کد خبر: 879824
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
شمیم رضوان

هفته يازدهم رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس در حالي امشب با برگزاري چهار ديدار به پايان مي‌رسد كه در يكي از حساس‌ترين بازي‌ها چلسي و منچستر، دو غول فوتبال جزيره در استمفوردبريج به ميدان مي‌روند؛ ديداري كه بدون شك جذابيت‌هاي خاص خود را دارد. ياران كونته كه فصل قبل با كسب نتايج درخشان جام قهرماني را بالاي سر بردند، منچستر را نيز در ورزشگاه خانگي با نتيجه 4 بر صفر به زانو درآوردند، اما اين روزها شرايط آبي‌هاي لندن چندان جالب نيست. از يك‌سو سه باخت در ليگ و فاصله گرفتن از صدر جدول و از سوي ديگر شكست برابر رم در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اوضاع اين تيم را بدجوري به‌هم ريخته است. به طوري‌كه روزنامه ماركاي اسپانيا مدعي شده رئيس باشگاه چلسي با كونته به مشكل خورده است و به زودي او را بركنار مي‌كند. سرمربي آبي‌هاي لندن اما بعد از باخت تيمش در رم به شدت بازيكنانش را توبيخ كرده و گفته كه از كنار گذاشتن هيچ‌كس ابايي ندارد و از آنها خواسته در بازي مقابل منچستريونايتد ناكامي‌هاي اخير را جبران كنند تا چلسي از رده چهارم جدول فاصله بگيرد.

البته پيروزي برابر منچستري كه جز يك باخت و دو تساوي، ديگر بازي‌هاي اين فصل خود را با پيروزي پشت سر گذاشته و به شدت براي به دست آوردن صدرنشيني در تعقيب منچسترسيتي است، ‌كار چندان ساده‌اي نيست. مورينيو سرمربي تيم دوم جدول كه با فاصله‌اي پنج امتيازي از صدر در انديشه رسيدن به جايگاه منچسترسيتي است، در دو تقابلي که با تيم سابقش در استمفوردبريج داشته با شکست ميدان را ترک کرده است. ديدار اول در ليگ برتر با شکست 4 بر صفر و ديدار دوم در جام حذفي با شکست يك بر صفر همراه بود كه حالا او به دنبال جبران است، هرچند كه كونته مدعي است آقاي خاص به دنبال انتقامگيري نيست. حالا بايد ديد مورينيو در تقابل دوباره با چلسي كه خاطرات زيادي با آن دارد به دنبال گرفتن انتقام است يا نه، خصوصاً كه اين بزرگ‌ترين محك او نيز محسوب مي‌شود. در ديگر بازي امشب ليگ برتر، منچسترسيتي صدرنشين ليگ با آرسنال ديدار مي‌كند. شاگردان پپ اگرچه هفته‌هاي رؤيايي را پشت سر مي‌گذارند و بدون هيچ باختي در صدر جدول خودنمايي مي‌كنند، اما كار آساني برابر آرسنال ندارند. گوارديولا به خوبي به اين مسئله آگاه است: «ديدار برابر اين تيم پيچيده است و اميدوارم بتوانيم با ريکاوري خوبي كه بعد از ديدار مقابل ناپولي داشتيم، نمايش خوبي برابر هوادارانمان داشته باشيم. البته به حمايت هواداران نياز مبرمي داريم، چراكه بعد از بازي در ليگ قهرمانان، انرژي كمتري داريم.»

سيتي چهارشنبه شب در سن‌پائولو برابر ناپولي اين موضوع را نشان داد و صعودش را به مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا قطعي کرد تا با شرايطي بهتر از قبل به مصاف آرسنال در هفته يازدهم ليگ برود. ديداري كه بدون شك يكي از سخت‌ترين ديدارهاي اين فصل ياران ونگر است، چراكه شاگردان پپ ثابت كردند در همه رقابت‌ها موفق ظاهر شدند و برايشان فرقي نمي‌کند در ليگ برتر بازي كنند يا ليگ قهرمانان اروپا. آنها شکست‌ناپذير به نظر مي‌رسند و پيروزي برايشان عادي شده است و به راحتي گلزني مي‌کنند و اين كار را براي حريفان سخت مي‌كند، حتي اگر اين حريف آرسنال ونگر باشد. تيمي كه با 19 امتياز رده پنجم جدول را در اختيار دارد و سرمربي‌اش تأكيد دارد كه مقابل حريف تنها به دفاع نمي‌انديشد، چراكه گاهي بهترين دفاع، حمله است و تيمش براي به نمايش گذاشتن يك بازي زيبا توأم با كسب نتيجه به ميدان مي‌رود، حتي اگر حريف سيتي صدرنشين باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار