدافعان حرم و شهداي اين كاروان نوراني را جوانان دهه 80 تشكيل مي‌دهند. شهيد حججي عزيز به عنوان نماد و نماينده و سخنگوي اين شهيدان مظلوم، جوان 25 ساله‌اي بود كه سال‌ها بعد از پايان دفاع مقدس متولد گرديد. حماسه‌هاي حضور در مراسم تشييع پيكر اين شهيد مظلوم مدافع حرم در شهرهاي مشهد، تهران، اصفهان و نجف‌آباد، از سوي جوانان مؤمن، انقلابي و پرشور رقم خورد. بديهي است كه اين جوانان مؤمن و انقلابي، با بصيرت و هوشمندي كه دارند، ‌همانند جوانان و نوجوانان دهه‌هاي قبل، تمامي توطئه‌ها و نقشه‌هاي استكبار جهاني عليه ملت ايران را يكي پس از ديگري خنثي خواهند ساخت.
دشمنان براي جداسازي اين جوانان و نوجوانان از مسير انقلاب، خط امام و رهبري، راه شهيدان و در يك كلام براي جداسازي آنان از اسلام ناب محمدي‌(ص)، بسيار سرمايه‌گذاري كرده و مي‌كنند، لكن به رغم اين اقدامات و تلاش‌ها براي ايجاد انحراف در نسل جوان، مشاهدات و مطالعات روي جوانان ايراني نتيجه‌اي ديگر به نمايش مي‌گذارد. استكبارستيزي در جوانان ايراني مثل گذشته مشاهده مي‌شود. وفاداري به انقلاب و آرمان‌هاي والاي امام خميني (ره)، از ويژگي‌هاي جوانان ايران در عصر حاضر است. عشق و دلدادگي به ولايت در جوانان موج مي‌زند. شهيد حججي نمونه و نمادي از جوانان امروز و رويش‌هاي انقلاب اسلامي است. اما امتياز اين جوانان نسبت به جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس، در اموري است كه از آينده بسيار درخشان‌ فردا خبر مي‌دهد. امتيازهايي چون:

1ـ جوانان و نوجوانان امروز، تجربه 38 سال فراز و فرود انقلاب را در پيش رو دارند و به خوبي مي‌توانند نقشه‌هاي دشمناني چون امريكا عليه ملت خود طي دهه‌هاي اخير را مطالعه كنند. 
2ـ جوانان و نوجوانان امروز، صاحب كشوري مقتدر، داراي قدرت بازدارندگي دفاعي و عمق راهبردي در منطقه غرب آسيا هستند. 
3 ـ جوانان و نوجوانان امروز، متصل به جوانان و نوجوانان هسته‌هاي مقاومت در منطقه هستند. پيوند جوانان ايراني با حشدالشعبي در عراق، نيروهاي وطني در سوريه، حزب‌الله در لبنان، گروه‌هاي جهادي در سرزمين‌هاي اشغالي، انصار‌الله در يمن و مجموعه‌هاي ديگر چون لشكر فاطميون، زينبيون، حسينيون و ... از ديگر بلاد اسلامي، يك واقعيت انكارناپذير است. آري اكنون جوانان ايراني، با بسياري از جوانان مؤمن و انقلابي در سراسر جهان پيوند خورده و هم‌افزا شده‌‌اند. 
بنابراين اميد دشمنان به تغيير در ايران و خارج شدن جمهوري اسلامي از ريل انقلابي‌گري در سال‌هاي آينده، اميدي بي‌مبنا و به دور از واقعيات است. جوانان مؤمن و انقلابي ايران امروز، حتماً با پاسداري از انقلاب اسلامي و برداشتن موانع از سر راه انقلاب، آرمان‌هاي اين انقلاب الهي و اهداف والاي ملت ايران را تحقق خواهند بخشيد. اين نگاه واقع‌بينانه به جوانان و نوجوانان ايراني، نگاه هميشگي رهبر معظم انقلاب اسلامي در دهه‌هاي اخير به جوانان بوده است. بر همين اساس و مبنا، معظم‌له در ديدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجويان در روز پنج‌شنبه گذشته و در آستانه يوم‌الله 13 آبان، نسل جوان را پيشرو و پيشران جامعه خواندند و فرمودند: «اين نسل خوش‌استعداد و خوش‌فهم، بي‌ترديد ايران عزيز را با عبور از موانع و سختي‌ها به نقطه مطلوب خواهند رساند.»

رهبر فرزانه و حكيم انقلاب اسلامي در اين ديدار نسل نوجوان و جوان كنوني را برخوردار از همان امتيازات و ويژگي‌هاي جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس دانستند و در باب امتيازات اين نسل نسبت به نسل‌هاي قبل فرمودند: «براساس اطلاعات دقيق، امروز جوانان و نوجوانان ما در بخش‌هاي مختلف، حتي بهتر از جوانان نسل‌هاي قبل، مسائل را تحليل و عمل مي‌كنند.»
معظم‌له با تأكيد بر اينكه دشمني‌هاي زورگويان جهاني تاكنون هيچ تأثيري نداشته و آنها هيچ غلطي نتوانسته‌اند انجام دهند، از نقش‌آفريني‌هاي جوانان در آينده اينچنين خبر دادند: «بچه‌هاي عزيز من، شما نسلي هستيد كه خواهيد توانست با فائق شدن بر ترفندهاي دشمن و عبور از موانع و سختي‌ها، اين كشور را به نقطه اوج و به آرمان‌هاي اسلامي و آرزوهاي بزرگ ملت برسانيد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار