کد خبر: 879037
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
همگان مي‌دانند كه بستن نطفه داعش و تولد آن و ديگر گروه‌هاي تروريستي با دو هدف عمده صورت گرفت...
دکتر عبد‌الله گنجی
همگان مي‌دانند كه بستن نطفه داعش و تولد آن و ديگر گروه‌هاي تروريستي با دو هدف عمده صورت گرفت؛ اول مقابله با نفوذ روز‌افزون و قدرت منطقه‌اي انقلاب اسلامي كه نام آن را شكل‌گيري «هلال شيعي» گذاشته بودند و دوم سرگرم كردن مسلمانان به جنگ‌هاي داخلي و سياسي- ايدئولوژيكي به منظور از بين بردن منابع و انرژي آنان در جنگ داخلي كه نتيجه آن تضمين و رشد ضريب امنيت صهيونيست‌هاست. غربي‌ها پس از سرك كشيدن به اندروني و پستوهاي ما و خاطرجمع شدن از نبود سلاح هسته‌اي احساس كردند يك گام بلند در راستاي امنيت صهيونيست‌ها برداشته‌اند و با صراحت گفتند:‌«جهان بدون ايران هسته‌اي امن‌تر است.» حال آنكه ايران به كلي در اين مسير قدم ننهاده بود، اما به هر حال آنان از اينكه ايران تهديد اتمي نيست خاطر‌جمع شدند. گام دوم براي امنيت صهيونيست‌ها مذاكره موشكي بود كه در دولت قبلي و فعلي امريكا دنبال مي‌شود تا قدم ديگري براي تضمين امنيت اشغالگران قدس بردارند، اما آنان كه داعش و دهها گروه تروريستي را در سوريه و عراق ايجاد كردند از يك مسئله غافل بودند و شايد خود ما هم ابتدائاً متوجه نبوديم كه از دل اين جنگ خانمانسوز و ويرانگر جوانه‌هاي اميد و اقتدار نيز متولد خواهد شد.

جنگ في‌نفسه مذموم و محكوم است اما وقتي چاره‌اي جز جنگيدن نداريم به نبرد عاشورايي تن مي‌دهيم و داده‌ايم. جنگ هشت ساله خانمانسوز بود و دهها هزار از بهترين جوانان اين كشور را گرفت و توسعه كشور را متوقف كرد، اما يادمان باشد كه امام هميشه جبهه را «دانشگاه» دانستند و مهم‌ترين دستاورد جنگ تحميلي را «استمرار روح اسلام انقلابي» اعلام كردند. بدون ترديد استمرار 30 ساله انقلاب اسلامي بعد از جنگ مديون همين جنگ بود نه وقوع اوليه انقلاب اسلامي. حال به منطقه برگرديم؛ چه فرصت طلايي و ذي‌قيمتي براي انقلاب اسلامي درست شد و چه دردسر بزرگي براي صهيونيست‌ها و امريكا در راه است. آنان آمده بودند تا هلال شيعي مدنظر را پاره و با برپايي جنگ داخلي بين مسلمانان، خود به استراحت بپردازند، اما گمان نمي‌كردند و در برآورد آنان نبود كه نيروي عظيم، ورزيده، با‌انگيزه و آموزش‌ديده‌اي كه در جنگ با تروريست‌ها متولد شد و رشد كرد، در فرداي داعش انرژي خود را در كجا تخليه خواهد كرد؟ باور نمي‌كردند كه اگر با حزب‌الله چند جنگ نمايان كرده‌اند، اكنون و در پساداعش حزب‌الله تنها نيست. لشكر فاطميون، زينبيون، حشدالشعبي، تيپ ابوالفضل‌العباس و حزب‌الله شماره 2 سوري كه مولود جنگ با تروريست‌ها است اكنون چه كار خواهند كرد؟

سيد‌حسن نصرالله در سخنراني تابستان امسال خطاب به صهيونيست‌ها گفت: جنگ آينده ديگر جنگ لبناني‌ها با شما نخواهد بود بلكه افغاني‌ها، پاكستاني‌ها، عراقي‌ها، ايراني‌ها و سوري‌ها هم خواهند بود. سخن نصرالله ناظر بر نيروي زبده و آماده‌اي است كه پايان تروريسم را رقم زده است و اكنون در‌صدد حفظ و انسجام خود است. بنابراين نه تنها امريكا و صهيونيست‌ پس از پنج سال جنگ در سوريه و عراق آورده‌اي نداشته‌اند كه اكنون نگاه اين نيروي عظيم و ورزيده را به سوي بلندي‌هاي اشغالي جولان مي‌بينند. گويي جنگ سوريه و عراق بهانه و زمينه‌ساز تولد يك نيروي چند‌مليتي از امت اسلامي براي آزادي يكي از سرزمين‌هاي اشغالي مسلمانان است كه بيش از 70 سال دور از امت اسلامي مانده است. به همين دليل است كه صهيونيست‌ها نسبت به نقل و انتقالات در جبهه‌هاي جنوب غربي سوريه به شدت حساس هستند و كوچك‌ترين تحركي را تحمل نمي‌كنند. شهادت سردار الله‌دادي و جهاد مغنيه و... در همين منطقه و در همين راستا بود.

صهيونيست‌ها نزديكي به مرزهاي اشغالي جولان را بسان كابوس مي‌دانند و اضطراب ناشي از آن در قالب عربده از گلوي ترامپ باز توليد مي‌شود.
معماري انقلاب اسلامي بسيار حساب‌شده و زيباست. در حالي كه حزب‌الله مشغول جنگ در سوريه بود موشك‌هاي خود را براي جنگي غير از جنگ سوريه بيشتر و برتر كرد و در دوراني كه داعش رو به پايان است، حماس مجدداً به دامن انقلاب اسلامي برگشت و آن نيروي افغاني، پاكستاني، عراقي و سوري (‌و ارتش لائيك سوريه كه اكنون ارتش حزب‌اللهي است) نيز آماده‌اند. لذا اين هنر انقلاب اسلامي است كه نه‌تنها مانع رسيدن صاحبان داعش به اهداف شد كه موي دماغ آنان در پسا‌داعش شد. تعقيب دشمن يا به تعبير امام‌(ره) «ادامه دفاع، تجاوز نيست» در انتظار صهيونيست‌هاست. ناكامي امريكا و شكست منطقه‌اي از انقلاب اسلامي لحن و مواضع امريكايي‌ها را چنان تند و بي‌پروا كرده است كه فقط با اين جمله شهيد بهشتي كه گفت:«امريكا از دست ما عصباني باش و از اين عصبانيت بمير» مي‌توان آن را معنا بخشيد و فهميد. آنچه اكنون انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي نبايد از آن غافل شود طراحي‌هاي جديد دشمن براي سوريه پس از داعش است. قطعاً تجزيه سوريه يكي از راه‌هاي خنثي‌سازي تدابيري است كه جبهه مقاومت انديشيده است و در اين نوشته به آن پرداخته شد. حفظ يكپارچگي سوريه برنامه جريان پيروز در اين جنگ پس از جشن پاياني شكست داعش است. تعامل با كردهاي سوريه اساسي‌ترين و نزديك‌ترين مسير حفظ پيروزي‌هاي موجود است. لانه امريكا بايد در كردستان سوريه جمع شود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
اصلاحات چی های داخلی هم فکر اینجاش را نکرده بودند! گمان می کردنند داعش و کدخدا کار عراق و سوریه را تمام می کند و بساط محرم و صفر جمع می شود ولی نمی دانستند که پایان تاریخ در دستان ابا عبدالله است و یا بهتر بگوییم در دستان مهدی موعود منتقم خون مقتول کربلا است... لذا می خواستند عاشورا و کربلا را بزنند اما تازه اربعین 30 میلیونی هم به ان اضافه شد ه است!
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
دورود بر امام خمینی پایه گذار انقلاب اسلامی " دورود بر رهبر معظم انقلاب که بعد از ایشان "به حق رهبری خوبی بر ملت ایران داشته ودارند " دورود بر سپاه پاسداران و ارتش ایران " که با جانفشانی های خود " در استقلال کشور سهم مهمی داشتند و دارند " دورود بر قوه قضائیه " که دستان پلید مزدوران دشمن و فاسدین کشور را کوتاه می کند " ودر اخر دورود بر نیروی مقاومت در سرتاسر کشورهای غرب اسیا " که پوزه دشمن وداعش را به خاک مالید.
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
2
بسم الله الرحمن الرحیم
انچه نگاشته اید بسیار متین است لیکن حالا سئوال اینجاست که امریکا طرح و برنامه اش چیست؟
بطور قطع و یقین برای ایران برنامه ای جداگانه دارد و برای منطقه جداگانه و برای جهان هم جدا!
ایران باید تحریم شود و خواهد شد. و نتیجۀ آن تحریم این است که سپاه پاسداران انقلاب اگر نابود نشود باید محدود شود و حداقل سپاه قدس باید از میان برداشته شود و بهانۀ نیروهای داخلی مدافع منافع آمریکا دلیلشان این است که ما ارتش داریم و نیازی به سپاه نیست، موشکها را ارتش هم می تواند هم بسازد و هم شلیک کند همانگونه که رئیس دولت به صراحت هر دوی این مطالب را بعد از شلیک موشکهای سپاه به مواضع داعش بیان فرمودند.در نتیجه در آینده نزدیک ما دوباره تحریم می شویم و مشکلات اقتصادی که به اوج رسید این سناریو اجرایی خواهد شد.
خلاصه مطلب این است که ایران باید گام به گام خلع سلاح شود و این کار باید توسط نیروها نفوذی در داخل دولت خودمان انجام بگیرد زیرا حمله نظامی خسارات جبران ناپذیری به امریکا و متحدانش وارد می کند که بحثهایش فی مابین خود آنها شده و در خبرگزاریها موجود است و نیازی به تکرار ندارد.
این یک مورد و بنده در آن مقاله 5 سال پیش همه را مفصلا نوشتم و شکر خدا هیچکس توجه نکرد تا امروز که بخشی از آن محقق شده و بقیه نیز در حال تحقق است.
موارد دیگر هم مانند توقف رشد علمی کشور و انفعال وزارت اطلاعات و تضعیف نیروهای مقاومت همگی در برنامآ آمریکا بوده و در حال اجراست و مردم اگر کمی دقت کنند می توانند ببیند که دولت در قبال این مسائل چگونه موضعگیری می کند.
شرایط منطقه بسیار پیچیده و لی حرکت آمریکا روشن است و واضع:
حفظ امنیت اسرائیل در اولویت اول است در اختیار داشتن منابع نفت و حکوتهای حاشیه خلیج بسیار مهم است . تضعیف و نابودی ایران و مقاومت و برهم زدن اتحاد اینها و روسیه هم بسیار مهم است.
برای همآ اینها برنامه دارند و در دارند اجرا می کنند و.....
موضوعات جهانی هم به نوعی.....
ما در مجلس و دولتمان در گیر کوروش هستیم . دانشمندان بزرگ کشور ما درگیر این هستند که این شخص کور بوده که نامش را کور وش گذاشته اند یا مانند کورها بوده یا ادای کورها را در می آورده و یا ....
این بزرگترین چالش مجلس ماست امروز و من و شما داریم تحلیل می کنیم که آمریکا برای ما چه در سر دارد و برای عراق و سوریه و چین و کره و .....
من واقعا نا امید هستم از این همه حماقت و راستش را بخواهید خیانت عده ای ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
اقای گنجی امروز توخبرا اومده بود دولت بدهی باشگاههای استقلال وپرسپولیس را میپردازد حال سوال اینجاست که این دولت چطور از کیسه مردم حاتم بخشی میکند برای فوتبالی که یک ریال ارزش مادی ومعنوی برای مردم ندارد ولی ۲۰۰۰ کارگر پلی اگریل ۱۲ ماه حقوق نگرفته اند ولی دولت استاندار وامام جمعه هیچ اقدامی برای پرداخت معوقات انها نمی کنند
کارگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
انشاالله برادران کرد مسلمان سوریه گول توطعه آمریکائیها وصهیونیستها را نخواهند خورد واشتباه بارزانی را تکرار نمیکنند.
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
1
0
آقای گنجی از اینکه گروهک خبیث و پلید داعش ساخته و پرداخته قذرت های بزرگ بود شک نباید کرد اما اینکه میگویید ( فکر اینجاش را نکرده بودند ) یعنی چی؟
اتفاقا بوجود اورندگان داعش فکر همه چیز را کرده بودند و در ادامه و پایان این ماجرا هم برنامه ریزی دقیقی دارند.
جنابعالی فکر کردید با یک نگرش فکری مفلوکی مواجه اید؟
آقای گنجی برادر عزیز بیشتر مطالعه کن و در یک مطلب و تحلیل و بررسی سعی کن همه جوانب را ببینی و بسیار شفاف نتیجه گیری را از قلم نیندازی
... هرچند استعداد در دیدگاه تجزیه و تحلیل رخداد ها و دانستن سیاست های پیچیده الزام به داشتن اینگونه مدارک دکتری نیست . در خاتمه بجای بازی با کلمات قلمبه سلمبه و در قد و قواره دکترای شما بیشتر روی شفافیت تحلیل ها کار کنید . پیچیدگی جملات و استفاده از لغات مبهم امتیازی را برای شما در اشزاف بر مسایل روز دنیا نداشته و ندارد.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
در پاسخ به کاربر 21:31
فکر اینجاش را نکرده بودند یعنی یعنی فکر اینکه "ان ربک لبالمرصاد" را نکرده بودند
یعنی فکر اینکه کافران "اضل اعمالهم" هستند را نکرده بودند
البته بعید می دانم که شما اعتقادی به این مسائل داشته باشید
در واقع شما جزء انهایی هستید که "یعلمون ظاهرا من الحیات الدنیا"
صالح
|
Germany
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
برادر یا خواهر ناشناس مقیم انکلیس
ماشائللاه شما که خیلی دانا هستید و خوش نشین و حکم و فتوی میدهید ابتدا برو متن را درست بخون بعدا ادعای فضل بکن . ساکن انکلیس شما جزو کدامین هستید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار