کد خبر: 878758
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
سرپرست استانداری اردبیل:
سرپرست استانداری اردبیل گفت: برای آبیاری ۶۲ هزار هکتار اراضی یک میلیارد دلار در دشت مغان برای پایاب سد خداآفرین سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اقبال عباسی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اظهار داشت: ما نباید توقعات مردم را به گونه‌ای بالا ببریم که امکان پاسخگویی به آن را نداشته باشیم بلکه باید در محدوده اختیارات و منابعی که در اختیار داریم طرح‌ها و پروژه‌های خود را تعریف کنیم.

وی افزود:‌ در کشور ما باید کشاورزی به عنوان یک اصل مهم و اولویت‌دار مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه ما به راحتی می‌توانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را برای فعالان بخش کشاورزی فراهم کنیم که در این بین دشت مغان با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر از یک جایگاه خاص در سطح ملی و حتی بین‌المللی برخوردار است.

سرپرست استانداری اردبیل تصریح کرد: ما باید در قبال سرمایه‌گذاری‌های انجام شده انتظار تحرک و توسعه را داشته باشیم که قطعا فعالان بخش کشاورزی می‌توانند در ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و نوسازی و نیز بهبود شرایط تولید در این بخش گام‌های جدی و اساسی را بردارند.

عباسی بیان کرد: در حال حاضر یک میلیارد دلار در دشت مغان برای پایاب سد خداآفرین سرمایه‌گذاری می‌شود تا در چهار سال زمینه آبیاری 62 هزار هکتار اراضی فراهم آید که ما از وزارت نیرو می‌خواهیم جدول زمان‌بندی اجرای این طرح را برای استان مشخص کند.

وی با اشاره به قابلیت‌های بخش کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها باید این بخش مورد حمایت ویژه قرار گیرد که متاسفانه تاکنون در این حوزه شاهد حمایت‌های مناسبی نبوده‌ایم به طوری که در خود استان با وجود این ظرفیت‌ها حمایت چندانی از بخش کشاورزی نشده است که نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی بیانگر این عدم حمایت‌هاست.

سرپرست استانداری اردبیل با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان در مورد ابلاغ 60 میلیارد تومان بودجه فنی اعتباری اظهار کرد: چنین اعتباری به ما ابلاغ نشده است و ضروری است در راستای توسعه این بخش به دنبال جلب حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر