کد خبر: 879543
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:
اصفهان در همه زمینه بالاترین وارزشمندترین‌ خصوصیات را دارد و نسبت به جمعیتش بیشترین آمار شهیدان ، جنابازان، آزادگان وایثارگران را دارد و در مسیر دفاع از حریم اسلامی و کشورگام پیشتازی را برداشته ومن امیدوارم که بتوانم دینم را به مردم شهید پرور این شهر ادا کنم.

   به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرکل   جدید منصوب شده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اصفهان در مراسم تکریم و معارفه در جمع مسئولین استان، بیان داشت :  به شهری آمده‌ام که در همه زمینه  بالاترین وارزشمندترین‌ خصوصیات  را دارد و نسبت به جمعیتش بیشترین آمار شهیدان ، جنابازان، آزادگان وایثارگران را دارد و در مسیر دفاع از حریم اسلامی و کشورگام پیشتازی را دارد ومن امیدوارم که بتوانم دینم را به مردم شهید پرور این شهر ادا کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاری بابیان اینکه بیش از 31 سال عمر خود را در حوزه فرهنگ تبلیغ و هنر اسلامی صرف کردم، گفت : امروز که در اصفهان حضور دارم فضای فرهیخته و سنگین هنری و فرهنگی را دیدم و احساس می‌کنم در این حوزه هیچ هستم، اما به خدمت در این حوزه علاقه‌مندم و اعتقاد دارم هیچ فضایی بین دین و فرهنگ و هنر نیست. در تشیع هنر و دین دو مقوله جدا از هم نیستند و امیدوارم در کسوت یک طلبه خدمتگزارِ اهالی فرهنگ و هنر باشم. بعید می‌دانم که هیچ فرد هنردوستی پیدا بشود که جایگاه اصفهان را به عنوان مرکز  هنر و تمدن اسلامی را نشناسد.

وی با بیان اینکه دو سنگینی بر دوش خود احساس می‌کنم، ابراز نمود : باید این فرهنگ را بیشتر بشناسم که کار سختی است و دوم این‌که این مسئولیت را مسئولیت سنگینی می بینم. در طی این 30 سال فکر نمی‌کنم که حتی یک روزم در مسیری غیر از فرهنگ و هنر بوده باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه ارتشیان را یکی از گروه‌های پرافتخار کشور می‌دانم، اضافه کرد: در ارتش همه آنچه از فرهنگ و هنر و تمدن اسلامی به دنبالش هستیم وجود دارد وبیش از دو دهه عمر کاریم در عالی‌ترین سطح هنری در حوزه‌های سینما تئاتر موسیقی و برنامه‌های مختلف در ارتش بوده‌ام و در یک‌زمان 4.5 ساله 52 اثر ماندگار موسیقی را تولید کردیم که بخشی از آن از صدا و سیما پخش می‌شود.

انصاری تصریح کرد: این حوزه آن‌قدر عمیق است که هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند که شعاع ذهنی‌اش عمق این مسیر طولانی را تصور کند از شما درخواست می‌کنم از امروز من را هم به‌عنوان یکی از اهالی استان اصفهان بپذیرید.

وی با اشاره به دغدغه‌اش در خصوص خدمت‌گزاری به مردم، ادامه داد: گاهی تفکرات بسته‌ای وجود دارد که هنر یک مدیر فرهنگی این است که اگر یک مدیر فرهنگی گره‌ای را باز نمی‌کند حداقل گره‌ای را اضافه نکند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: به همه بخش‌های فرهنگ و هنر خواهم پرداخت. قرآن و عترت به‌عنوان اصلی‌ترین و توجه به مساجد، اهالی نشر، اهالی قلم، افراد فعال در حوزه ادبیات و شعر  و صنعت چاپ از محورهای اصلی کارم است.

وی با اشاره به حوزه رسانه و تنوع موضوع در رسانه‌های اصفهان گفت: باید از تصدی گری پرهیز کرد و کار را به اهالی فرهنگ و هنر سپرد. امروز سیاست دولت تدبیر و امید هم همین است و اکثر مدیران وزاتخانه به این سمت رفته‌اند که خودشان را درگیر اجرا نکنند و به فکر کمک و همراهی باشند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه امروز اساتید هنرهای تجسمی از این استان در کل جهان می‌درخشند، اضافه کرد: البته استان اصفهان فقط شهر اصفهان نیست و کسی در عظمت و بزرگی اصفهان شکی ندارد. اما نیاز امروز ما عدالت فرهنگی است و من به همه 23 شهرستان استان توجه خواهم کرد.

انصاری با اشاره به حضور آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله طباطبایی نژاد در اصفهان، افزود: از استاندار جدید و همچنین فرمانداران، بخشداران، دهداران و مدیران دستگاه‌ها درخواست می‌کنم که ما را حمایت کنند تا بتوانیم کار فرهنگ این استان را به‌درستی جلو ببریم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی تعدد سمت‌های فرهنگی را آسیب می‌بینند، افزود: من هم موافقم، اما با این توضیح که اگر همدلی تعامل و هم‌افزایی نباشد آسیب می‌زند. یکی از بخش‌های اصلی ما تعامل نزدیک حوزه‌های هنری است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی مدیر کل اسبق اداره فرهنگ ارشاد اسلامی استان ضمن تقدیر از همراهان خود در 920 روز فعالیت خود اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف برای بقا و ارتقای خود باید فعالیت‌های خود را به فرهنگ گره‌ بزنند که بنده از همراهی تمام دستگاه‌های استان در ایجاد جریان‌های فرهنگی هنری در استان اصفهان تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در این زمان ما 10 مکتب در اصفهان را احصا کردیم که جریان‌ جدیدی را در اصفهان ایجاد کردند، تصریح کرد: نگاه ما در ارشاد این بود که کارها را به انجمن‌های مردم نهاد واگذار کنیم زیرا معتقدیم که ما متصدی امر فرهنگ نیستیم بلکه متولی آن هستیم.

مشاور وزیر ارشاد و دبیر شورای هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه در مدت  خدمتش در محضر مردم اصفهان و سراسر استان، گفت: همچنین در اصفهان افتخار این را داشتیم که در خدمت رهبران ادیان باشیم.

وی با بیان اینکه مارکوپولو به گزاف نگفته است که اصفهان نصف جهان است، افزود: این جایگاه ارزشمند در اصفهان وجود دارد و مقام معظم رهبری برجسته‌ترین صفت اصفهان را علم و هنر دانستند و از سوی دولت یکی از محور‌های مهم توسعه در برنامه ششم بحث فرهنگ و هنر دیده شده است.

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه اصفهان در حوزه‌های مختلف جایگاه اجتهادی دارد، افزود: در ارتباط با اصفهان این شعار را می‌دهند که این شهر گنبدهای فیروزه‌ای است اما معتقد هستم که اصفهان شهر گنبدسازان گنبد‌های فیروزه‌ای است که جایگاه شهیدان، مجتهدان، علما و هنرمندان حوزه‌های محتلف است.

وی با بیان اینکه اصفهان کریدور فرهنگ و هنر است که باید تلاش کنیم به جایگاه اصلی خود برسد، خاطرنشان کرد: هر کسی بخواهد در اصفهان فعالیتی انجام دهد باید به فرهنگ و هنر توجه کند، ریاست اراده ارشاد هرم واژگون است و هنرمندان و علمای هنر و فنون محتلف در عرصه‌ها مشاورت می‌دهند و ما راهبری می‌کنیم .

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تعامل با مسئولان و دستگاه‌های مختلف بیان کرد: تکریم هنرمندان، تعامل با مسئولان، برون‌سپاری و واگذاری فعالیت‌ها، تقویت عرصه بین‌الملل، توجه ویژه به شهرستان‌ها، هم‌زیستی اعتلای با ادیان، ارتباط با علما و مراجع، توجه ویژه به افزایش شادی و نشاط در جامعه و تبیین سند چشم‌انداز ارشاد اصفهان از جمله مبانی فعالیتی ارشاد اصفهان بود.

وی با اشاره به حوزه عملکردی ارشاد اصفهان بیان کرد: اصفهان در این حوزه استان نخست کشور بود و در حوزه اقتصاد مقاومتی، خوشنویسی، هنر توحیدی، قرآن، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اجلاس پیرغلامان و افزایش 300 درصدی تعداد صندلی‌های سینمای استان از جمله مواردی است که اصفهان به واسطه آنها در کشور رتبه نخست را کسب کرده است که در ادامه فعالیت‌ها حراج بزرگ اصفهان در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ارزانی با تقدیر از دغدغه همه هنرمندان استان اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: حجت‌الاسلام انصاری شایسته‌ترین فرد در حوزه فرهنگ و هنر هستند که ایشان در حوزه ادیان، زن و خانواده ویژه کار کرده‌اند و از روحانیون روشنفکر و آشنا با مبنا هستند.

به گزارش خبرنگار جوان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری، در کارنامه خود مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیش از آن به مدت 4 سال مسئولیت اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش را برعهده داشت و مسئولیتی چون معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را نیز تجربه کرده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر