کد خبر: 878760
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مدیرکل ارشاد استان اردبیل:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته‌های مختلف قرآنی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدناصر اسحاقی در جلسه ستاد استانی راهبردی حفظ قرآن در اردبیل اظهار داشت: کار قرآنی، کاری بخشنامه‌ای و اداری نیست بلکه خدمت در ساحت قرآنی، یک توفیق الهی بوده و نشر و گسترش فرهنگ حفظ قرآن یک امر الهی است و به هیچ و دستگاه دولتی تعلق ندارد.

دبیر ستاد راهبردی حفظ قرآن استان اردبیل با بیان اینکه نهضت حفظ قرآن، امری قدسی و معنوی است، گفت: ساماندهی اطلاعات حافظ قرآن، سیاستگذاری و نظارت بر کلاس‌های آموزشی و تربیت و پرورش حافظان قرآن از مهمترین اهداف تشکیل این ستاد است که بر اساس رهنمودها و فرامین مقاممعظم رهبری باید 10 میلیون حافظ در کشور تربیت و مورد آموزش قرار گیرند که سهم استان اردبیل در این طرح عظیم قرآنی تربیت و آموزش 160 هزار حافظ است.

وی از برگزاری آزمون‌های سراسری قرآن کریم و نیز برگزاری جشنواره مدهامتان در استان اردبیل خبر داد و افزود: علاوه بر این برنامه‌ها که توسط اداره کل ارشاد و مراکز وابسته برگزار می‌شود، برنامه‌های مختلف دیگری در حوزه قرآن توسط نهادهایی چون بسیج، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود که می‌تواند در ترویج فرهنگ حفظ و قرائت قرآن سازنده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ایجاد موسسات تخصصی حفظ را برای تربیت حافظان قرآن لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: هر کسی قرآن را حافظ و نگهبان باشد به یقین مورد عنایت الهی قرار می‌گیرد و باید تلاش و جدیت بر این باشد تا فرهنگ قرآنی در سطح استان توسعه و ترویج یابد.

اسحاقی بیان کرد:‌ شورای راهبردی حفظ قرآن کریم استان با هدف تشریک مساعی بین دست اندرکاران نهضت حفظ قرآن کریم در استان‌ها تشکیل شده است که مهمترین رسالت این شورا نگاه به وضعیت فعلی نهضت حفظ قرآن کریم در موسسه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و هم اندیشی در زمینه آینده این فعالیت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر