کد خبر: 879214
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
همزمان با هفته پدافند غیر عامل انجام شد:
همزمان با هفته پدافند غیر عامل دانش آموزان اسلامشهری خروج اضطراری از ساختمان در مواقع بحران را تمرین کردند .

بمناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل  مانور  خروج اضطراری از  ساختمان در آموزشگاه اسدی منش اسلامشهر  با حضور جمعی از مسئولین شهرستان  اجرا شد .

در این مانور دانش آموزان  پس از اطلاع از وقوع زلزله فرضی ، با رعایت نکات  آموزشی که  آموخته بودند  ، از کلاس ها و ساختمان مدرسه خارج و  ضمن  استقرار در نقط امن  و محوطه فضای باز ،نسبت به تخلیه و امدادرسانی به  مصدومین فرضی  اقدامات لازم را انجام دادند.           امدادگران  هلا ل احمر ، مامورین آتش نشانی و اوژانس و نیروی انتظامی  با حضور به موقع در  محل حادثه فرضی  و اتخاذ تدابیر لازم  ایمنی  و امنیتی محل  ، امدادرسانی ، تخلیه  مجروحین ، اطفای حریق  و... را به دانش آموزان آموزش و یاد آوری کردند .                                           این مانور فرصتی را بوجود آورد تا دانش آموزامن با تمرین عملی   ، آموخته های خود را در مواقع  بحرامن و وقوع حوادث  و بالایای طبیعی تمرین نموده و درصورت نیاز در زندگی رومره و  واقعی  خود بکار بگیرند ، اطفای حریق ، امدادرسانی به مجروحین  ، حمل مصدوم  و... از مواردی بود که  دانش آموزان بصورت عملی با آن  آشنا شدند.

مانورخروج اضطراری  از  ساختمان در حالی  اجرا شد که  براساس تعاریف  و اهداف  پیش بینی شده  از هفته پدافند غیر عامل ، هدف  از برگزاری این هفته  فرهنگسازی در جهت  مصون سازی کشور دربرابر تهدیدات و اقدامات دشمن  در جهت های مختلف   بوده و این فرهنگ باید در بین مردم، مسئولان و سیستم‌های اداری به عنوان اولویت کاری در نظر گرفته شود.
در پدافند غیرعمل هر دستگاه با توجه به تهدیدهایی که دارد، باید تمرین‌های لازم را برای آمادگی انجام دهد و دانش تخصصی خود را بالا ببرد .

رهبر معظم انقلاب پدافند غیر عامل را مانند مصون‌سازی برای بدن دانستند، زیرا با تهدید دشمن آغاز می‌شود و در حوزه‌های مختلف متفاوت است، این مقوله برای دورسازی تهدیدها و کاهش آسیب‌پذیری تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی است.

اجرای مانور خروج اضطراری  از ساختمان امسال نیز با حاشیه های قابل توجهی همراه بودکه  ، عدم حضور برخی از مسئولین و مدیران ادارات و دستگاههای    ذیربط در پدافند در این مراسم  بسیار  مشهود و ملموس بود .

اصل اجرای  این مانور و سنایوری  آن همخوانی و مناسبت  با هفته کاهش بلایا ی طبیعی بود که در آذر  هرسال  برگزار می شود .

بارفتار ها و  اقداماتی که   مسئولین حاضردر مراسم  از خود نشان و بروز دادند ، اجرای مانور نمایشی بوده و هیچ  بار آموزشی  و علمی به همراه نداشته و شواهد حکایت از  صرف  ثبت  چند عکس و فیلم  و گزارش بود وبس.

در انتهای  این مانور فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش  شهرستانهای استان تهران نیز به همراه تنی چند  از معاونین خود درمحل مانورحاضر شد که  نیروهای عمل کننده مجبور شدند ، بخش هایی از مانور را دوباره به  نمایش در آورند .

 انتهای پیام /   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر