کد خبر: 879280
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
مدرس دوره، راههای پیشگیری از سرطان بهزيستي اصفهان :
اهميت و ضرورت ورزش و تغذيه سالم در سلامت و پيشگيري از انواع سرطان ، آگاهی از آناتومی سینه , نحوه انجام معاینه توسط فرد دوره دیده کارشناس مامایی یا پزشک از همه مهمتر دانستن و اجرای راههای پیشگیری از سرطان سينه آشنااست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به مناسبت گراميداشت هفته ملی سلامت  ، بانوان  عضو سازمان بهزیستی اصفهان اقدام به برگزاري جلسه آموزشي با عنوان « تاثيرات ورزش در سلامت روانياجتماعي و پيشگيري از انواع سرطان در زنان» اين جلسه با حضور بيش از 100 نفر از زنان سرپرست خانوار و با هدف حساس سازی و اطلاع رسانی در خصوص مهمترین اولویتهای سلامت زنان و تاثیر ورزش بر تمامی ابعاد سلامت، در سالن اجتماعات اداره بهزيستي شهرستان اصفهان برگزار شد.

در این دوره آموزشي زنان سرپرست خانوار توسط كارشناسان بهداشت با مباحثي همچون اهميت و ضرورت ورزش و تغذيه سالم در سلامت و پيشگيري از انواع سرطان ، آگاهی از آناتومی سینه , نحوه انجام معاینه توسط فرد، معاینه توسط فرد دوره دیده کارشناس مامایی یا پزشک و از همه مهمتر دانستن و اجرای  راههای پیشگیری از سرطان سينه آشنا شدند.

تحقیقات بسیاری نشان داده است که ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی است رابطه نزدیکی با سلامت و بهداشت روانی و بویژه پیشگیری از بروز ناهنجاریهای روانی داردورزش از اضطراب و افسردگی میکاهد و اعتماد به نفس را افزایش می دهدورزش بویژه در سنین کودکی و نوجوانی مفر سالمی برای آزاد کردن انرژیهای اندوخته شده است و این خود بسیار لذتبخش و آرامشدهنده است.

ورزش از جمله روش های مهم تکامل جسمانی ، روانی و اجتماعی محسوب می شود زیرا شرکت درفعالیت های ورزشی افراد را به هم نزدیک می کند راه ها و فرصت های بسیاری را برای ماهر شدن در اجتماع فراهم می آورد و به طور کلی یک فرآیند آموزشی در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی برای فرد ایجاد می کند .

ورزش در سلامت و آمادگی جسمانی ، تعادل و ثبات هیجانی ، جلب توجه ، رقابت ، رشد اعتماد به نفس ، تصویر مثبت بدنی و اجتماعی و تامین نیازهای دوستی ، احساس امنیت و تقویت گروهی ، تاثیر فراوانی دارد سلامت روانی از موضوعاتی است که در اثر شرکت در فعالیت های ورزشی می تواند حاصل شود چنین فعالیت هایی بهترین موقعیت را برای رشد معیارهای سلامت روانی فراهم می کند اگر سلامت روانی را به معنای احساس راحتی نسبت به خود و دیگران تعریف کنیم معیارهای آن موفقیت ، تعادل هیجانی ، سازگاری با محیط ، واقع بینی ، احساس ارزشمندی و اجتماعی بودن خواهد بود بنابراین ورزش با فعال سازی چنین معیارهایی نه تنها به بهداشت جسم بلکه به بهداشت روانی هم کمک می کند و همچنین اضطراب افراد با پرداختن به ورزش به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد .

ورزش نقش مهمی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها، همچون بیماریهای کلیوی، ریوی، ارتوپدی، عفونی، عصبی، دردها و سکتههای قلبی، سکته مغزی، چربی خون، ضعفهای عضلانی، کمردرد و آرتریت(التهاب مفاصل) دارد.

ورزش، سیستم قلبی ـ عروقی فرد را تقویت کرده و قلب و ریهها را وامیدارد که به طور مؤثر و کارآمد عمل کنند, در نتیجه ابتلا به بیماری قلبی ـ عروقی کاهش مییابد. مشاهدات علمی نشان دهنده این واقعیتاست که افرادی که شغل آنها با فعالیت جسمی روزانه همراه است، کمتر به سکتة قلبی دچار میشوند. شرکت همیشگی در فعالیتهای ورزشی باعث بهبود سطح تناسب فیزیکی بدن میشود؛ تناسب فیزیکی میتواند بیماری و معلولیت ناشی از بیماری قلبی ـ عروقی ، دیابت، چاقی، و یا فشار خون را به تأخیر اندازد، کاهش دهد و یا از آن جلوگیری کند. به طور کلی ورزش منظم در افزایش کیفیت زندگی نقش مهمی دارد.

ورزش حتی در پیشگیری و درمان سرطان نقش مهمی بازی میکند.این آثار و فواید پیشگیرانه و درمانی ورزش، در نتیجه اثرات فیزیولوژیکی آن بر جسم انسان است. مهمترین اثری که ورزش بر بدن انسان گذاشته و موجب تغییراتی در آن میشود، تغییرات قلبی ـ تنفسی است؛ که ورزش نقش حیاتی در این زمینه دارد.

شلیان ذکر استاست مدرسين دوره، راههای پیشگیری از سرطان را شامل تعادل در وزن ،استفاده از مواد غذایی سالم از جمله استفاده از میوه و سبزیجات تازه، نان های فیبر دار ،کاهش مصرف فست فود ها،کاهش و عدم مصرف روغن های اشباع شده، مصرف چربی های امگا 3، مصرف ماهی های چرب سالمون، ساردین، قزل آلا ،تحرک بدنی و ورزش متناوب عنوان كردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار