کد خبر: 879736
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل تاکید کرد:
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل گفت: پدافند غیرعامل به عنوان اقدامات غیرمسلحانه راهکاری پیشگیرانه در کاهش تهدیدات و تحرکات استکبار جهانی برای ضربه زدن به کشورمان است.

بخشعلی لطیفی در گفتگو با خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل اظهار کرد: در طول این هفته که تا 12 آبان ماه ادامه دارد سعی مان بر این است تا با برنامه های متنوع به ویژه برگزاری مانورهای متعدد زمینه آگاهی مردم را با روش های منطقی پدافند غیرعامل آشنا کرده تا زمینه افزایش راهکارهای بازدارنده و کم شدن آسیب پذیری و ارتقای توان ملی را فراهم آوریم.

وی جنگ نرم و تهدیدهای زیستی، کالبدی، سایبری و اقتصادی دشمن را جدی ترین تهدیدها در شرایط کنونی خواند و افزود: از بین این تهدیدها تهدید اقتصادی آنچنان جدی است که مقام معظم رهبری چندین سال است که اقتصاد مقاومتی را به عنوان تنها راهبرد کاهش این تهدیدها تببین و تشریح کرده اند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: دشمن درصدد صدمه وارد کردن به کشور از راه های غیرتهدید نظامی و جنگ رودرروست که برای مقابله با انواع تهدیدها و آسیب ها از سال 82 سازمان پدافند غیرعامل زیرنظر نیروهای مسلح شکل گرفته و با هماهنگی کلیه دستگاه ها در زمینه های مختلف راهبرد پدافند غیرعامل به شکل جدی مدنظر است.

لطیفی گفت: در این هفته با استفاده از ظرفیت رسانه ها و صاحبنظران و نخبگان و تولید و عرضه محصولات فرهنگی و برگزاری نشست های متعدد تلاش می کنیم تا در ابعاد مختلف پدافند غیرعامل را به مردم معرفی کنیم.

وی از برگزاری همایش های تخصصی در اداراتی همچون راه و شهرسازی با هدف تامین زیرساخت های کالبدی و همچنین توجه به استقرار ادارات و نهادهای مختلف با یک دوراندیشی و در بهترین فضا و همچنین نظارت بر عملکرد دستگاه ها در این حوزه خبر داد.

این مسئول به برگزاری رزمایش ها و مانورهای پدافند غیرعامل در ادارات و دستگاه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل در بسیاری از مدارس استان با مشارکت بسیج دانش آموزی مانورهایی برگزار شد تا دانش آموزان با ایمن ترین روش های مقابله با برخی تهدیدات و آسیب ها آشنا شوند.

لطیفی همچنین به برگزاری مانور واکنش سریع در مقابله با زلزله و حریق در شرکت نفت اردبیل اشاره کرد و افزود: این برنامه که با همکاری شرکت نفت، ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برگزار شد نیروهای امدادرسان به محض شنیدن آژیر وقوع زلزله و وقوع حریق سعی کردند نسبت به مهار کردن آتش سوزی های احتمالی در انبار نفت اقدام و اطفای حریق را انجام دادند.

وی هدف اصلی از برگزاری این مانورها را بالا بردن توان امدادگران و حضور به موقع دستگاه های امدادی در قالب یک مدیریت یکپارچه خواند و اظهار داشت: تا آخر این هفته نظیر این مانورها در دستگاه ها و نهادهای مختلف برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر