کد خبر: 879249
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
موج رسوايي‌هاي جنسي کمپانی رؤياسازي ادامه دارد
اين روزها در مواجهه با پديده افشاگري‌هاي جنسي در هاليوود اين سؤال جدي‌تر از پيش براي وجدان‌هاي آگاه در سراسر جهان ايجاد مي‌شود...
جواد محرمي

اين روزها در مواجهه با پديده افشاگري‌هاي جنسي در هاليوود اين سؤال جدي‌تر از پيش براي وجدان‌هاي آگاه در سراسر جهان ايجاد مي‌شود كه كارخانه‌اي با آن در سطح گسترده و بدون رقيب که خوراك فرهنگي، هنري و سرگرمي جهان در زمينه صنعت سينما را توليد مي‌كند تا چه اندازه صلاحيت ميدانداري در اين عرصه را دارد و اين كارخانه رؤياسازي مي‌خواهد جامعه بشري را به چه سرمنزل مقصودي بكشاند.

اين روزها اولين چيزي كه با شنيدن واژه هاليوود به ذهن راه پيدا مي‌كند، عبارت رسوايي جنسي است؛ ماجرايي كه مثل بختك به جان هاليوود افتاده و دومينو‌وار در حال خراب‌كردن پايه‌هاي سرزمين آرزوهاست و ظاهراً هر روز ابعاد تازه‌تري به خود مي‌گيرد. 
هاليوود، اين كمپاني رؤياسازي امريكا و جهان اين روزها به طرز بي‌سابقه‌اي در معرض افشاگري‌هاي اعضا و فعالان خود قرار گرفته است، بازيگران نامداري كه هرچه جلوتر مي‌رويم، جرئت و جسارت بيشتري براي افشاي پشت‌پرده بي‌اخلاقي‌هاي اين ابر‌رسانه سينمايي امريكا پيدا مي‌كنند. در ميدان پر رونق افشاگري‌هاي جنسي، ظاهراً هيچ‌كس مصون نيست و هر آن ممكن است صدايي از يكي از بازيگران زن و حتي مرد هاليوود بلند شود و يك تهيه‌كننده، مدير يا كارگردان پرنفوذ را متهم به آزار يا سوء‌استفاده جنسي كند.
 
جسارت به افشاگري عليه سوء‌استفاده‌هاي جنسي در هاليوود از جايي آغاز شد كه يكي از مردان شماره يك و غول مديريتي هاليوود متهم به آزار و سوء‌استفاده از چند بازيگر زن شد و به تدريج عده بيشتري وي را به در پيش گرفتن رفتارهاي زورگويانه و غيرمسئولانه براي ارتباط برقرار كردن متهم كردند. هاروي واينستين در برابر موج افشاگري‌ها دوام نياورد و از كار بركنار شد، اما اين پايان ماجرا نبود، عده‌اي از بازيگران زن با ايجاد كمپيني به نام «منم همينطور» اقدام به تشويق افرادي كردند كه پيش از اين در معرض سوء‌استفاده قرار گرفته‌بودند، ولي جسارت اين را پيدا نكرده بودند كه دست به افشاگري بزنند. 
    
كارگردان فيلم ضد ايراني هم رسوا مي‌شود 
در حالي‌كه اخبار مربوط به رسوايي‌هاي جنسي هاروي واينستين تبديل به تيتر يك رسانه‌هاي دنيا شده بود، هيلاري برتن بازيگر و مجري سابق شبكه ام تي وي در مورد بن افلك، كارگردان فيلم ضد ايراني آرگو دست به افشاگري زد. ادعاي برتن مبني بر آزار و اذيت جنسي از سوي افلك در يكي از اپيزودهاي برنامه تلويزيوني «TRL»، واكنش ستاره 45 ساله هاليوود را به دنبال داشته است. افلك بلافاصله در پاسخ به اين ادعا در صفحه توئيترش پستي منتشر و از برتن به خاطر رفتار نامناسبش در سال 2003 عذرخواهي كرد. كارگردان فيلم ضد ايراني فارگو يكي از چهره‌هاي سرشناسي است كه در روزهاي اخير به جنجال اتهامات جنسي واينستين واكنش نشان داده و گفته بود اين اخبار حالش را به‌هم مي‌زند. 

بلافاصله بعد از اظهارنظر افلك درباره رفتار واينستين، يكي از هواداران در توئيتر، پستي منتشر كرد مبني بر اينكه بهتر است افلك جلوي دهانش را بگيرد و سكوت پيشه كند. هوادار ديگري بلافاصله ماجراي تعدي به برتن را پيش كشيد و نوشت: «او يك بار سر صحنه «TRL» به هيلاري برتن دست درازي كرده بود. انگار همه فراموش كردند.» از اينجا به بعد، خود برتن وارد گفت‌وگو شد و در صفحه توئيترش واكنش نشان داد: «من فراموش نكردم.» وی از هوادارانش به خاطر يادآوري آن حادثه قدرداني كرد و نوشت: «من آن موقع بچه بودم». كمي بعد، مجري سابق ام تي وي اقدام به انتشار ويدئويي تحت عنوان «TRL بدون سانسور» كرد. 
در اين ويدئو، برتن بدون اينكه از فرد مشخصي نام ببرد، ماجراي آزار و اذيتي را كه سر صحنه فيلمبرداري آن مجموعه تلويزيوني رخ داده، شرح مي‌دهد. در ادامه اين ويدئو، كليپي از افلك نمايش داده مي‌شود كه از او درباره سن و سالش مي‌پرسد. برتن كه از سال 2009 به اين سو با جفري دين مورگان ستاره سريال «مردگان متحرك» نامزد كرده، در زمان وقوع اين حادثه 21 سال داشته و افلك 31 ساله بوده است. 

بن افلك هم بلافاصله در صفحه توئيترش واكنش نشان داد و نوشت: «من كار نادرستي در حق خانم برتن مرتكب شدم و از اين بابت صميمانه عذر مي‌خواهم.»
كارگردان فيلم برنده اسكار «آرگو» در واكنش به رسوايي‌هاي واينستين نوشته بود: «چنين رفتاري كاملاً غير‌قابل قبول است و من مدام از خودم مي‌پرسم از دست من چه كاري ساخته است كه مطمئن شوم نظير اين اتفاق براي ديگران تكرار نشود.»
    
وقتي مرد خانه پوشالي هم متهم مي‌شود
اما موج رسوايي‌هاي اخلاقي پايان ندارد. در پي رسوايي كوين اسپيسي، نتفليكس فصل ششم را نقطه پايان «خانه پوشالي» اعلام و آكادمي بين‌المللي تلويزيون تجليل از اين بازيگر را لغو كرد. ماجراي رسوايي‌هاي پي‌در‌پي هاليوود در تازه‌ترين نمونه دامن يكي از سرشناس‌ترين بازيگران را گرفته است. 
كوين اسپيسي، بازيگر برنده جوايز مختلف سينمايي و يكي از سرشناس‌ترين چهره‌هاي هاليوود با اتهام سوءاستفاده جنسي از فردي زيرسن قانوني روبه‌رو شده‌است. مطرح شدن اين اتهام از سوي آنتوني رپ بازيگر «پيشتازان فضا» و واكنش دستپاچه و البته به باور بسياري توهين‌آميز كوين اسپيسي، آنقدر سريع گسترده شد كه تركش‌هاي آن حتي به كمپاني نتفليكس و سريال پرطرفدار «خانه پوشالي» هم اصابت كرد. 
حال نتفليكس تصميم گرفته است تا داستان «خانه پوشالي» را در فصل ششم به پايان برساند؛ فصل ششمي كه قرار است در سال 2018 به دست مخاطبان برسد و توليد آن از چندي پيش آغاز شده است. 

كوين اسپيسي ستاره و يكي از تهيه‌كنندگان سريال «خانه پوشالي» در شبكه نتفليكس است كه از سال 2013 تا‌كنون هواداران پروپا قرصي پيدا كرده است. اين سريال تا كنون در 53 مورد نامزد جايزه امي شده است. 
او در اين سريال مقابل رابين رايت نقش فرانك آندروود، نماينده كنگره شيطان‌صفتي را بازي مي‌كند كه گام به گام مسيرش را به سوي رياست جمهوري هموار مي‌كند، البته اين تنها نتيجه رسوايي كوين اسپيسي نيست چرا كه‌آكادمي بين‌المللي تلويزيون‌، اهداي جايزه به كوين اسپيسي را لغو كرده است. 
او قرار بود در مراسمي كه 20 نوامبر برگزار مي‌شود، جايزه بنيانگذاران امي را دريافت كند كه پيش از اين به چهره‌هاي مطرحي چون استيون اسپيلبرگ، جي‌جي آبرامز و متيو وينر اهدا شده بود. در بيانيه آكادمي بين‌المللي تلويزيون آمده است: «آكادمي بين‌المللي اعلام مي‌كند كه به دليل رويدادهاي اخير از كوين اسپيسي با اهداي جايزه بنيانگذاران امي تقدير نخواهد كرد.»

مورد كوين اسپيسي را نبايد پاياني بر افشاگري‌هاي جنسي در هاليوود دانست، به احتمال زياد اين روند ادامه خواهد داشت؛ چراكه به طور منطقي افراد زيادي تا به حال در دام سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند، وقتي تني چند از مشهورترين بازيگران و ستاره‌هاي زن هاليوود در معرض اين بداخلاقي‌ها قرار داشته‌اند، به طور طبيعي در لايه‌هاي زيرين اتفاقات به مراتب بدتري افتاده است. هاليوود در پي اين رسوايي‌هاي اخلاقي تا كي مي‌تواند در عرصه فرهنگي جهان به تركتازي خود ادامه دهد؛ اين سؤال مهمي است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
هالیوود، لاس وگاس و ... تکلیفشان مشخص است شما لطفا به کثافتکاریهای جنیسی مشمئز کنند کشور خودمان بیاندیشید.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
باز شدن این مسائل بدین شکل " در جامعه ازاد غرب " نشان از سرریز شدن فساد اخلاقی " بی مسئولیتی افراد در برابر همدیگر "
می باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار