کد خبر: 879610
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
كاسپين شارژ شد
در حالي كه در فضاي مجازي، صوتي از يك خانم سپرده‌گذار پخش شده كه مدعي است پرداخت پول سپرد‌ه‌گذاران تا 200 ميليون دروغ است، روز گذشته يك مقام ارشد بانك مركزي از دادن سپرده‌ها از روز شنبه خبر داد. 
بر اساس اخبار رسيده اين اقدام در نتيجه شناسايي و ارزيابي اموال تعاوني فرشتگان و به دنبال آن رفع مسدودي حساب‌هاي مؤسسه كاسپين صورت خواهد گرفت. در اين رابطه تصميمات جديدي اخذ شده كه مهم‌ترين آن لغو پرداخت‌هاي علي‌الحساب و ورود به پرداخت براي سپرده‌گذاران كلان و بيش از ٢٠٠ ميليون تومان است. در اظهارات معاون نظارت بانك مركزي تزريق خط اعتباري جديد تا ٥٠٠ ميليارد تومان ديده مي‌شود. 
   
پرداخت علي‌الحساب لغو شد
اما تصميمي گرفته شده كه بسيار براي سپرده‌گذاران فرشتگان قابل اهميت خواهد بود، آن هم كامل شدن پرداخت‌هاست. اين در حالي است كه از ابتداي تعيين تكليف حساب‌هاي فرشتگان با توجه به كمبود منابعي كه وجود داشت قرار بر اين شد تا وجوه سپرده‌گذاران به طور علي‌الحساب پرداخت شود، به گونه‌اي كه تا ٩٠ درصد اختصاص پيدا كرده و ١٠ درصد مابقي بماند و تا زماني كه اموال شناسايي شده و اگر پاسخگو باشد پرداخت كامل شود، در اين حالت ممكن بود حتي ١٠ درصد مانده پرداخت نشود. اما آنطور كه معاون نظارت بانك مركزي اعلام كرده است مقرر شده باقيمانده وجوه سپرده‌گذاران تا ۲۰۰ ميليون تومان كه تاكنون به صورت علي‌الحساب ۹۰ درصد سپرده‌هاي خود را البته از اول شهريور ١٣٩٤دريافت كرده‌اند، به ميزان ۱۰ درصد، پرداخت شود. 
   
سپرده‌گذاران كلان هم فعلاً ٢٠٠ ميليون تومان
تصميم خوشايند ديگر براي سپرده‌گذاران فرشتگان ورود به پرداخت براي سپرده‌هاي كلان بالاي ٢٠٠ ميليون تومان است، به گونه‌اي كه مقرر شده به هر يك از سپرده‌گذاران بالاتر از ٢٠٠ ميليون نيز تا همين حد يعني ٢٠٠ميليون تومان پرداخت شود تا در ادامه وضعيت مابقي آن مشخص شود. در مجموع با پرداخت سپرده‌هاي تا ٢٠٠ ميليون تومان، ٩٨ درصد سپرده‌هاي تعاوني منحله فرشتگان تعيين تكليف خواهند شد و با روال جديدي كه در پيش گرفته شده باقي مانده سپرده‌گذاران كه سپرده‌هاي بيش از ٢٠٠ ميليون تومان را دارا بوده و 2 درصد مانده را تشكيل مي‌دهند به هر يك تا ٢٠٠ ميليون تومان پرداخت خواهد شد. اما با توجه به اينكه در كنار فرشتگان، هفت تعاوني ديگر نيز زيرمجموعه كاسپين قرار دارند، بنابر گفته حيدري بانك مركزي براي تأمين نقدينگي مورد نياز مؤسسه كاسپين براي پرداخت سپرده‌هاي سپرده‌گذاران ساير تعاوني‌هاي ساماندهي شده توسط اين مؤسسه نيز تصميمات لازم را اتخاذ كرده است. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
وقتی که می گویند پرداخت علی الحساب لغو شده است یعنی از اصل مبلغ سپرده مردم با کسر 30 الی 70 در صد مابقی به مردم پرداخت می شود و دیگر حتی بر خلاف نظر نمایندگان محترم مجلس هیچ پول جدیدی پرداخت نخواهد شد . این فرمول ظالمانه بانک مرکزی است که هیچ سپرده گذاری زیر بار ان نخواهد رفت مگر کسانی که به جهت فشار های مالی مجبور شوند که همین مبلغ را دریافت نمایند اما نفرین و نفرت این سپرده گذاران از مسئولین دولت اسلامی تا ابد باقی خواهد ماند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار