کد خبر: 879818
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خبر داد:
معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: این شرکت تاکنون یک مگاوات نیروگاه های کوچک تجدید پذیر خورشیدی، بادی و هیبریدی در این استان ایجاد کرده است.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: این شرکت تاکنون یک مگاوات نیروگاه های کوچک تجدید پذیر خورشیدی، بادی و هیبریدی در این استان ایجاد کرده است.

محمود محمودی معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: از این میزان 925 کیلووات نیروگاه خورشیدی در مدارس و مساجد و بقیه در ادارات اتفاقات و عملیات در سطح ستاد و مدیریت شهرستان های توزیع برق در سطح این استان اجرا شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این پتانسیل، نیروگاه فتوولتاییک با ظرفیت یک مگاواتی مربوط به پژوهشگاه نیرو و سه دستگاه توربین برق آبی حلزونی عمودی در اراک با ظرفیت 330 کیلووات متصل به شبکه توزیع و سامانه خورشیدی شرکت گام با ظرفیت 100 کیلووات نیز از جمله نیروگاه های خورشیدی و برق آبی اجرا شده در استان مرکزی است.
معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: وزارت نیرو مولفه های تشویقی و تضمینی گوناگونی را برای جذب سرمایه گذاران در بخش نیروگاه های کوچک تجدید پذیر در نظر گرفته است.
محمودی عنوان کرد: وضعیت به کارگیری انرژی های تجدید پذیر در کشور در مقایسه با سایر کشورهای دیگر رشد چشمگیری نداشته و می طلبد فرهنگ سازی برای افزایش سرمایه گذاری در این بخش بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در گذر از پیک مصرف برق نقش به سزایی دارد و توسعه انرژی های خورشیدی یکی از ابزارهایی است که می‌تواند تولید کننده برق پایدار و مطمئن در کشور باشد.
معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: مطالعات و تحقیقات این شرکت در شهرهای مختلف استان در زمینه استفاده از انرژی های پاک در دست اجرا است.
محمودی بیان کرد: استان مرکزی به لحاظ برخورداری از منابع باد، آب و خورشید و اقلیم جغرافیایی مناسب نقش موثری در جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی های پاک دارد.
محمودی تاکید کرد: انرژی خورشیدی و بادی یک منبع تمام نشدنی است و استفاده از انرژی های پاک توسط صنایع استان مرکزی نقش تاثیرگذاری بر کاهش آلودگی هوا به ویژه در کلانشهر اراک دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار