کد خبر: 879653
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تاکید کرد:
مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان از شفافیت اقتصادی به‌عنوان اولین گام در مبارزه با فرار مالیاتی نام برد.

 عباس بی‌نیاز با اشاره به از عزم جدی سازمان امور مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی خبرداد و اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی به استناد قانون، عزم خود را جزم کرده تا با فرار مالیاتی که یک تکلیف قانونی است و همه ما باید به قانون احترام بگذاریم، مبارزه کند.

وی افزود: کسی که فعالیت‌های مالی شفافی داشته باشد و فعالیت‌های خود را ثبت و ضبط کرده و براساس قانون، حقوق دولت را بپردازد، نباید از اقدامات قانونی سازمان امور مالیاتی نگران باشد.

وی اضافه کرد: برخی افراد آگاهانه و عامدانه و برخی در اثر بی اطلاعی از قوانین، با برنامه های سازمان در رابطه با مبارزه با فرار مالیاتی مقابله می‌کنند اما ماموران صدیق مالیاتی باید برابر قانون به وظایف و تکالیف قانونی خود به درستی عمل کنند چرا که در غیر این صورت باید پاسخگوی مراجع نظارتی باشند.

بی‌نیاز تصریح کرد: اگر فعالیت‌های اقتصادی شفاف باشد وصول مالیات هم عادلانه خواهد شد و در نتیجه فضای کسب و کار اقتصادی نیز رقابتی شده و رونق خواهد یافت

مدیر کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی وصول شده صرف عمران و آبادانی شهرها و روستاها خواهد شد خاطرنشان کرد: همه ما در مقابل هم مسئول هستیم تا با همکاری یکدیگر فضای اقتصادی سالمی را فراهم و اشتغال را رونق ببخشیم.

وی با بیان اینکه رصد تراکنش های بانکی و نصب صندوق های مکانیزه فروش مسئله شخصی و سلیقه ای نیست افزود: پیگیری این موضوع صرفا در راستای قانون است و عدم پیگیری و اجرای آن توسط مجریان پیگرد قانونی دارد .

بی‌نیاز با بیان اینکه برخی به دلیل عدم شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی سعی اجرای این تکلیف قانونی را غیر قانونی جلوه می‌دهند گفت: سازمان امور مالیاتی در اجرای قانون مصمم است و با تخلفات به شدت برخورد می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر