کد خبر: 879548
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره فرارسیدن اربعین حسینی و روز حماسی 13 آبان و تأکید بر اینکه استکبار ستیزی ملت ایران ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد گفت: معرفی ایثارگری‌های دانش آموزان شهید در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و در 8 سال دفاع مقدس به نسل جدید ضروری است.
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران» حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی در نشست دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تأکید کرد: روز 13 آبان بیانگر عشق و ایمان ملت شریف ایران و به ویژه دانش آموزان و دانشجویانی است که برای سربلندی و شکوه نظام مقدس جمهوری اسلامی و برای کوتاه کردن دست استکبار و دشمنان اسلام و نظام با اراده‌ای وصف‌ناپذیر فداکاری و مجاهدت کردند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به فداکاری دانش آموزان و دانشجویان شهید در دفاع مقدس افزود: با مشاهده جوانان شهید و ایثارگر، درمی یابیم که دوران دفاع مقدس سرشار از حماسه‌هایی است که به اراده نسل جوان و نوجوان رقم خورده است و از این رو است که در میدان مبارزه و جهاد، سن و سال مِلاک نیست.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه استکبار ستیزی ملت ایران ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد، تصریح کرد: روز دانش آموز یادآور رشادت شهدای دانش آموز و افرادی چون شهید محمدحسین فهمیده است که با گذشتن از خود، سرمشق و الگوی تمامی نوجوانان کشور شدند ضمن اینکه این روز به سبب حرکت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و روحانیت معزز در مبارزه با استعمار و نیز تبعید حضرت امام (ره) در دوران مخالفت ‏با کاپیتولاسیون برای همیشه در تاریخ جاودانه شده است.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با تأکید بر لزوم گرامیداشت نام و یاد شهدای 13 آبان خاطرنشان کرد: سیزدهم آبان تجلی اراده ملتی است که هرگز بند اسارت را برنتافته و در مقابل زورگویی و تهدید سر اطاعت فرود نیاورد. ملتی که هرگز از نثار جان و هستی خویش برای تحقق آرمان‌های والای اسلامی دریغ نورزید و با تقدیم خون هزاران شهید از جمله 36000 دانش آموز شهید و رنج هزاران ایثارگر و شکیبایی خانواده‌های آنان امروز بر قله اقتدار ایستاده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات نسلی و جنگ نرم دشمنان علیه ایران اسلامی، معرفی ایثارگری‌های دانش آموزان و جوانان در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و در 8 سال دفاع مقدس به نسل جدید ضروری است و برنامه‌ریزی دقیق در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، امنیت و اقتدار آینده میهن اسلامی در مواجهه با هر گونه تهدیدی در حوزه‌های مختلف را تضمین خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار