کد خبر: 879723
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
معاون عمرانی استانداری اردبیل:
معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: وزارت نیرو باید مدل بهره برداری از آب های زیرزمینی را در دشت اردبیل مطالعه کرده و تدوین کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،  جعفر فهیمی در جمع خبرنگاران در سرعین اظهار کرد: پیشنهاد می کنیم تا به عنوان تغییر رویکرد و با توجه به اهمیت موضوع آب کمیسیون عنوان خود را به ترتیب آب، منابع طبیعی و خاک تغییر دهد.

وی از آب به عنوان محور اصلی توسعه کشاورزی یاد کرد و افزود: قطعا با این تغییررویکرد می توانیم با بها دادن به حوزه آب زمینه حل بسیاری از مشکلات شهرهای استان اردبیل را برطرف کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل احداث سد کوثر و بفراجرد را در جنوب استان اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: این سد که در فصول کم آبی و پرآبی سرریز می کند متاسفانه فاقد شبکه است که انتظار دارد یک مهندسی ارزش در این پروژه مورد توجه قرار گیرد.

فهیمی ضرورت انتقال آب از قزل اوزن را با الویت تامین آب خلخال و کوثر و همچنین تکمیل سدهای معیشتی در شهرهای جنوبی استان اردبیل با تخصیص منابع آب معین یادآور شد و اذعان داشت: سد پیرنقی به عنوان یک سد برق آبی باید به عنوان یک اولویت مدنظر باشد که مطالعات فاز اول و دوم این پروژه به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان های پارس آباد و بیله سوار نیز باید به کمیت و کیفیت انتقال آب ارس و تکمیل پایاب این سد و همچنین بهره برداری کامل از سد میل مغان توجه شده و به خاطر مسایل پدافند غیرعامل سدهای بالادست این کانال ها به مرحله اجرا برسد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل مطالعه سیستم هوشمند فرعی متعلق به ارس را برای بهره برداری مناسب از این مجموعه ضروری خواند و اظهار داشت: انتقال آب به اراضی خلیفه لو با همکاری جهاد کشاورزی و آب منطقه ای در راستای حل مشکلات اجتماعی در این منطقه ضروری است.

فهیمی گفت: در شهرستان گرمی نیز سدهای هفتگانه مصوب باید اجرا شده و مهار آب های مرزی را در این منطقه شاهد باشیم.

وی به ظرفیت های مشگین شهر و تکمیل سد احمدبیگلو و منابع آب خیاوچایی را یادآور شد و بیان کرد: ما در مرکز استان با کیفیت پائین آب شرب روبرو هستیم که انتظار داریم با دوراندیشی در زمینه احداث تصفیه خانه جدید و همچنین مدل استفاده از آب های زیرزمینی دشت اردبیل اقدامات راهگشایی انجام شود.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل از کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خواست؛ تا در کشور و در حوزه آبریز ظرفیت جوامع عشایری را نادیده نگیرند و با استفاده از ظرفیت عشایر امکان تامین منابع آب و بهره گیری از ظرفیت های موجود به خوبی مهیا می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر