کد خبر: 878756
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
سرپرست سازمان حج و زیارت
سرپرست سازمان حج و زیارت استان ایلام با اشاره صدور شش هزار و ۳۳۵ ویزا در استان ایلام، گفت: زائران ۲۰ استان از مرز مهران تردد می کنند.
مهدی حیدری اظهارداشت: در سامانه سماح در استان ایلام در حدود ۹ هزار نفر از زائران تاکنون ثبت نام کرده وتا این لحظه صادر شده تعداد شش هزار و ۳۵۵ ویزا صدور و تحویل زائران شده است که در روزهای آتی به این ارقام اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به فاصله تحویل گذرنامه تا صدور ویزا ۷۲ ساعته است،زائران برایتحویل گذرنامه عتبات عالیات نگرانی نداشته باشند همچنین صدور ویزا تا یک روز قبل از اربعین ادامه خواهد داشت یعنی زائران تا ۱۷ آبان ماه ویزا وگذرنامه دریافت خواهند کرد.

سرپرست سازمان حج و زیارت استان ایلام گفت: ثبت نام سامانه سماح و تصمیماتی که از سال جاری در خصوص گرفتن ویزا ودر این راستا گرفته شده این است که صدور ویزا کاملا به صورت انفرادی است یعنی برای گرفتن ویزا هر شخص باید گذرنامه مستقل داشته باشد و ویزای هر شخص داخل گذرنامه خود فرد زده می شود.

وی بیان داشت: همچنین هزینه ویزا به صورت جمع هزینه یعنی صدور ویزا حق بیمه حق هلال احمر و حق دفتر کارگزاری مجموعا در حدود ۱۹۵ هزار تومان است که از این مبلغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان هزینه بیمه و ۶۴۰۰ تومان هزینه هلال احمر است.

حیدری عنوان کرد: همچنین باید یادآور شد که ویزا فقط بحث ورود به کشور عراق است و هیچ نوع تعهدی کشور عراق نسبت به اقامت تغذیه و یا خدمات بیمه ای و حتی حتی خدمات پزشکی با توجه به صدور ویزا ندارد.

تردد زائران ۲۰ استان کشور از مرز مهران

حیدری اضافه کرد: در خصوص انصراف زائران نیزاگر ویزا صادر نشود زائر می تواند درخواست انصراف خود را توسط همان دفتر ثبت کند و بعد از ثبت دفتر می تواند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کند و کل مبلغی که پرداخت کرده را دریافت کند.

سرپرست سازمان حج و زیارت استان ایلام با اشاره به این که چه استان های می توانند از مرز مهران عبور کنند، گفت: طبق مصوبه اعلام شده استان های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، لرستان، ایلام، خراسان رضوی و خراسان شمالی از جمله ۱۳ استانی بودند که مقرر شد از مرز بین المللی مهران عبور کنند.

حیدری افزود: همچنین ۷ استانی که در خصوص تردد زایران در مرز خسروی پیش بینی و برنامه ریزی شده بود استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه است که با توجه به این که مرز خسروی بسته است و هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده،در حال حاضر می توانند از مرز بین المللی مهران عبور کنند و مشکلی در این راستا نخواهند داشت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر