کد خبر: 879504
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: به دنبال سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به استان اردبیل طرح احیای مراتع سبلان به عنوان اولویت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل قرار گرفته و عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهامت هدایت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار شد کمیسیون به صورت تخصصی و در جلسه جمع بندی در مجلس با حضور وزرای جهاد کشاورزی و نیرو طرح ها و پیشنهادات استانی را در احیای مراتع سبلان و تولید آب از طریق عملیاتی شدن طرح های آبخیزداری دنبال کنند تا فضای اجرایی این طرح ها فراهم آید.

وی با اشاره به کمبود آب در سطح ملی و استانی و مشکلات ناشی از کمبود منابع را در سفره های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک گفت: احیای مراتع در دامنه های سبلان و دشت مغان و اردبیل خود به نارسائی ها و دغدغه ها در این زمینه پایان خواهد داد.

عضو شورای اداری استان اردبیل تولید بذور گیاهان دارویی را برای تامین نیاز کشور با محوریت استان اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد توسعه جنگل کاری اقتصادی را به کمیسیون ارائه دادیم و امیدواریم در بودجه سال آینده اعتبار خاصی به اجرایی شدن این طرح بدهند.

هدایت بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و آب مجلس از طرح های آبخیزداری به ویژه بند خاکی عنبران و همچنین طرح های انتقال آب از حوزه های مختلف به اردبیل با رعایت اصول زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی را در راستای طرح ها و برنامه های ممنابع طبیعی استان اردبیل اعلام کرد.

وی افزود: در حال حاضر در اکثر مناطق استان اردبیل با هدف کاهش تخریب ها و تهدیدهایی همچون بارش سیل آسای باران و به راه افتادن سیل و همچنین تخریب جنگل ها و مراتع برنامه های خوبی با محوریت طرح های آبخیزداری انجام می شود که در کنار آن سعی داریم از ورود دام های مازاد برپایه قانون مصوب اقدام کنیم تا جلوی تخریب مراتع و کشتزارها گرفته شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از راه اندازی صندوق حمایت و توسعه بهره برداران منابع طبیعی خبر داد و اضافه کرد: این صندوق پشتیبان خوبی برای فعالان این بخش است تا از این ظرفیت قانونی بیشتر استفاده کرده و بهره برداری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر