کد خبر: 879138
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از اجرای طرح کشت زعفران در شهرستان نیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رضا ناصری در جلسه اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در نیر اظهار داشت: زعفران یکی از گیاهان گران قیمت است که به دلیل نداشتن مخارج کاشت در صورتی که همه ساله خوب از آن مواظبت شود، سود سرشاری نصیب زارعان می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح کشت زعفران در شهرستان نیر افزود: کاشت زعفران می‌تواند قشر عظیمی از زنان و دختران روستایی را به کار گیرد و نه تنها سبب سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت آنان می‌شود بلکه می‌تواند از این راه کمک مؤثری به اقتصاد خانوار کند که به همین منظور در راستای سیاست اصلاح الگوی کشت در حال حاضر در 6 قطعه مجموعا ً در سطح یک هکتار اقدام به زعفران کاری در منطقه شده است که پیش‌بینی می‌کنیم زعفران‌کاران این شهرستان بتوانند در مجموع 4 کیلوگرم از این محصول ارزشمند را تولید کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر بیان کرد: کشاورزان علاقه‌مند به کاشت زعفران می‌توانند به اداره بهبود تولیدات گیاهی این مدیریت مراجعه کنند تا در اسرع وقت پیاز زعفران در اختیار آنان قرار گیرد و آن دسته از زعفران‌کارانی که کار خود را توسعه می‌دهند از طریق مشاغل خانگی وام‌های کم بهره در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

ناصری بیان کرد: توسعه کشت زعفران در روستاهای این شهرستان در راستای تغییر الگوی کشت صورت گرفته و کارشناسان ترویج به صورت مرتب و منظم در قالب آموزش‌های انفرادی و گروهی کشاورزان را مورد آموزش‌های لازم در خصوص کاشت و داشت و برداشت این محصول ارزشمند قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: برای اجرای مناسب این طرح باید آموزش‌های لازم به زعفران‌کاران ارائه شود تا بتوانیم خروجی‌های مناسبی را در این زمینه شاهد باشیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم چرا که کشت زعفران رشد مطلوب اقتصادی را به دنبال دارد که حائز اهمیت بسیار است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر