کد خبر: 879492
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
استادیار گروه باستان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران
به دنبال انجام بررسی‌های آرکئوژئوفیزیک با روش مغناطیس‌سنجی در شهر سیبه – کوخرد از توابع شهرستان بستک استان هرمزگان، آثاری از دوره ساسانی و اسلامی در این شهر مشاهده شده است.

به دنبال انجام بررسی‌های آرکئوژئوفیزیک با روش مغناطیس‌سنجی در شهر سیبهکوخرد از توابع شهرستان بستک استان هرمزگان، آثاری از دوره ساسانی و اسلامی در این شهر مشاهده شده است.

طرح بررسی و مطالعات آرکئوژئوفیزیک این شهر تاریخی توسط یک تیم کاوشگری و باستان شناسی به سرپرستی کورش محمدخانی استادیار گروه باستان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران انجام شده است.

این استاد دانشگاه در خصوص مشاهدات صورت گرفته در این شهر تاریخی گفت: بر روی سطح محوطه تعدادی از سفال های اسلامی و همچنین سفال های دوره ساسانی البته تراکم بسیار کم دیده شده است.

محمدخانی بیان داشت: علاوه بر سفال، چند سازه‌ نیمه ویران از جمله چند آب انبار و بنایی موسوم به حمام سیبه نیز در محوطه باقی مانده که این حمام در اثر سیلاب، کشف شده و در سال‌های اخیر مورد کاوش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در قسمت غربی محوطه، گورستان وسیعی از اهل تسنن مربوط به سده‌های اخیر با قدمتی حدود 300 سال با بقایای یک محوطه‌ای با بناهای سنگی مشاهده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر