کد خبر: 879041
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
استاندار مرکزی خبر داد
استاندار مرکزی گفت: سهم ایجاد اشتغال سال جاری در استان مرکزی ۱۰ هزار شغل بوده و مقرر است ۲۹۱میلیاردتومان تسهیلات تا پایان امسال به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شود.

استاندار مرکزی گفت: سهم ایجاد اشتغال سال جاری در استان مرکزی ۱۰ هزار شغل بوده و مقرر است ۲۹۱میلیاردتومان تسهیلات تا پایان امسال به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شود.

سید علی آقازاده در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: طبق تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در سال ۹۶ مقرر است ۹۷۰هزار شغل پایدار در کشور ایجاد شود که سهم استان مرکزی از این میزان اشتغال، حدود ۱۰ هزار نفر است

استاندار مرکزی افزود: یکی از پیگیری های کارگروه اشتغال در استان برنامه ریزی برای تحقق این هدف است، اما در حال حاضر روند کارگروه اشتغال استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی چندان مطلوب نیست و طی جلسه روز جاری تنها دو دستگاه اجرایی استان توانستند عملکرد اشتغالزایی خود را ارائه دهند.

آقازاده بیان کرد: بر همین مبنا تصمیم گرفته شد که با حضور تعدادی از مدیران دستگاه های مرتبط و معاونان استانداری، جلسه ای برای تعیین نحوه اجرای کارگروه اشتغال استان تشکیل و این کارگروه کارآمد تر و عملیاتی تر شود.

وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از جلسات در استان موازی کاری است که باید اصلاح شود و از آنجا که این جلسات از قبل تشکیل شده ما نیز آن را دنبال می کنیم اما تلاش خواهیم کرد کارآمدتر و با شکل جدید با نتایج اجرایی و عملیاتی برگزار شود.

استاندار مرکزی با اشاره به مشکل اعطای تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: امسال ۲۹۱ میلیارد تومان از مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومانی که در کل کشور برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده پرداخت خواهد شد.

آقازاده عنوان کرد: تلاش داریم این مبلغ به طور کامل تخصیص داده شود و بانک ها نیز باید در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی تصریح کرد: شرایطی که بانک ها در حال حاضر دارند از جمله مشکلات ده سال گذشته آنها، محدود بودن منابع و معوق بودن هزاران میلیارد تومان از مطابات بانک ها، سبب شده که در پرداخت تسهیلات با مشکلاتی مواجه باشند و علاوه بر آن که خواهان اعطای تسهیلات ازسوی بانک ها هستیم باید پیگیری کنیم تا مشکلات آنها نیز رفع شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر