کد خبر: 879505
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز:
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت که تشکیل کمیته اجرایی ساماندهی آزمایشگاه در مدرسه و پیگیری امور مرتبط با آن در این استان ضروری است.

عباس سلطانیان افزود: آزمایشگاه محل ارتقاء مهارت های عملی از طریق انجام آزمایش و فعالیت های پژوهشی است.

وی اظهار کرد: آزمایش در واقع تلاش منظم برای پاسخگویی به یک سؤال از راه علمی است.

وی با اشاره به راهکار 3- 14 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در خصوص لزوم اهتمام به طراحی، تجهیز و ساخت مناسب آزمایشگاه در تمام مدارس به عنوان محیط تعلیم و تربیت، اظهار کرد: انجام فعالیت های آزمایشگاهی موجب تثبیت یادگیری، افزایش میزان ماندگاری مفاهیم آموخته شده در بین دانش آموزان می شود.

وی از تمرین کار گروهی و تیمی، پرورش خلاقیت، رشد استعدادها، صبر و شکیبایی و استقامت، تمرین و مداومت در کار به عنوان عوامل بستر ساز برای ایجاد زمینه تفکر در دانش آموزان یاد کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به تشکیل کمیته اجرایی ساماندهی آزمایشگاه در مدرسه و پیگیری امور مرتبط با آن تاکید کرد و یاد آورشد: کیفیت بخشی به درس آزمایشگاه، تجهیز و ایمن سازی فضای آزمایشگاه، چیدمان مناسب وسایل آزمایشگاهی، مشارمت دانش آموزان در اداره آزمایشگاه و برگزاری مسابقات آزمایشگاهی در سطح مدرسه را از وظایف این کمیته در استان برشمرد.

سلطانیان تصریح کرد: به مناسبت روز آزمایشگاه، همایش استانی آزمایشگاه در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ با حضور مؤثر مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز در پژوهشسرای دانش آموزی باقرالعلوم(ع) شهر هشتگرد برگزار شد.

وی اضافه کرد:در حاشیه این همایش نیز نشست علمی با دبیران آزمایشگاه علوم و انجام مباحث مرتبط با صدور ابلاغ و وظایف دبیران، مشکلات و چالش های موجود در تدریس، محتوای کتب و ... با حضور دکتر عابدینی از دفتر تألیف کتب درسی وزارتخانه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: نشست بحث و تبادل نظر پیرامون کتاب آزمایشگاه دهم و یازدهم نیز انجام شد.

وی گفت: از فعالان آزمایشگاه مدارس نیز در این همایش استانی تجلیل شد.

استان البرز 2443 مدرسه دارد که در آن حدود 463 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار