کد خبر: 879571
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در حال رایزنی با مقامات عراقی برای خروج اتباع کشورهای روسیه و آذربایجان از مرز مهران هستیم اما تاکنون این رایزنی ها مورد موافقت کشور عراق قرار نگرفته است.
ایسنا:فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در حال رایزنی با مقامات عراقی برای خروج اتباع کشورهای روسیه و آذربایجان از مرز مهران هستیم اما تاکنون این رایزنی ها مورد موافقت کشور عراق قرار نگرفته است.
 
بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی با بیان اینکه این مرز بین المللی، امن‌ترین و نزدیکترین مرز به عتبات عالیات و کانون اصلی تردد زائران است، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از دو میلیون زائر برای شرکت در آیین عظیم اربعین از این مرز عبور کردند که پیش بینی می‌شود امسال به بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نفر برسد.

وی افزود: امنیت مرز‌های سه گانه مهران، شلمچه و چذابه بسیار مطلوب بوده و تردد زائران نسبت به سال‌های گذشته با ساماندهی بهتری انجام می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا درباره مرز خسروی، گفت: با توجه به آمادگی جمهوری اسلامی ایران، تاکنون کشور عراق با باز گشایی مرز خسروی موافقت نکرده است.

رضایی خاطر نشان کرد: در حال رایزنی با مقامات عراقی برای خروج اتباع کشور‌های روسیه و آذربایجان از مرز بین المللی مهران هستیم، اما تاکنون این رایزنی‌ها مورد موافقت کشور عراق قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده عبور زائران بدون گذرنامه از مرز ممکن نیست، تا کنون زائران با ما همکاری کردند و مشکل خاصی نبوده است؛ بنابراین از زائران عزیز و هموطنان برای رعایت قوانین و مقررات سپاسگزار هستم.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: کسانی که بدون گذرنامه از مرز خارج شوند با جرائم سنگینی از جمله سه سال حبس که از سوی دولت عراق تعیین شده، مواجه می‌شوند.

رضایی، پیام کنگره اربعین را وحدت جهان اسلام عنوان کرد و گفت: پیام اربعین در برابر کشور‌های منطقه و استکبار جهانی که قصد ضربه زدن به اسلام دارند، وحدت جهان اسلام است.

فرمانده مرزبانی ناجا در خاتمه گفت: ماموریت قرارگاه مشترک ایران و عراق که در مرز تشکیل شده، هدایت زائران در امنیت و آرامش کامل است و این عملیات مشترک در جهان اسلام نظیر ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار