کد خبر: 878753
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
مدیر جهاد کشاورزی خلخال:
مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: پاییز امسال بیش از 20 هزار تن انواع سیب از باغ های سیب شهرستان خلخال برداشت می‌شود.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هادی ذبیحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برداشت انواع سیب پاییزی از سطح یک هزار و 190 هکتار از باغ های سیب خلخال از اوایل نیمه دوم مهر امسال آغاز شده و این کار تا 15 آبان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: خلخال با توجه به شرایط مساعد جوی از مناطق بسیار مستعد برای کشت و پرورش انواع درختان سیب است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال بیان کرد: این شهرستان دارای چهار هزار و 500 هکتار انواع باغ میوه دانه دار ، هسته دار و خشکباری می باشد که از این میزان یک هزار و 190 هکتار به تولید انواع سیب اختصاص داده شده است.

ذبیحی گفت: سالانه به طور میانگین بیش از 20 هزار تن انواع سیب از باغ سیب های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می شود که امسال نیز دستیابی به این میزان تولید با توجه به شرایط جوی مساعد سال دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه تولید ارگانیک سیب در باغ های سیب خلخال موجب افزایش کیفیت محصول تولیدی این شهرستان و افزایش میزان خریداران شده ، افزود: در این شهرستان انواع سیب پاییزی از ارقام لبنانی رد و گلدن ، سیب توزلی و خره پوست محلی تولید و روانه بازار مصرف در کشور می شود.

ذبیحی با بیان اینکه بیشتر باغداران ، تولید سیب را به صورت سنتی و با کمترین استفاده از کود و سموم شیمیایی انجام می دهند، گفت: در سال های اخیر جهاد کشاورزی توسعه و کشت باغ های سیب متراکم و پاکوتاه را در بین باغداران منطقه در دستور کار خود قرار داده که این کار افزایش محصول و بهره وری بیشتر باغ های سیب را سبب خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر