کد خبر: 879251
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
اعتراض تهيه‌كننده فيلم «سد معبر»
فيلم «سد معبر» ساخته محسن قرايي كه قرار بود در نوبت دوم اكران نوروز به نمايش درآيد، همچنان نتوانسته در سينماهاي كشور به روي پرده برود.
تهيه‌كننده اين فيلم با انتقاد از مشخص نبودن زمان اكران اين فيلم مي‌گويد، در حالي كه بحث فيلم‌سوزي در سينماي ايران مطرح است، فيلم‌هاي موفق جشنواره سال گذشته همچنان فرصت اكران به‌دست نياورده‌اند، اما برخي از فيلم‌هايي كه مراحل فني آنها هنوز به پايان نرسيده، داراي سرگروه سينمايي هستند و قرارداد اكران آنها در شوراي صنفي نمايش ثبت شده است. 
بهمن كاميار، تهيه‌كننده فيلم «سد معبر» درباره اكران فيلم «سد معبر» و تغيير زمان اكران اين فيلم در فصل‌هاي مختلف به «فارس» گفت: «شرايط اكران براي فيلم ما كه با هزينه شخصي آن را ساختيم، همچنان فراهم نشده و در بلاتكليفي به سر مي‌بريم. من به‌عنوان تهيه‌كننده دورنماي روشني از زمان پخش فيلم ندارم و همچنان پخش‌كننده موفق نشده فيلم را اكران كند.» او به انتقاد از شوراي صنفي نمايش مي‌پردازد و مي‌گويد: «من با مسئولان مختلف هم صحبت و گلايه‌هايم را به آقايان حيدريان و داروغه‌زاده اعلام كردم. در شرايطي كه درباره فيلم‌سوزي صحبت مي‌شود، برخي از فيلم‌ها هنوز در مرحله صداگذاري هستند، داراي سرگروه هستند و قرارداد در شوراي صنفی نمایش به ثبت مي‌رسانند، اما همچنان فيلم‌هايي مثل «سد‌معبر»، «فراري»، «بدون تاريخ بدون امضا» و فيلم‌هاي خوب ديگري كه مردم آنها را دوست داشتند و مورد اقبال مخاطبان در جشنواره فيلم فجر بود، همچنان بلاتكليف هستند. هيچ كسي پاسخ روشني به ما نمي‌دهد.»
كارگردان «مرداد» در ادامه توضيح داد: «تصورم اين است كه اين اتفاقات و عدم اكران فيلم‌هايي كه در بخش خصوصي ساخته مي‌شود، عامدانه صورت مي‌گيرد تا سينما را رها كنيم. ما بخش خصوصي هستيم و سرمايه ما آنقدر هنگفت نيست كه 5/1 سال بلوكه شود. فيلم «سد معبر» برخلاف آثار ديگر هزينه زيادی داشت، هم اينك با توجه به تعهداتي كه داريم به سختي گذران روزگار مي‌كنيم و انگيزه‌اي براي ساخت فيلم ندارم.» اين تهيه‌كننده سينما درباره بازگشت سرمايه فيلم «سد معبر» در زمان اكران گفت: «از ماه آذر به بعد كه ديگر شرايط اكران فيلم خوب نيست. «سدمعبر» با هزينه شخصي ساخته شد. بعد از اتمام كار با توجه به بدهي‌هايي كه داشتيم، از فارابي وام گرفتيم و اين وام را پس از اكران بايد بازپرداخت كنيم، اما اين نكته حائز اهميت است كه شرايط اكران مناسبي براي فيلم باقي نمانده و بايد با نگراني و دلهره از بازگشت سرمايه، فيلم را اكران كنيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار