کد خبر: 879336
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
سردار جزایری:
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور در گفت‌‌وگویی اظهار داشت، آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که درگیری نظامی با ایران عواقب وحشتناکی دارد.

جوان آنلاین: سردار سرلشگر «مسعود جزایری» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران در گفت‌‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری «ترند نیوز» شرکت کرد و اظهار داشت، افکار عمومی و دولت‌های مستقل منطقه باید هوشیار باشند تا طرح‌جدید آمریکا را شکست دهند.

این مصاحبه به شرح ذیل تقدیم خوانندگان گرامی می‌شود:

ترند نیوز: «پس از آنکه آمریکا "راهبرد ایران" خود را اعلام کرد که محتوای اصلی آن فشار بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، مقام‌های آمریکایی برنامه‌های متعددی را برای سفر به خاورمیانه به‌راه انداختند. به تازگی «رکس تیلرسون» ، وزیر خارجه آمریکا در سفر به عربستان سعودی خواستار ترک نیروهایی از عراق شد که می‌گفت تحت آموزش ایران بوده‌اند. همچنین، «استیون منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا نیز برای رایزنی در خصوص اعمال محدودیت‌های مالی بر ایران در منطقه حضور یافت. در برهه‌ای که داعش در  حال از دست دادن قدرت خود است، تحلیل شما از این اقدام‌ها چیست؟»

سردار جزایری: «مسئله این است که چگونه داعش ایجاد شد. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا داعش را ایجاد کرده تا ترس و واهمه‌ای عمومی از اسلام ایجاد کند و آن را در کشورهای منطقه‌ به عنوان مزدور در جنگی نیابتی به کار گیرد. با استفاده از داعش، آن‌ها سعی کردند عراق را از بین برده و تجزیه کنند. آن‌ها تلاش زیادی را برای خارج کردن سوریه از جبهه مقاومت به‌خرج دادند. طرح آن‌ها این بود که از گسترش داعش در جهت منافع بلند مدت خود استفاده کنند که البته این طرح با تهدیداتی مواجه شد. جبهه مقاومت و همچنین جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این سیاست شیطانی آمریکا و برای جلوگیری از تحقق آن و به طور جدی به چالش کشیدن راهبردهای بزرگ آمریکا در منطقه اقدام ‌کرد. بنابراین طبیعی است که آمریکایی‌ها  از ایران عصبانی باشند، همانطور که در گذشته نیز چنین بوده است. اقدامات اخیر سیر مشابهی دارد: ریختن نقشه‌ای جدید برای مبارزه با جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران. در زمانی که داعش در مسیر سقوط قرار دارد و آمریکا نیز در تحقق برنامه‌های خود که قصد داشت از طریق داعش  پیگیری کند، شکست خورده است، پس اینک این کشور به دنبال توطئه‌های جدید است. افکار عمومی و دولت‌های مستقل منطقه باید هوشیار باشند تا طرح جدید آمریکا را (در منطقه) شکست دهند.

 

ترند نیوز:«ارزیابی شما از رد درخواست تیلرسون از سوی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای از صحنه خارج کردن الحشد الشعبی چیست؟»

سردار جزایری: «بهتر است که نیروهای حشدالشعبی عراق را بخش بزرگی از مردم عراق بنامیم که با استفاده از شیوه‌های مختلف، همچون شرکت در دفاع نظامی برای حفاظت از کشور خود تلاش می‌کنند. واضح است که مقام‌های عراقی از نیروهای حشدالشعبی پشتیبانی می‌کنند؛ نیروهایی که به همراه ارتش این کشور موفق به نجات عراق از توطئه‌ای بزرگ شدند که برای این کشور طرح‌ریزی شده بود. همانطور که می‌بینید، نیروهای ارتش عراق و حشدالشعبی پیروزی‌های بزرگی را برابر دشمنان عراق به دست آوردند. واضح است که نیروهای حشدالشعبی مورد نفرت آمریکایی‌ها باشند زیرا آن‌ها عراق را از شر آمریکا رهایی بخشیده‌اند. مطمئنا حشدالشعبی در عراق باقی می‌ماند و در آینده ما بیشتر درباره آن‌ها در جهان خواهیم شنید. بنابراین من فکر می‌کنم از آنجا که نیروهای حشدالشعبی عراق به بدنه اصلی مردم عراق وصل است نمی‌تواند تأثیری در روحیه مردم، دولت یا ارتش عراق داشته باشد. بلکه،بلکه مخالف‌خوانی‌های آمریکا باعث حساسیت بیشتر آحاد مردم و توجه و علاقه بیشترشان به حشدالشعبی خواهدشد. آمریکایی‌ها باید بپذیرند نیروهای حشد الشعبی از این به بعد جزء واقعیتهای صحنه تحولات عراق هستند. و همانطور که سازمان بسیج در ایران یک سازمان کاملا تاثیرگذار، بخصوص در شرایط خاص و پیچیده کشور هست، من‌بعد هم حشدالشعبی چنین نقشی را خواهد داشت. آمریکایی‌ها هیچ کاری از دستشان برنمی‌آید.

ترند نیوز: «به نظر شما چه چیز باعث شد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور ایالات متحده، تا مرز تروریست نامیدن سپاه پیش رفته، سپس از عملی کردن قصد خود صرف نظر کند؟»

سردار جزایری: «سیاست آمریکا از دیرباز در واقع هجوم به نهضت‌ها و کشورهای مستقل، و هجمه به مردمی بوده که ممکن است مخالف سیاست‌ها و اقدامات آمریکا باشند. بر این اساس، سپاه پاسداران همواره در معرض هجمه‌های آمریکایی‌ها و بعضی کشورهای غربی و صهیونیسم بین‌المللی بوده که سعی می‌کنند به اشکال مختلف اگر بتوانند نسبت به تضعیف سپاه پاسداران اقدام کنند. در راستای فشار مضاعف به جمهوری اسلامی ایران، آمریکایی‌ها سعی کردند سپاه را در تنگنای بیشتری قرار بدهند و برنامه‌ریزی کرده بودند که با اعلام تروریست بودن سپاه، در واقع یک هجمه همه‌جانبه علیه کشور برنامه‌ریزی کنند. سپاه و نیروهای مسلح اعلام کردند چنانچه چنین اتفاقی از طرف آمریکایی‌ها بیفتد، ما همه نظامیان آمریکا را در هر کجا که باشند به عنوان تروریست تلقی می‌کنیم و با آنها برخوردی مشابه تروریست‌ها و داعشی‌ها خواهیم داشت و مشاهده کردیم که آمریکایی‌ها با توجه به این که دیدند منافعشان ممکن است به شدت تحت خطر قرار بگیرد، به نوعی تغییر رویه دادند و در واقع از سیاست قبلی که اعلام کرده بودند عقب نشینی کردند. بدیهی است که ما مقابله به مثل خواهیم کرد با هر روشی که آمریکایی‌ها علیه نیروهای مسلح ما داشته باشند.»

ترند نیوز: «فرماندهان ارشد ایرانی، از جمله فرمانده سپاه قدس سردار قاسم سلیمانی، وعده نابودی داعش را در آینده نزدیک داده‌اند. به نظر شما خاستگاه این وعده چیست؟»

سردار جزایری: «واقعیت‌های نظامی صحنه مورد مناقشه در غرب آسیا بیانگر شکست‌های پی در پی تروریست‌ها و نیروهای داعش است. با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که رزمندگان عراقی داشته‌اند و در حال اجراست، شکست قطعی داعش در عراق به زودی محقق خواهد شد. شکست قطعی داعش در عراق مقدمه‌ای برای تداوم شکست‌های نیروهای داعشی و سایر تروریستها از سایر کشورهای منطقه خواهد بود و ما امیدواریم که به این وسیله منطقه روی آرامش به خود بگیرد؛ اگرچه در واقع پیش‌بینی می‌کنیم که مجددا از طرف آمریکایی‌ها توطئه جدیدی در جهت ناآرام سازی کشورهای منطقه رقم بخورد.»

ترند نیوز:«به نظر می رسد حمایت اروپا از برجام به منظور کسب اعتماد ایران برای دور جدیدی از مذاکرات، احتمالا مذاکرات موشکی، است. احتمال اینگونه مذاکرات از نظر شما چقدر است و خط مشی ایران در مقابل اینطور سیاستی از طرف اروپا چه خواهد بود؟»

سردار جزایری: «همانطور که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که هیچ مذاکره‌ای در مسائل دفاعی با طرف‌های بیگانه نخواهد داشت، مجددا بنده هم تاکید می کنم که این سیاست قطعی ایران است و ما در مورد امکانات دفاعی خودمان و شیوه‌های دفاع از کشور و تمامیت ارضی‌مان با هیچ کس معامله ای نخواهیم داشت. سیاست آمریکایی ها کاملا برای ما روشن است. آنها تلاش می کنند منابع دفاعی ما را تضعیف کنند. این تضعیف در راستای اهداف خاورمیانه بزرگ آمریکا هم هست و در راستای منافع رژیم اسرائیل هم هست. اروپا باید تصمیم بگیرد آیا می‌تواند سیاستی مستقل از آمریکا داشته باشد؟ متاسفانه طی سالهای گذشته ما همواره شاهد بودیم که اروپایی ها با همه ادعایی که در جهت استقلال دارند نمی توانند از چنبره نفوذ و اشراف آمریکا خودشان را نجات دهند. چنانچه اروپا بخواهد همان روشی که آمریکا در مورد سیاست های موشکی و دفاعی ما دارد ادامه بدهد، بدیهی است که رفتار ما با اروپا مشابه امریکا خواهد بود و به نظرم اینجا یک سنگ محکی برای اروپاست و تاریخ قضاوت می‌کند آیا اروپا می تواند مستقل از امریکا به دنبال منافع خودش باشد و منافع خودش را تحت تاثیر منافع نامشروع آمریکا قراردهد یا نه. بدیهی است که ما سیاست مستقل خودمان را مبتنی بر اهداف و دکترین نظامی مان ادامه می دهیم. ما همواره سیاست روشنی در مسائل دفاعی مان داریم که سعی میکنیم تحت تاثیر عوامل بیرونی قرارنگیرد. نقشه راه ما برای دفاع از کشورمان و دفاع از مظلومان کاملا روشن و برای خودمان مشخص است. ما به یقین می دانیم که دشمنان شناخته شده و تعریف شده‌ای داریم که همواره اعلام کرده‌اند که خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی ایران هستند. شما به عنوان یک واحد سیاسی زمانی که یک قدرت بزرگ صراحتا سرنگونی شما را اعلام میکند بسیار طبیعی و بدیهی است که بایستی قدرت خود را افزایش دهید. خوشبختانه این قدرت در شرایط امروز به گونه ای است که ما توان بازدارندگی قابل توجهی در برابر اقدامات احتمالی آمریکایی‌ها داریم و آمریکایی‌ها هم تا حد زیادی میدانند که برخورد نظامی با جمهوری اسلامی ایران عوارض بسیار وخیم و وحشتناکی برای آنها دارد. بسیای از منافع آمریکایی ها در مناطق نزدیک و متوسط در دید و دسترس ماست و اگر لازم باشد اهداف دورتر را تحت تاثیر قرارمی‌دهیم. لذا با توجه به وجود و حضور دشمنان تعریف شده که بعضا خواهان نابودی هم هستند_ شما اخیرا دیدید که آمریکا یکی از کشورهای عضو سازمان ملل را به نابودی کامل تهدید کرد_ کشورها بایستی از چنان قدرتی برخوردار باشند که کشورهای دیگر به خودشان اجازه ندهند چنین برخوردهایی داشته باشد. ما همین خط مشی را ادامه خواهیم داد.»

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
عربستان " با طناب امریکا وارد چاه " جنگ یمن شد " که نمی داند چگونه با هزینه زیادی که انجام داد " و بی نتیجه مطلوب ازدید خودشان از ان خارج شوند " اما بدانند اگر برای خارج شدن از ته چاه جنگ یمن " راهی وجود داشته باشد " اما بن سلمان احمق تر خواهد بود " اگربخواهد باجنگ نیابتی از طرف امریکا با ایران وارد جنگ شود " هرگز نخواهند نتوانست از ته چاه بیرون بیاید " و
خود و عربستان را به سرنوشت صدام وعراق دچار خواهد کرد.
پاسخ ها
نا شناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
ما خودمان فکر میکنیم وخودمان تصمیم میگیریم وخودمان عمل میکنیم ولو اینکه شاید گاهی اشتباه هم داشته باشیم.ولی عربستان قادر به تفکر وتصمیم نیست ،غرب برایش فکر میکند وتصمیم میگیرد وچشم بسته عرب ها را میبرند.
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
موقعیت جفرافیای سیاسی اقتصادی ونیروی انسانی فراهوشمند این سرزمین باعث می شود در طول تاریخ هر زمان که عوامل فوق بعنوان دوضلع بالقوه یک مثلث با یک رهبری کاریزما توام گردد یک مثلث استراتژیک نیرومند تشکیل گردد که بصورت بالفعل توان تمدن سازی دارد و تمدن های مطرح زمان احساس خطر استراتژیک می نمایند و با این مثلث استراتژیک واردچالش میشوند.(نظریه اقتصاد مقاومتی )*نظریه اقتصاد مقاومتی، در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد مقاومتی بشماره IC 2016-043 70693 بتصویب کمیته داوران ودبیر علمی کنفرانس اقای پرفسور سید مهدی الوانی رسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار