کد خبر: 878736
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
روحانی:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه متزلزل بودن روی پیمان قبلی و دعوت برای مذاکره بعدی داستانی مضحک است، گفت: آمریکا با شیوه‌ای که در پیش گرفته، باید مذاکره و معاهده با دنیا را کنار بگذارد.
جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های وزرای پیشنهادی نیرو و علوم تحقیقات و فناوری گفت: خوشحالم باز فرصتی پیش آمد تا در محضر نمایندگان ملت نکاتی را به عرض برسانم،‌بویژه راجع به دو وزارتخانه‌ای که تعیین و تکلیف آنها متاسفانه کمی به تاخیر افتاد.

وی افزود: البته شاید این تاخیر خواصی هم داشت؛ این تاخیر نشان داد که فضای جامعه ما و بویژه دانشگاهیان عزیز ما نسبت به آینده و سرنوشت دانشگاه و محیط دانشگاه و آینده علم و پژوهش در این کشور چقدر حساسیت دارند.

رئیس جمهور ادامه داد: صحبت‌های راجع به دانشگاه و لزوم حساسیت دولت نسبت به استقلال دانشگاه ها به محیط دانشگاه‌ها و نسبت به آینده دانشجویان و همچنین نسبت به شیوه فعالیتهای تشکل‌های دانشجویی نشان از آن است که دانشگاه‌های ما زنده و اساتید ما فعال هستند و به سرنوشت خودشان توجه دارند.

روحانی با بیان اینکه از تمامی کسانی که در این مدت نسبت به وزارتخانه علوم سخن گفته‌اند مقاله نوشته‌اند و نقد کرده‌اند تشکر می‌کنم اضافه کرد: به دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها و ملت ایران عرض می‌کنم که دولت را و مسیر خود را در زمینه احترام به علم و دانشگاه غیرامنیتی بودن محیط دانشگاه احترام به دانشجویان و احترام به آزادی اندیشه و بیان در دانشگاه‌ها ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: هرآنچه در انتخابات 92 و 96 راجع به محیط دانشگاه‌ها امن بودن دانشگاه‌ها و نه امنیتی بودن دانشگاه‌ها فضای آزاد و امنیت لازم برای دانشجو و اساتید گفته شد رئیس جمهور و دولت به عهد خود وفادار خواهد ماند. در محضر نمایندگان و ملت ایران عرض می‌کنم مبنای من در نحوه سلوک به وزرای که تاکنون انتخاب شده‌اند و دو وزیری که انشاءالله امروز انتخاب خواهند شد مبنا پیوست حکم است. تمام وزرای ما در دولت دوازدهم در کنار حکم وزیری یک پیوست حکم دارند و در آن پیوست دقیقا مشخص شده است که قدم به قدم اولویت دولت دوازدهم در اجرای ماموریتهای آنها چیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه آن پیوست استخراج شده از برنامه دولت است که ملت ایران به آن رای داده‌اند، اظهار داشت: در این پیوست دقیقا مشخص شده است که قدم به قدم اولویت‌ها در اجرای ماموریتها برای وزرا چیست و دولت این پیوست را سه ماه به سه ماه پایش و ارزیابی خواهد کرد و مبنای من با وزرایم برای ادامه و یا توقف کار پیوست احکام آنهاست.

روحانی در بخش دیگری از سخنان درباره طولانی شدن معرفی وزیر علوم به مجلس گفت: هماهنگی برای معرفی وزیر علوم مقداری طولانی‌تر شد برخی وزراتخانه‌ها برای هماهنگی آسانترند اما برخی دیگر طولانی‌تر و لذا ما صبر و حوصله کردیم، تعامل کردیم اما معامله نکردیم. بنده بر سر دانشگاه، ازادی دانشگاه، فضای دانشگاه و امنیت دانشجویان و خطوطی که دولت از ابتدا آن را اعلام کرده با هیچ کس معامله نکرده‌ام و معامله نخواهم کرد.

وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: آنچه وعده من با ملت ایران بوده به حول و قوه الهی و به شرط حیات تا روز آخر دولت ادامه خواهم داد و شما نمایندگان ملت و مردم ایران به خوبی شاهد آن خواهید بود نیاز نیست با عجله نسبت به افراد قضاوت کنید همه معیارهایی که برای انتخاب وزیر علوم نیاز بوده از آن معیارها کوتاه نیامدم ممکن است انتخابها طولانی شده باشد و برای ایجاد هماهنگی فرصت 60 و یا 70 روزه گذشته باشد اما در عین حال پای همه اصولم ایستاده‌ام.

رئیس جمهور در ادامه وزیر پیشنهادی علوم را مورد توجه قرار داد و افزود: با دکتر غلامی که استادی با تجربه و دارای مراحل علمی طی شده در علم و پژوهش است و از اساتید بنام و برجسته کشور بوده و کار مدیریت لازم را در ستاد دانشگاه مدیریت دانشکده و در مدیریت دانشگاه انجام داده با او صحبت کردم و همه شرایطم را با او در میان گذاشته‌ام کما اینکه با افراد دیگری برای این وزارتخانه صحبت شد و نشد که به مجلس معرفی شوند با آنها هم همه این شرایط را مطرح کرده بودم.

روحانی ادامه داد: شرط اول من با وزیر علوم این بود که محیط دانشگاه از آن همه دانشجویان، احزاب، جناحها و تفکرهای مختلف است هیچ کس در دانشگاه‌ها، هیچ انجمنی و هیچ جمع و جناحی در داخل دانشگاه نباید احساس بی‌پشتوانگی کند، هیچ جمعی نباید احساس کند که برای دیگران امنیت است اما برای او نیست، هیچ جمعی نباید در دانشگاه احساس کند که نظر وزارتخانه نسبت به جناحهای مختلف متفاوت است.

وی با بیان این مطلب که مبنای ما از همان ابتدا اعتدال بوده است، اظهار داشت: مبنایمان این بود که اکثریت باید حاکم باشد اما در عین حال اقلیت نیز باید به طورکامل از حقوق خود برخوردار باشد. نه اسلام به ما اجازه می‌دهد و نه قانون به ما اجازه می‌دهد و نه شرایط امروز جامعه به ما اجازه می‌دهد که در مسائل جزئی رودرروی هم بایستیم که اگر هم اختلافات جزئی که دو سال پیش جایز و مکروه بود امروز باید بگویم حرام است و گاهی گناه کبیره. امروز شرایط خاصی داریم، نیاز به وحدت بیشتر داریم و یک بار بزرگ مسئولیت در وحدت و انسجام ملی و در ایستادگی ملت در برابر دیگران دانشگاه است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به وظیفه دانشگاه در پیشبرد برنامه‌های کشور خاطرنشان کرد: آن روز که ما در مسیر نهضت اسلامی بودیم بار اول بر دوش دانشگاه بود، دانشگاهیان بودند که در کنار حوزویان و سایر اقشار مردم پرچم نهضت و انقلاب را بردوش کشیدند. اساتید بزرگ دانشگاه بودند که در کنار عالمان و مدرسان حوزه نهضت و انقلاب را برای مردم تبیین کردند. آن روز هم که ما وارد جنگ تحمیلی شدیم و دشمن به ما حمله کرد باز دانشگاه نقش بزرگی را ایفا کرد.

روحانی با بیان اینکه در زمان جنگ برخی از دستگاه‌های پیچیده نظامی که فروشنده‌های آن دستگاه‌ها حاضر به تعمیر نبودند یا حاضر نبودند راهنما را در اختیار ما بگذارند باز داشنگاه نقش بزرگی ایفا کرد از جمله دانشگاه شریف به ما کمک و یاری کرد علاوه بر اینکه دانشجویان و اساتید ما در میدانهای نبرد بودند و پزشکان در خط مقدم هر جا مشکلی برای کشور پیش می‌آمد دانشگاه در صف مقدم بود امروز هم برای اداره دولت عمدتا دست ما به صورت فارغ‌التحصیلان دانشگاه دراز است فردا هم برای اداره کشور دست ملت به سوی دانشجویان دراز خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر ما به فکر اقتصاد مقاومتی هستیم راهی جز اقتصاد دانش‌بنیان وجود ندارد، اگر به دنبال روابط سیاسی با عزت با دنیا هستیم راهی به جز دانش دیپلماتهای متخصص وجود ندارد، اگر می‌خواهیم از حقوق ملت ایران در دادگاه‌ها و داوریهای بین‌المللی دفاع کنیم راهی جز داشتن متخصصین برجسته حقوقی نخواهیم داشت. برای مدیریت و اقتصاد کشور و استیفای حقوق ملت نیازمند دانشگاه‌ها هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت علوم و وزیر علوم باید فضا را برای دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان باز و مسیر مراحل علمی در سطح جهان و رقابت با کشورهای پیشرفته را فعال کند گفت: از دانشجویان عزیز که احتمالا سخنان مرا می‌شنوند و از شما نمایندگان ملت سوال می‌کنم آیا فضای دانشگاه‌ها امروز نسبت به سال 91 بهتر شده است یا خیر، آیا فضای دانشگاه‌های ماآزادتر شده است یا خیر، آیا دانشجویان ما در اجتماعات و بیان نظراتشان آزادتر هستند یا خیر، آیا رشد علمی دانشگاه‌ها نسبت به 4 و 5 سال پیش پیشرفت کرده است یا خیر.

وی یکی از درخواستهای ما از آقای غلامی این است که دانشجویان به علم و مهارت مسلط باشند من به وزیر علوم گفتم که دانشگاه‌های ما باید به خدمات پیشرفته متصل باشند و در عین حال دولت افتخار دارد که در فصل دوم سال جاری دارای یک رشد کم نظیر یا بی‌نظیر در مسئله اشتغال باشد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متزلزل بودن روی پیمان قبلی و دعوت برای مذاکره بعدی داستانی مضحک است، گفت:  آمریکا با شیوه‌ای که در پیش گرفته باید مذاکره و معاهده با دنیا را کنار بگذارد. محبوبیت ایران در منطقه برای این است که آمریکا کاری جز دامن زدن به تروریسم و اختلاف در منطقه نکرده است.

وی ادامه داد: ملت ایران حامی مظلومان منطقه در برابر تروریسم و تجزیه طلبی است؛ شما که پناه منافقین بودید وداعش را ساختید دلسوز منطقه اید؟!

روحانی درباره ادعای آمریکا مبنی بر مذاکره جدید، خاطرنشان کرد: وفای به عهد و قرار داد اصلی جهانی و فرا دینی است. وفای به عهد معیار تمدن یک ملت و اعتبار یک دولت است. دولت یک کشور که تعهد بین المللی دولت قبل را بشکند، قابل اعتماد نیست و متزلزل بودن روی پیمان قبلی و دعوت برای مذاکره بعدی، داستانی مضحک است.

وی افزود:آمریکا با شیوه ای که در پیش گرفته باید مذاکره و معاهده با دنیا را کنار بگذارد.محبوبیت ایران در منطقه برای این است که آمریکا کاری جز دامن زدن به تروریسم و اختلاف در منطقه نکرده است. ملت ایران حامی مظلومان منطقه در برابر تروریسم و تجزیه طلبی است؛ شما که پناه منافقین بودید و داعش را ساختید دلسوز منطقه اید؟!

رئیس جمهور تصریح کرد: برای دفاع از خود در تولید سلاحی که نیاز داشته باشیم، تردید نخواهیم کردو مسیر قدرت دفاعی ایران قدرتمند است و با هیچ قانون بین المللی هم در تناقض نیست و پاسخ هر نقض عهدی را قاطع خواهیم داد.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
بلاخره مشخص شد " معیار اقای روحانی برای انتخای وزیرعلوم سیاسی بوده " تا همه جناح ها در دانشگاه " احساس ارامش کنند " برتری در جناح بندی وجود نداشته باشد " بنابراین الویت دانشجویان در دانشگاه کسب علم نبوده " برای ایجاد جناح بندی های سیاسی وارد دانشگاه می شوند " به همیبن خاطر اقای روحانی فردی با تخصص کشاورزی برای سازمان علوم انتخاب کردند . ضمنا نفهمیدیم برنامه دولت یازدهم در مدت 4سال گذشته چه بود ؟ چه موفقیتی کسب کرد ؟ که مردم به برنامه
دولت یازدهم رای دادند.
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
1
بسم الله الرحمن الرحیم
بیشتر سخنان این آقا برای این است که فرد دلخواه دولت در وزارت علوم رای بیاورد و دانشگاه ها در همین شرایط رکود و بیبند و باری بماند. نتیجه بعدی پیام برای امریکاست که تحریمهای جدیدشان را شروع کنند تا مردم تحت فشار قرار بگیرند و باز مذاکره و دوباره تسلیم و نابودی سیتمهای دفاعی کشور .
بار قبل گفتیم و هیچکس گوش نکرد و تاسیسات اتمی نابود شد و اینبار هم خواهیم دید که چه خواهد شد. و چه شخصی کشور را به سوی جنگ و نابودی می برد.البته مردم به این فرد و نمایندگان مجلس را ی داده اند لیکن مرز خیانت و خدمت باریک نیست که نتوان انرا تشخیص داد
حمزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
1
البته اینطور نیست که شما قضاوت میکنیدآقای روحانی واقعا"هدفش این است که نقاب ازچهره ای کریه وزشت آمریکا بردارد ایشان به دنیا ثابت کرد که جای ظالم ومظلوم عوض شده ایشان گفتند آمریکا ظالم وبوجودآورنده تروریسم است وما ازمظلوم حمایت میکنییم صلابت واستکبارستیزی ایشان درخور تحسین وستایش است
پاسخ ها
مجید آقا
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
بسم الله الرحمن الرحیم
نقاب از چهرۀ شخصی بر می دارند که نقاب زده باشد اگر رئیس جمهور ما تصور می کند امریکا را مردم ایران نمی شناسند دلیلش این است که مردم ایران را خود ایشان نشناخته و اگر تصور ایشان این است که مردم دنیا آمرکایی ها را نمی شناسند دلیلش این است که ایشان تاریخ نمی داند و گذشته و حال و اینده را با هم مخلوط کرده. البته وجه سومی هم دارد و آن این است که ایشان و همفکرانشان در طول سالهای گذشته تمام سعی شان این بوده است که با آمریکا روابط خوب یداشته باشند بدون توجه به اینه امریکا به دنبال چیست!
همین که بچه ها بروند و آنجا تحصیل کنند و بتوانین برایشان پول بفرستیم و خانم هم بتواند برود و آب و هوایی در کالفرنیا عوض کن سالهاست که با منافع ملی ما کره خورده.روابط دوستانه و شب نشینی در جهنمهای ان شیخ مرحوم و زنش با شاه عربستان و رفت و آمدهای آنچنانی از همین دست روابط بوده و هست.دنیا چهره آمریکا را می شناسد لیکن همه به دنبال منافع ملی کشور خود هستند بجز ما! در دنیا هیچکس کاری به ظالم و مظلوم ندارد ، نمونه اش را در روابط بین ایران و سودان شاهد بودیم و کشورهای دیگر آفریقایی و عربی که در دولت اقای روحانی به سطحی تنزل پیدا کرده که فق در زمان عبد الناصر دیده شد.آمریکایی ها خودشان توسط خانم کلینگتون و اقای ترامپ به صراحت اعلام می کنند که داعش را و القاعده را ما بوجود اوریم و شما می گوئید که ایشان گفتند منظورتان آقای روحانی است!واقعا جالب است!آمریکا مگر از بیان اینکه داعش را بوجود آورده می ترسد؟ کسانی که از مظلوم حمایت می کنند بچه های سپاه قدس هستند که در دولت فعلی زیر بیشترین حملا و تحریمهای دولت خودمان بوده اند. حملات به آقای قاسم سلیمانی در دولت فعلی بیسابقه است( توسط آقا آشنا مشاور عال رئیس دولت) و حملاتی که توسط دیگر ارکان دولت به سپاه شده همه و همه زمینه ساز امروز بود که امریکائیها به میدان بیایند و سناریوی دوم برجام را اجرا کنند. اگر منظور از استکبار هم نیروهای انقلاب است کاملا صحیح است چون دولت ایشان تمام سعی خود را کرده تا در فضای دانشگاه ها و رسانه ها به مردم تلقین کند که مشکلات ایران ناشی از قطع ارتباط با امریکاست و قطع ارتباط با امریکا مقصرش ایران است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار