کد خبر: 878754
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال استان اردبیل در 12 محصول مهم رتبه یک تا هفت کشوری را به خود اختصاص داده که نشان از قابلیت بالای کشاورزی آن است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، عدیل سروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این محصولات شامل گندم ، جو ، سیب زمینی، چغندر قند و بذر چغندر، دانه های روغنی کلزا و ذرت بذری ،حبوبات و عسل است.

وی افزود: امسال شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی به رغم مشکلات ناشی از کم آبی و خشکسالی در برخی مناطق بودیم و امید است در سال زراعی جاری با بارش مناسب ، بکارگیری روش های نوین کشت و آبیاری و تغییر الگوی کشت میزان تولید محصولات کشاورزی استان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بابیان اینکه در چهار سال گذشته 8 دهم میلیون تن به تولیدات کشاورزی استان اردبیل اضافه شد، بیان کرد: میزان تولیدات کشاورزی این استان در چهار سال از 3.7 میلیون تن به 4.5 میلیون تن رسیده است.

سروی بااشاره به میزان تولید گندم و سیب زمینی در استان افزود: میزان تولید گندم 620 هزار تن و تولید سیب زمینی با کسب رتبه دوم کشوری به 730 هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود تصریح کرد: بخش کشاورزی محور توسعه استان به شمار می رود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید شاهد رونق این بخش هستیم.

سروی از میزان تولید سالانه 87 هزار تن دانه های روغنی ، 26 هزار تن حبوبات، 30 هزار تن گوشت قرمز،42 هزار تن گوشت سفید و 265 هزار تن شیر در استان خبر داد و گفت: افزایش تولید این محصولات در اولویت قرار گرفته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بااشاره به برند سازی محصولات کشاورزی گفت: 10 محصول استراتژیک کشاورزی استان در نوبت برند سازی قرار دارند که بزودی اسامی آنها نظیر سیب زمینی و عسل اعلام می شود .

سروی اضافه کرد: در بحث صادرات محصولات کشاورزی به رغم برخی موانع و مشکلات بازارهای جهانی و بین‌المللی در سایه تلاش دولت تدبیر و امید وضعیت مطلوبی داریم بطوریکه باهمت و تلاش اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان و پیگیری‌های انجام‌شده صادرات بخش کشاورزی استان تقویت‌شده است.

وی ضرورت توجه به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و صادرات محصولات باارزش افزوده بالا را یادآور شد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات در مسیر توسعه صادرات محصولات کشاورزی توجه به کیفیت این محصولات است که به نظر می‌رسد در حال حاضر این کیفیت از متوسط جهانی پایین‌تر نیست.

سروی بیان کرد: باید در کنار بسته‌بندی به راه‌اندازی شرکت‌های صادرات محور در حوزه کشاورزی توجهی جدی شود چرا که در سایه راه‌اندازی چنین شرکت‌هایی می‌توان محصولات متنوع کشاورزی را که از ماندگاری بالایی نیز برخوردار نیستند زمینه صادراتشان را فراهم کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر