کد خبر: 879534
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
رئیس بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
بیماری‌های شغلی به دلیل اینکه در بازه زمانی بلند مدت اتفاق می افتد کمتر مورد توجه قرار می گیرد این در حالی است که سالانه مبلغی معادل دو هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار از ثروت های جهان برای بیماری های شغلی و حوادث ناشی از کار به هدر می‌رود.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، علی مظفری در جمع بازرسان کار استان اصفهان، اظهار داشت: ایمنی و بهداشت کار از اهمیت وجایگاه بالایی برخوردار است به طوری که سالانه بیش از ۲۳ هزار نفر در سطح جهان بر اثر بیماری های شغلی و حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند که تعداد مرگ و میربیش از شش برابراین موضوع است.

رئیس بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بیماری‌های شغلی به دلیل اینکه در بازه زمانی بلند مدت اتفاق می افتد کمتر مورد توجه قرار             می گیرد این در حالی است که سالانه مبلغی معادل دو هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار از ثروت های جهان برای بیماری های شغلی و حوادث ناشی از کار به هدر می‌رود.

وی اضافه کرد: در سطح ملی نیز شورای عالی حفاظت فنی به عنوان پارلمان ملی کار کشور با اعضای عالی رتبه و وظیفه مدار ارگان های مربوطه، اساتید دانشگاهی و شرکای اجتماعی وظیفه تدوین دستور العمل ها و آیین نامه های مربوط به حوزه صیانت از نیروی کار را برعهده دارند.

مظفری اعلام کرد: در نتیجه تلاش های این شورا، تاکنون دستور العمل و آیین نامه در سطح کشور در حوزه سلامت و نیروی انسانی تدوین شده است که اجرای آنها برای همه کارفرمایان و متناسب با شرایط شغلی، الزامی است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این آیین نامه‌ها به عنوان آیین نامه بنیادی است اعلام کرد: از مهمترین آیین نامه‌های تدوین شده آیین نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و آیین نامه به کارگیری مسئولان ایمنی در کارگاه ها است.

رئیس بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیین نامه به کارگیری مسئولین امینی در کارگاه ها راهگشای موضوع ایمنی در کارگاه ها خواهد بود.

مظفری گفت: در کارگاه های کوچک افراد غالباً ازاطلاعات ایمنی بی بهره اند و این امر نقش موثری در افزایش حوادث ناشی از کار این کارگاه ها داشته است: وبیش از ۹۰ درصد حوادث ناشی از کار در کارگاه های کوچک رخ می دهد..

وی با اشاره به اهمیت این موضوع اضافه کرد: با وجود انعطاف پذیری آیین نامه به کارگیری مسئولان ایمنی در کارگاه ها، کارفرمایان می توانند با توجه به ماهیت کار خود فردی را به عنوان افسر ایمنی کارگاه و رابط بین بازرس کار و کارفرما معرفی کنند و فرد مورد نظر پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم کار خود را شروع کند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار