کد خبر: 879086
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
مدیر عامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام خبرداد
مدیر عامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام از آمادگی منطقه ویژه پیام جهت اجرای قانون جدید اشتغال مناطق ویژه اقتصادی به صورت پایلوت با رویکرد تسهیل روابط فی مابین کارگر و کارفرما خبر داد.

سعید زرندی در سومین جلسه کارگروه اصلاح مقررات اشتغال نیروی انسانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که با حضور دبیرشورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد، با اشاره به ضرورت تسهیل روابط کارگر و کارفرما در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، افزود: ماموریت اصلی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعمال قوانین سهل و رویه های شفاف و متفاوت با سرزمین اصلی بوده است که متاسفانه بطور کامل در کشور شکل نگرفته است.

وی با استقبال از طرح اصلاح قوانین کار در مناطق ویژه اقتصادی تاکید کرد: باید سعی کنیم قوانین کار در مناطق ویژه اقتصادی را نسبت به قانون کار سرزمین اصلی ساده کنیم و در این راستا منطقه ویژه اقتصادی پیام آمادگی این را دارد که بصورت پایلوت این قانون را در بازه زمانی دوساله در کشور عملیاتی کند.

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به وجود قوانین پیچیده و دست و پاگیر اداری در کشور، گفت: فرایند های اداری کشور بسیار پیچیده ، غیر شفاف و غیر الکترونیکی است و تازمانی که این قوانین اصلاح نگردد امکان جذب سرمایه گذار بصورت جدی وجود نخواهد داشت.

وی درادامه ابراز امیدواری کرد با اصلاح قانون کار در منطقه ویژه اقتصادی پیام تحول چشمگیری در خصوص جذب سرمایه گذار و ایجاد استغال پایدار در منطقه صورت پذیرد.

در ابتدای این نشست دبیرشورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده برای اصلاح قانون کار در مناطق ویژه اقتصادی کشور گفت: برای اصلاح قوانین کار در مناطق ویژه اقتصادی تلاش های بسیاری شده و از مدل های قوانین کشور های مختلف همچون سنگاپور، مالزی، چین و امارات استفاده شده است.

مرادخان مرادپور در خصوص مزیت های اصلاح قوانین کار در مناطق ویژه اقتصادی گفت: با اصلاح قوانین شاهد تحول در مناطق و ایجاد اشتغال در این مناطق خواهیم بود.

وی از برنامه های بعدی این کار گروه را ایجاد صندوق تامین اجتماعی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار