کد خبر: 879351
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

امیرحسن کاویانی با انتقاد از قطع همکاری با نیکولا جیوگا مربی رومانیایی رویینگ گفت: برخی به دنبال منافع شخصی هستند و می‌خواهند توانایی‌های او را کمرنگ کنند.

مربی تیم ملی رویینگ ایران در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط این روزهای ملی‌پوشان اظهار کرد: ملی‌پوشان ما اکنون ضربه خورده‌اند و شرایطشان اصلا خوب نیست. بعد از موفقیتی که در رقابت‌های قهرمانی آسیای تایلند و سنگاپور داشتند در تمریناتشان وقفه ایجاد شد و اردویی نبوده است. چون "جیوگانیک" به کشورش رفته برنامه‌ای برای ملی‌پوشان وجود ندارد و ورزشکاران با افت چشم‌گیر مواجه شده‌اند.

کاویانی در پاسخ به این سوال که اگر مربی رومانیایی به رویینگ ایران بازنگردد چه اتفاقی می‌افتد؟ تصریح کرد: خیلی ساده قید ۶۰ تا ۷۰ درصد مدال‌هایی را که در قهرمانی آسیا کسب کردیم بزنید. مسلما طلا نخواهیم داشت و تنها مدال‌هایمان شاید نقره و برنز باشد. جیوگانیک روش تمرینی منحصر به فرد خودش را دارد. در فدراسیون جهانی همه او را با این روش می‌شناسند. حتی اگر مربی دیگری هم بیاید ما نتیجه نمی‌گیریم.

او افزود: اگر مربی دیگر بیاید تمرینات متفاوتی دارد. بدنسازی سنگین و هوازی‌های طولانی خواهد داشت که سیستم بدنی ورزشکاران را به هم خواهد زد و به همین دلیل ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا موفق نخواهیم بود.

مربی تیم ملی رویینگ با انتقاد از اتفاق‌های رخ داده در قبال تیم ملی تصریح کرد: واقعا دوستان بچه‌های رویینگ را چه فرض کرده‌اند؟ همه این ملی‌پوشان به دلیل بی‌خردی برخی که اکنون اشتباه‌شان را گردن نمی‌گیرند تا یک ساعت قبل مسابقه قهرمانی آسیا استرس داشتند و نمی‌دانستند چه اتفاقی برایشان می‌افتد. این بچه‌ها همیشه در شرایط نامناسب و غیراستاندارد تمرین کردند. همیشه استرس غذا،‌ دوش آب گرم و تمرین فردای خود را داشتند و حالا این طور با آنها رفتار می‌شود.

کاویانی افزود: تیم چهار و دو نفره ما تا دو ساعت قبل مسابقه قهرمانی آسیا قایق نداشتند. زمانی که خانم عباسی، جیوگانیک و من این طرف و آن طرف می‌دویدیم و با کشورها صحبت می‌کردیم تا قایق به ما بدهند این دوستان کجا بودند؟ با ژاپن و کویت حرف زدیم و قایق جور کردیم و ملی‌پوشان پارو زدند. این افرادی که امروز درباره رویینگ صحبت می‌کنند آن روزها کجا بودند؟

او ادامه داد: شما می‌دانید ما چند قایق برای ملی‌پوشان تنظیم کردیم؟ شرکت‌های تولید کننده قایق دهانشان بازمانده بود که ما چه کار می‌کنیم. قایق ۵۰ کیلویی را برای ورزشکار ۹۰ کیلویی تنظیم می‌کردیم و بچه‌هایمان مدال می‌گرفتند. کدام مربی در دنیا چنین توانایی دارد؟ می‌خواهم بدانم زمانی که ملی‌پوشان ما اشک می‌ریختند و استرس مسابقه داشتند این دوستان کجا بودند؟

مربی تیم ملی رویینگ همچنین تاکید کرد: به خاطر یک اشتباه ما در قهرمانی آسیا قایق مناسب نداشتیم. چرا هیچ کس این موضوع را گردن نگرفت؟ چرا ایمیل‌ها بدون پاسخ مانده بود؟ خیلی ساده از این موضوع گذشتند. اتفاقا نباید از این موضوع به سادگی می‌گذشتند اما فراموش شد. اگر این بچه‌ها در تایلند مدال نمی‌گرفتند چه کسی پاسخ آینده خراب شده آنها را می‌داد؟ آیا فدراسیون تنبیه‌شان نمی‌کرد؟

کاویانی افزود: ملی‌پوشان ما با تمام سختی‌ها مبارزه کردند و مدال آوردند. تمام کمبودها را تحمل کردند و تمام دلخوشی‌شان مربی کاربلد بود که می‌توانست به آنها در مسیر کسب مدال کمک کند اما همین دلخوشی را نیز از آنها گرفتند. بچه‌های ما نه قایق و نه پاروی استاندارد دارند و نه هیچ چیز دیگر. با پاروی پنج سال پیش مسابقه می‌دادند و ما هر لحظه استرس این را داشتیم که پارو بشکند. می‌خواهم این را بگویم که ما با این استرس‌ها تمرین کردیم و فولاد آب‌دیده شدیم پس مطمئن باشید که سر این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.

یکی از مسئولان اعلام کرده تنها مدال طلای رویینگ در بازی‌های آسیایی برای نازنین ملایی خواهد بود. کاویانی در پاسخ به این سوال که آیا این مساله درست است؟ تصریح کرد: این یک توهم بزرگ است. هرکس این صحبت را کرده هیچ دانش ورزشی ندارد و مغرضانه حرف می‌زند. چطور می‌توان از امروز برای سال آینده پیش‌بینی کرد. دو ماه قبل از قهرمانی آسیا جیوگانیک همه مدال‌آوران ایران را با رنگ مدال به من گفت و تاکید داشت که این‌ها مدال می‌آورند اما باز هم می‌گفت که احتمال اتفاق‌هایی هست که صحبتش درست از آب درنیاید. همه مدال‌هایی را که پیش‌بینی کرد به دست آوردیم اما او نیز کاملا مطمئن نبود. حالا یک نفر آمده و چنین صحبتی کرده‌، مگر او چند سال در قایقرانی بوده است؟

کاویانی ادامه داد: حریفان آسیایی ملی‌پوشان را در قهرمانی آسیا بررسی کنید. چرا این طور خنده‌دار صحبت می‌شود. هرکدام از دختران ما به جای ملایی در قهرمانی آسیا پارو می‌زدند طلا می‌گرفتند اما باید بگویم که رقابت با بازی فرق دارد. حریفان آسیایی مواد مختلف را بررسی کنید و بعد نظر بدهید.

مربی تیم ملی رویینگ درباره جلسه با فریبا محمدیان معاون وزیر ورزش نیز بیان کرد: من در این جلسه توجیه نشدم. خانم محمدیان ادعا کرد که مدارکی دارد که علیه جیوگانیک است اما هیچ کدام را نشان نداد و به همین دلیل من قبول نکردم.

او با اشاره به شرایط کنونی رویینگ گفت: ببینید اکنون وضعیت مثل ماجرای شب و روز است. خورشید در آسمان است اما چند نفر بی‌خرد می‌گویند شب است. به همه ثابت شده که روز است اما این افراد قبول نمی‌کنند و می‌خواهند توانایی جیوگانیک و افتخارات ورزشکاران را کمرنگ کنند. می‌خواهند ارزش کار ملی‌پوشان، جیوگانیک و کادرفنی‌اش را پایین بیاورند اما نمی‌توانند و چون به دنبال منافع شخصی هستند به هر ریسمانی چنگ می‌زنند. متاسفانه برخی هرکاری می‌کنند که برگردند و قدرت از دست رفته‌شان را به دست بیاورند و در این مسیر هیچ چیز برای‌شان اهمیت ندارد.

کاویانی در پاسخ به این سوال که فدراسیون باید چه کاری انجام می‌داد که این اتفاق‌ها نیفتد، تصریح کرد: من نمی‌خواهم همه تقصیرها را گردن فدراسیون بیندازم چون فدراسیون هم تلاش کرده اما باید ریشه‌یابی کنیم و وقتی مسائل را بررسی می‌کنیم به فدراسیون می‌رسیم. ورزشکاران ما با جان و دل و با تمام بی‌مهری‌ها درخشیند و مدال‌های ارزشمندی کسب کردند و فدراسیون باید برای‌شان یک وضعیت مناسب ایجاد می‌کرد اما این اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: من نمی‌گویم استخر و جکوزی و ریکاوری بلکه می‌گویم تغذیه و خوابگاه و دوش آب گرم. ملی‌پوشان ما در سال‌های گذشته حداقل‌ها را نیز نداشته‌اند. ۹۵ درصد مواقع مشکلات اولیه داشته‌اند. در سال‌های گذشته طاهر کبوتری و علی قرائت خیلی برای رویینگ زحمت کشیدند. مربیان ما در اردو سرپرست، مربی، مراقب و آشپز بودند اما چه شد؟ فدراسیون چه حمایتی از آنها کرد؟ چقدر حقوق می‌گرفتند و الان کجا هستند؟

مربی تیم ملی رویینگ افزود: در این سال‌ها چه استعدادیابی خاصی شده تا یک ستاره دیگر مثل محسن شادی داشته باشیم؟ چه امکاناتی برای رویینگ تهیه شده‌است؟ چرا ما باید با قایق‌های ۱۰ سال پیش تمرین کنیم؟ به هر حال این‌ها وظایف فدراسیون بوده که البته وقتی بررسی کنیم می‌بینیم به جای بالاتر می‌رسیم.

کاویانی با اشاره به تصمیم نادرست درباره قطع همکاری با جیوگانیک گفت: همیشه برای ورزش، کمیته فنی تصمیم گیری می‌کند. کدام کمیته فنی برای جیوگانیک جلسه داشته و تصمیم گرفته است؟ آیا ما واقعا دنبال نتیجه خوب برای کشورمان هستیم و می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی بدرخشیم یا نه. چرا برخی دوستان به دنبال منافع شخصی هستند و کسی جلوی آنها را نمی‌گیرد؟

او در پایان گفت: در این چند ماه تنها آقای صادقی حامی واقعی رویینگ بود و زحمت کشید. او در این هشت ماه کارهایی کرد که در هشت سال گذشته انجام نشده بود اما با ناملایمتی که دید از فدراسیون رفت. او به اندازه جیوگانیک در موفقیت رویینگ نقش دارد اما شاید نتوانست با منافع شخصی برخی افراد کنار بیاید و رفت.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار