کد خبر: 879227
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
بیش از 30درصد از فضاهای آموزشی در شهرستان‌های استان تهران نیاز به مقاوم‌سازی و تجدید بنا دارد.

عبدالرضا فولادوند در حاشیه برگزاری مانور پناهگیری صحیح و تخلیه اضطراری  که در دبیرستان ناصری منش اسلامشهر برگزار شد ،با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی برخی مدارس در سطح شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: بیش از 30درصد از فضاهای آموزشی در شهرستان‌های استان تهران نیاز به مقاوم‌سازی و تجدید بنا دارد.

وی با بیان اینکه صرفاً با اعتبارات دولتی نمی‌توان اقدام به مقاوم‌سازی و بازسازی مدارس فرسوده کرد افزود: با توجه به اعتبارات و بودجه دولت و وضعیت ساخت و سازهای فضاهای آموزشی موردنیاز در حال حاضر نمی‌شود این 30درصد فضاهای آموزشی موردنیاز را از گردونه خارج و به ساخت و سازهای جدیدی پرداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: اولویت ما مقاوم‌سازی است و اکنون هم فضاهای زیادی در دست مقاوم‌سازی و بازسازی قرار دارد، که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال انجام هستند و هر سال نیز به تناوب این کار انجام می‌گیرد.

فولادوند در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل بیان کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش آموزش مهارت‌های مختلف به دانش‌آموزان و آینده‌سازان این سرزمین در زمینه‌های مختلف است.

وی گفت: یکی از مهارت‌های بسیار مهّم در زندگی نحوه برخورد با حوادث غیرمترقبه یا همان بلایای طبیعی است، که پدافند غیرعامل یا همان دفاع غیرنظامی به بچه‌ها، این آمادگی را می‌دهد تا در مقابله با این بلایای طبیعی و حوادث چگونه اقدام کنند تا کمترین تلفات رو در پی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: آموزش و پرورش به ویژه در این دولت تأکید بسیاری بر مباحث آموزشی در عرصه‌های مختلف داشته و تلاش دارد تا دانش‌آموزان را با مباحث مهارتی آشنا کند، که امیدواریم که در طول سال، موضوع پدافند غیرعامل با ارائه آموزش‌های لازم، به یکی از بحث‌های رفتار عملی در دانش‌آموزان تبدیل شود.

فولادوند در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در بحث گفتمان‌سازی پدافند غیرعامل گام‌های مؤثری برداشته است، که جا دارد از همه دست‌اندرکاران هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل تقدیر وتشکر کنیم، به امید روزی که در طول سال نیز به این موضوع توجه ویژه داشته و صرفاً به هفته پدافند غیرعامل اکتفا نکنیم.

لازم به ذکر است که مانور پناهگیری صحیح و تخلیه اضطراری از ساختمان  از سوی  ستادمدیریت بحران شهرستان اسلامشهر و با مشارکت    دستگاههای امدادی و خدماتی  شهرستان اسلامشهر در محل آموزشگاه ناصری منش این شهرستان  برگزار گردید . 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر