کد خبر: 879686
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
پس از گذشت 2ماه :
مردم کلانشهر اسلامشهر برای تعیین تکلیف سکانداری شهرداری اسلامشهر و ابلاغ حکم شهردار منتخب نمایندگان مردم در پارلمان شهری ، توسط وزیر لحظه شماری می کنند.
با گذشت بیش از 2ماه از روی کار آمدن اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر ، مجموعه مدیریت شهری و شهرداری اسلامشهر، چشم انتظار ابلاغ حکم شهردار از سوی وزیر کشور هستند.

 عدم  صدور و ابلاغ  حکم شهردار برگزیده منتخبین  مردم در شورای شهر اسلامشهر ، مشکلاتی را  برای مردم بوجود آورده  وبرخی از فعالیتهای  مجموعه مدیریت شهری را مسکوت گذاشته ویا از سرعت  انجام آنها کاسته است .

اعضای پنجمین  دوره شورای اسلامی شهر اسلامشهر  در نخستین جلسه خود پس از آغاز فعالیت  شوراهای شهر و روستا در دوم شهریور ماه سال جاری از میان 10 گزینه  معرفی شد ، با  5 رای  حسسین طلا  را بعنوان شهردار اسلامشهر انتخاب وبراساس قانون جهت تایید  و طی مراحل قانونی صدور حکم  به فرمانداری اسلامشهر و وزارت کشورارسال شد .

متاسفانه بعداز گذشت 2ماه وکسب استعلامات قانونی وعلی رغم پیگیریهای صورت گرفته ،هنوز وضعیت حکم شهردار کلانشهر اسلامشهر در بلا تکلیفی بسر برده و وزیر کشور حکم حسین طلا ر ا  صادرنکرده و بر اساس آخرین نامه صادرشده از سوی وزارت کشور  پرونده  تعیین تکلیف  حکم شهردار اسلامشهر به شورای  حل اختلاف استان تهران ارسال و در انتظار رای این شورا است .

هرچند با انتخاب داود بیات سرمدی  که از مدیران باسابقه وتوانمند مجموعه شهرداری اسلامشهربه سمت سرپرستاین مجموعه عریض وطویل اغلب امور شهرداری  انجام می شود، اما برخی ازاموربه بهانه های  واهی دچار نوعی رکود شده و زمینه بروز نارضایتی مردم را بوجود آورده است .

بنا برسنت رواج یافته درادارات وبویژه درمجموعه شهرداری انجام بسیاری از فعالیتها  قانونمند نبوده وبه جای مجموعه محوربودن به شخص محوری تبدیل شده ومشخص نبودن وضعیت مدیریت شهرداری آسیب بسیار جدی به وضعیت  بیمار گونه شهرداری وارد می نماید.

نامشخص بودن وضعیت  حکم شهردار منتخب مردم زمینه بروز بسیاری از  کم کاریها ی افراد و تعطیلی  فعالیتهای  شهرداری را در بر خواهد داشت و نتیجه این اقدامات  چیزی جز ضرر  برای مردم و پس روی  برای مجموعه مدیریت شهر همراه نخواهد داشت . 

در این بین برخی شیطنت ها وسیاسی بازی ها ،رانت بازیها و دستهای  پیدا و پنهان هم مزید برعلت شده وبرخی افراد که براساس شواهد مطامع و منافع آنها درخطر افتاده ، با استفاده از موقعیتها و ابزار و امکاناتی که در اختیار دارند ،مانع ازصدور ابلاغ حکم شهرداراسلامشهر شده است . 

 انچه که  برای مردم شهر اسلامشهر مهم است اینست که مجموعه مدیریت  شهری و در راس آن  شهردار از بلا تکلیفی  در آمده و در روند امور حاکم  بر شهرداری  تغییرات  سازنده و روبه رشد  و توسعه  حکم فرما شود .  

علی رضا مهرپویان طارانی رئیس  پنجمین دوره شورای شهر اسلامشهر در گفتگو یی ،اظهار کرد: انتخاب شهرداراسلامشهر  پس از انتخابات اعضای هیت رئیسه شورای شهر  در نخستین جلسه رسمی شورا   دردستور کار قرار گرفت که پس از بحث و بررسی اعضا ء از میان گزینه های مختلف ،حسین طلا باکسب 5رای  بعنوان شهردار کلانشهر اسلامشهر انتخاب شد .

طارانی با اشاره به اینکه برای تک تک افراد معرفی شده برای انتخاب شهردار و سرپرست شهرداری جداگانه رای گیری شد، بیان کرد: در این رای گیری  دادود سرمدی از مدیران  باسابقه مجموعه شهرداری  با کسب ارای اعضای  شورای شهر تا زمان  صدور حکم شهردار  بعنوان  سرپرست انتخاب گردید .

وی افزود: در اجرای مواد 80 و90  قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا  مصوبات  جلسه انتخاب شهردار به هیات  انطباق  فرمانداری  ارسال شد تا در صورت عدم مغایرت قانونی  برای طی مراحل  اداری  به وزارت کشور ارسال شود .

رئیس شورای شهر اسلامشهر ، تاکید کرد : براساس قانون  حکم شهردا ر برای شهرهای بالای  200 هزار نفر توسط وزیر کشور صادر می شود و با توجه به اینکه اسلامشهر نیز جز کلانشهرهای کشور و با جمعیتی بالغ بر 500هزار نفر می باشد ، مشمول این قانون می شود .

وی گفت: پس ازگذشت یکماه و با انجام استعلامات مختلف وزارت کشور، ایراداتی به مصوبه شورای شهرارسال نمود، که با اصلاح مصوبه واصرار اعضای شورای شهر برای انتخاب گزینه معرفی شده  ،برای تعیین تکلیف مصوبه شورا شهر اسلامشهر به هیات  حل اختلاف استان تهران ارسال شده و تا به امروزهیچگونه پاسخی دریافت نشده است .

مهرپویان طارانی  افزود: متاسفانه ایرادات وارده به  انتخاب شهردار اسلامشهر بیشتر جنبه سلیقه ای و سیاسی دارد تا  ایرادت قانونی  و این  گونه نگرش ها  نوعی کار شکنی و اعمال فشار  محسوب شده و برای مجموعه مدیریت شهر خوشایند نبوده و  لطمه و ضرر این اقدامات   عاید شهروندان خواهند  شد .

  رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهرخاطرنشان کرد:چون گزینه معرفی شده انتخاب  نمایندگان مردم  در پارلمان شهری بوده و این انتخاب براساس سلایق و آرای اعضا و با توجه به در نظر گرفتن  سوابق ، کار آمدی ، توانمندی ها و ...   صورت گرفت ، احترام بهخ رای نمایندگان  احترام به مردم و رعایت حقوق شهروندان  است و انتظار می رود که هیات حل اختلاف استان هرچه سریعتر  و بود از هر گونه  تنش و چالشی ، تکلیف  حکم شهردار اسلامشهر را مشخص نماید .

اسلامشهر - محمدرضا عباسی 

انتهای پیام /      

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر