کد خبر: 878919
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
معاون سازمان بسیج رسانه:
معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه دولت نباید به چشم کاسبی به اربعین نگاه کند، گفت: دولت جای کاسبی اربعین را مردمی کند.
حجت‌الاسلام ذکریا نیکویی با اشاره به اجتماع بزرگ مسلمانان در راهپیمایی اربعین حسینی در کربلای معلی اظهار داشت: دولت نباید به چشم کاسبی به اربعین حسینی نگاه کند و اینکه به هر بهانه‌ای از زائران اربعین حسینی پول گرفته می‌شود، درست نیست.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه دولت باید جای کاسبی اربعین حسینی را مردمی کند، تصریح کرد: امروز راهپیمایی اربعین حسینی به‌عنوان یک نماد مقابل دشمنی‌ها و استکبار جهانی مطرح بوده و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند پیاده‌روی اربعین حسینی باید توسعه پیدا کند، نشان‌دهنده اهمیت موضوع اربعین حسینی است.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی جریان جهانی برای شیعه مقابل دشمن مستکبری است که اساس شیعه را هدف گرفته است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که وعده‌های دولت برای کنترل هزینه‌های اربعین حسینی محقق نشده و زائران کربلای معلی در این ایام، ناچار به پرداخت هزینه‌های بالا برای موارد متعدد هستند.

نیکویی خاطرنشان کرد: جای تعجب است وقتی‌ که زیارت امام حسین (ع) در ایام منتهی به اربعین حسینی رونق بیشتری می‌گیرد و میلیون‌ها زائر از سراسر ایران اسلامی از چند روز پیش از اربعین حسینی خود را به راهپیمایی اربعین حسینی می‌رسانند، دولت تازه یادش می‌آید بلیت‌ها و مخارج را گران کند.

وی افزود: دولت قبل از آغاز سفرهای اربعین حسینی تصمیماتی گرفت که از همان ابتدا مورد سؤال بود و وعده‌هایی داد که متأسفانه آن‌چنان‌که باید به آن‌ها عمل نشده است؛ البته امسال گرانی بلیت‌های اربعین حسینی منحصر به هواپیما نیست و بلیت اتوبوس را نیز شامل شده است.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه چرا باید از کسی که می‌خواهد پای پیاده به اربعین حسینی برود ۴۰ دلار پول بگیرند و عوارض فرودگاهی را افزایش دهند؛ به بهانه اینکه عده زیادی می‌خواهند به اربعین بروند؟ گفت: متأسفانه در ایران اسلامی عده‌ای اربعین حسینی را وسیله کاسبی قرار داده‌اند و شرکت بیمه چند میلیارد از مردم می‌گیرد و نه‌تنها برای امسال بلکه برای سال آینده نیز اخذ می‌شود و امیدواریم دولتمردان ما مسیر و روند حضور زائرین اربعین حسینی را تسهیل کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر