کد خبر: 879141
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل خبر داد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: تندباد خسارتی را به تاسیسات و مبلمان شهری و ابنیه فنی برخی سازمان ها وارد کرده و قطعی برق در تعدادی از روستاها را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مسعود امامی یگانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین خسارت های ناشی از تندباد که سرعت آن در برخی مواقع به بیش از 112 کیلومتر در ساعت نیز رسید مربوط به شکستگی درختان ، تابلوها ، علائم رانندگی و قطعی برق می باشد.

وی بیان کرد: در اثر تندباد همچنین دکل صدا و سیما در کوه سنگر روستای حور اردبیل واژگون و خسارت دیده که بر اثر آن پخش شبکه های برون مرزی در استان قطع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به قطع برق در روستاهای شهرستان گرمی افزود: تندباد با سرعت 112 کیلومتر در ساعت برق 11 روستای این شهرستان را قطع کرده بود که با تلاش شرکت توزیع نیروی برق قطعی برق به صورت تک مشترک در این روستاها رفع شد.

وی تصریح کرد: میزان دقیق خسارت های وارده در حال برآورد می باشد.

امامی درباره برنامه های آینده مدیریت بحران برای مقابله با بحران های طبیعی اشاره کرد و گفت: چهار برنامه اساسی از قبیل آموزش ، تامین تجهیزات و امکانات لازم ، برنامه عملیاتی و بیمه را دنبال می کنیم تا بتوانیم جلوی خطرات و خسارات احتمالی ناشی از حوادث طبیعی را بگیریم.

امامی با اشاره به ضرورت آموزش همگانی نیروهای امدادی در استان اردبیل اضافه کرد: در بحث بحران ، آموزش یکی از مباحث اساسی است که باید جدی گرفته شود و در این راستا 30 هزار نفر تاکنون آموزش های لازم را برای مقابله با بحران فراگرفتند.

وی بیان کرد: در مدارس استان هم اقدام های خوبی برای آموزش و اجرای رزمایش صورت گرفته اما لازم است شعار هر خانواده یک امدادگر عملیاتی شود تا شاهد کاهش تلفات و خسارت در مواقع بحران باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل ادامه داد: همچنین با اجرای رزمایش صفر در تمام شهرستان ها که بدون اطلاع به دستگاه های امدادی و به صورت غافلگیرانه صورت می گیرد میزان آمادگی دستگاه های امداد رسان سنجیده و بر این اساس کمبودها شناسایی و برنامه ریزی برای رفع آنها صورت می گیرد.

امامی گفت: یکی از موارد مهم در بحث مدیریت بحران و کاهش خسارت عمومی بحث بیمه است و باید بحث همگانی کردن بیمه بسیار بیشتر از این پیگیری شود و بیمه اجباری در بسیاری از موارد عملی گردد.

وی با اشاره به راهکارهای مقابله با بحران های طبیعی افزود: برگزاری رزمایش برای آموزش نیروهای امدادی ، توسعه تجهیزات در دستگاه های اجرایی ، تکمیل ساختمان آتش نشانی ،ساماندهی آب های سطحی ، تجهیز مراکز اورژانس ،اصلاح شبکه آب ،اصلاح مناطق پرخطر جاده ها و تجهیز راهدارخانه ها از جمله راهکاری هایی است که می تواند در مقابله با بحران و کاهش خسارت های احتمالی تاثیرگذار باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر