کد خبر: 879638
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
امسال شرايط ويژه‌تري در 13 آبان حاكم است، چون حتي كساني كه به برجام و امريكا خوشبين بودند و تصور مي‌كردند مشكل ايران و امريكا فقط بي‌اعتمادي است، به خباثت و دشمني ذاتي امريكا با ايرانيان پي برده‌اند
زهرا چيذري

كدخدا يا ابرقدرت؛ يا هر چيز ديگري كه بتواند اقتدار و هژموني امريكا را در دنيا نشان دهد و ديگر كشورها را به عنوان زير‌دست اين دولت معرفي كند و ساير ملت‌ها را وادار كند تا در برابر سياست‌هاي تحميلي‌اش سر به زير شوند، تا مدت‌ها در جهان رنگ و رویی داشت اما 13 آبان ماه سال 58 پايان اين هژموني و سرآغازي براي شكستن بت تو خالي امريكا پيش روي تمام جهانيان شد. 

روزي كه لانه جاسوسي امريكا توسط چند جوان دانشجوي خط امام تسخير شد تا پايان امريكا را نه فقط در ايران بلكه در تمام دنيا رقم بزند و به همين خاطر هم معمار كبير انقلاب آن را انقلاب دوم ايران ناميد. همين ضربه‌كاري هم سرآغاز دشمني‌هاي بي‌پايان دولت‌هاي امريكا با مردم كشورمان شد؛ دشمني‌اي كه همچنان ادامه دارد و يك روز در قالب دروغ‌هاي برجامي رخ مي‌نمايد و روز ديگر شيطان بزرگ برجام مصوب خودشان را هم كنار مي‌گذارد و براي فشار هر چه بيشتر بر مردم آزاد‌انديش و آزاده ايران فشار تحريم‌ها را بيشتر و بيشتر مي‌كند. به همين خاطر هم امسال حال و هواي راهپيمايي 13 آبان با هميشه فرق دارد. امروز «شنبه فرياد» مرگ بر امريكاي مردم كشورمان پاسخي كوبنده به ياوه‌سرايي‌هاي ترامپ و تحريم‌هاي كنگره امريكاست تا بار ديگر به آنها اثبات شود همانگونه كه معمار كبير انقلاب تأكيد داشت «هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند.»

سيزدهم آبان، بيانگر سه واقعه مهم تاريخ يعني تبعيد امام خميني به تركيه در سيزدهم آبان 1343 به دست رژيم دژخيم پهلوي، كشتار دانش‌آموزان در سيزدهم آبان 1357 به دست ارتش مزدور طاغوتي در دانشگاه تهران و تسخير سفارت امريكا به عنوان لانه‌جاسوسي شيطان در سيزدهم آبان 1358 به دست دانشجويان پيرو خط امام است. اين سه واقعه تاريخي هر چند در ظاهر سه رويداد متفاوت و مجزا به نظر مي‌رسد، اما هويت مشترك هر سه رخداد، تجلي مبارزه با استكبار جهاني و عوامل آن است. امسال حال و هواي راهپيمايي 13 آبان با هميشه فرق مي‌كند. قرار است همه بيايند، ‌براي حمايت از حضور حماسي و فداكارانه سپاه در تمامي بزنگاه‌هاي تاريخي براي حفظ و حراست از انقلاب مردمي و دستاوردهايش، ‌براي حمايت از رهبر فرزانه‌اي كه ملت پشتشان به حضور پر صلابتش گرم است و مي‌دانند اقتدارش نمي‌گذارد امريكايي‌ها هيچ غلطي بكنند. براي استكبارستيزي و براي نابودي رژيم غاصب صهيونيستي امسال پر‌شورتر از هميشه مردم در صحنه حاضر خواهند بود. 
  
مرگ بر امريكا شعاري با منطق استكبار‌ستيزي
«‌شعار ضد‌امريكايي، اين فرياد كشيدن بر سر امريكا از روي تعصب، جهالت و لجبازي نيست، از روي منطق است، متكي به يك پشتوانه و عقبه‌ منطقي و فكري است»، «ارزش‌هاي انساني در امريكا لگدمال شده است؛ تبعيض، اختلاف، نژادپرستي، لگدمال كردن حقوق بشر. «مرگ بر امريكا» كه شما فرياد مي‌زنيد، اينكه [امام] گفتند «هرچه فرياد داريد بر سر امريكا بكشيد»، يعني مرگ بر اين چيزها»‌. اينها بخش‌هايي از فرمايشات رهبر انقلاب درباره شعار مرگ بر امريكاست؛ ‌امريكايي كه براي حفظ هژموني‌اش در جهان حاضر به زير پا گذاشتن تمام ارزش‌هاي انساني است. از برپايي جنگ و كشتار بيرحمانه زنان و كودكان در يمن و سكوت و حمايت از جنايات بودایيان در ميانمار گرفت تا  تحريم‌هاي غير‌انساني و فشار به بيماران، ‌كودكان و اقشار آسيب‌پذير كشور خودمان واقعيت امريكاست و مردم ما در راهپيمايي 13 آبان همه ساله اين واقعيت را در راستاي بيداري همه آزادگان دنيا فرياد مي‌كنند. 
 
اثبات غير‌قابل اعتماد بودن امريكا
محمدرضا مرندي، عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد‌بهشتي درباره ويژگي خاص 13 آبان امسال نسبت به سال‌هاي قبل اينگونه توضيح مي‌دهد: امسال شرايط ويژه‌تري در 13 آبان حاكم است، زيرا بحث بي‌اعتمادي به امريكا بيش از پيش اثبات شد. امسال حتي كساني كه به برجام و امريكا خوشبين بودند و تصور مي‌كردند مشكل ايران و امريكا فقط بي‌اعتمادي است و پيشنهاد مي‌دادند كه بايد ديوار بي‌اعتمادي برداشته شود ديگر حرفي براي گفتن ندارند.
عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي تصريح مي‌كند: خوشبين‌ترين افراد نيز متوجه شدند كه بي‌اعتمادي به امريكا يك امر  واقعي بود و نمي‌توانند نام آن را توهم و تخيل بگذارند؛ چراكه 22 ماه از برجام مي‌گذرد و ‌آنها به تعهداتشان عمل نكردند، حتي بحث كنار گذاشتن كامل برجام را مطرح مي‌كنند كه اين مسائل نشان‌دهنده اين است كه بدبيني به امريكا با نگاه واقع‌بينانه بوده است. 
بنا به تأكيد مرندي بدعهدي‌هاي اخير امريكا اثبات مي‌كند كه آن طلبي كه سال 58 از امريكا داشتيم واقع‌بينانه بوده و همچنان ادامه دارد. 
 
كمپين آموزش جغرافي به ترامپ
قرار است بيش از 3 هزار و 500 عوامل رسانه‌اي اعم از خبرنگار، تصويربردار و عكاس، مراسم 13 آبان را در سراسر كشور پوشش خبري دهند. در تهران 110خبرنگار و عكاس خارجي و بيش از 500 عكاس، خبرنگار و تصوير بردار داخلي اين مراسم را پوشش خبري مي‌دهند. 
اين مراسم از ساعت «30: 09 الي 11:30 صبح» مقابل لانه جاسوسي سابق امريكا واقع در خيابان طالقاني تقاطع خيابان شهيد‌مفتح با حضور گسترده اقشار مختلف مردمي برگزار مي‌شود. 
در راهپيمايي 13 آبان با توجه به اظهارات خصمانه مقامات امريكايي عليه ايران و استفاده رئيس‌جمهور امريكا از واژه‌مجعولي به جاي واژه خليج «فارس»، ‌دانش‌آموزان در اين راهپيمايي كمپيني با عنوان داوطلب براي تدريس خصوصي جغرافيا به ترامپ ايجاد كرده‌اند و در همين راستا كتاب درس جغرافيا و صفحه‌اي كه در برگيرنده ويژگي‌هاي جغرافيايي خليج‌فارس است به همراه خواهند داشت. 
شركت اتوبوسراني هم امروز به منظور ارائه خدمات بهينه حمل‌ونقلي به شهروندان براي شركت در مراسم، اعلام مي‌دارد از ساعت 8 صبح شنبه 13 آبان از ميادين خراسان، آزادي، راه‌آهن، امام حسين (ع)، سپاه، انقلاب اسلامي و پايانه شهيد‌محلاتي مشخص شده نسبت به جابه‌جايي شهروندان به محل برگزاري مراسم در مقابل لانه جاسوسي (سابق) اقدام مي‌كند. 
خلاصه اينكه امروز همه مي‌آيند تا «هر چه فرياد دارند بر سر امريكا بكشند.»
غیر قابل انتشار: ۲۰۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
آمریکا بد و استعمارگر است آقا قبول و صد در صدر قبول. انقلابیون صدر انقلاب 444 روز گوش ما را کر کردند که اینها جاسوس هستند و .... ولی بعد از به حکومت رسیدن رنالد ریگان آن آرتیستک دلقک و جد بزرگوار این دلقک جدید یعنی ترامپ، با دستپاچگی شبانه با هواپیما 52 نفر جاسوس را با سلام و صلوات بردند الجزایر تحویل سفارت آمریکا دادند و بعدا آمریکائی ها هم از میلیاردها دلار بلوکه شده خسارتهای هولناکی از مردم نگون بخت ایران گرفتند. مخلص کلام شعار خالی داده نشود بهتر است و بدون شعار و خودنمائی بنیه نظامی، اخلاقی و سیاسی کشور را محکم بکنید و مطمئن باشید پایش برسد مردم موی مردار حامیان نظام را به پای اینو آن نمیدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| -
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
این اطمینان را از طرف خودت بده بجای بقیه حرف نزن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار