کد خبر: 879680
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
نماینده سمن‌های خیرین سلامت هرمزگان:
نماینده سمن‌های خیرین سلامت هرمزگان گفت: به دلیل نارسایی‌های موجود، هر ساله تعداد قابل توجهی از بیماران ساکن استان به استان‌های مجاور مسافرت می‌کنند.

نماینده سمن‌های خیرین سلامت هرمزگان گفت: به دلیل نارسایی‌های موجود، هر ساله تعداد قابل توجهی از بیماران ساکن استان به استان‌های مجاور مسافرت می‌کنند.

میترا قاسمی اظهار داشت: ما در سمن‌های فعال در حوزه سلامت و درمان استان، گزارش این نارسایی‌ها را تهیه و به استاندار و سایر مسئولان مربوطه ارائه داده‌ایم.

وی با بیان اینکه، بالاترین حجم صدور توریست درمانی در میان استان‌های جنوبی توسط هرمزگان به سود استان‌های فارس و یزد و کرمان در جریان است، اضافه کرد: خارج شدن تعرفه‌ها و هزینه‌ها به این شکل، جلوی توسعه پایدار بخش‌های سلامت و درمان را در استان گرفته است که اگر فکری به حال این موضوع نشود در سال‌های آینده دچار مشکلات بیشتری نیز می‌شویم.

وی اضافه کرد: علی‌رغم پیشرفت‌های گسترده در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه، متاسفانه هنوز شاهد تولد نوزردان معلول و تالاسمی به ویژه در حوزه شرقی استان هستیم که مسئولان حوزه سلامت استان نباید به این رویه بی‌تفاوتی نشان دهند و باید شبکه‌های موجود را در این باب فعال کنند.

به گفته،‌ قاسمی عدم تخصص لازم در خانه‌های بهداشت و نیاز به آموزش بهورزان از دیگر مسائلی است که باید در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، 151 نفر هموفیلی در استان شناسایی شده‌اند، گفت: 141 بیمار ام‌اس ساکن استان نیز از هیچ امکاناتی در درون استان برخوردار نیستند و لاجرم برای دریافت خدمات درمانی و سلامت مجبور به سفر به استان‌های مذکور هستند.

نماینده تشکل‌های مردم نهاد سلامت در هرمزگان با بیان اینکه در این استان،‌ 155 کودک مبتلا به سرطان هستند، گفت: باید تدبیری برای شرایط کنونی در استان اندیشیده شود تا بیشتر از این شاهد هزینه‌هایی که می‌تواند توسعه حوزه درمان را فراهم آورد، و تحمیل هزینه‌های سفر به مردم جلوگیری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر