کد خبر: 878733
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزتاکید کرد
مدیرکل منابع طبیعی استان؛ ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل به اقشار مختلف مردم در تمامی مشاغل و حرفه ها گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است. از درون ما را مصون می‌کند. معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد و نیز از جمله چیزهای بسیار مهم، دفاع غیرعامل است. هر مقداری که مسئولیت و ماموریتش به شما محول می‌شود. باید به اینکه توجه کنیم که برای رسیدن به توسعه پایدار در تمامی زمینه ها، مشاغل و صنایع نیازمند عزم جدی و مشارکت همه مردم هستیم.

حامد فرضی در توضیح پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است بنابراین در این نوع پدافند تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

وی با اشاره به موقیعیت جغرافیایی ایران گفت: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد لذا لازم است در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست نگاه ویژه ای به پدافند غیرعامل در بخش های مختلف؛ جنگل و مرتع، آبخیزداری و مدیریت منابع آب و خاک و بیابان و بیابان زدایی داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز؛ بررسی علل و عوامل تخریب جنگل ها و مراتع، روش ها و رویکرد های نوین مدیریت پایدار جنگل ها و مراتع، سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت منابع جنگلی، کاربرد فناوریهای نوین در علوم جنگل و مرتع، جنگل و مرتع و توسعه پایدار، آبخیزداری و استحصال آب باران، مدیریت منابع آب و خاک، آبیاری و زهکشی، کاربرد فناوریهای نوین در علوم آبخیزداری و مدیریت منابع آب، آبخیزداری، مدیریت منابع آب و توسعه پایدار ، ارزیابی، پایش، مدیریت و کنترل مناطق بیابانی، فرسایش بادی و ریز گردها، کاربرد فناوری های نوین در مطالعات بیابانزدایی و بیابانزایی و توسعه پایدار را از جمله اقدامات بسیار مهم پدافند غیرعامل در منابع طبیعی با رویکرد توسعه پایدار برشمرد.

حامد فرضی تصریح نمود: تحت هر شرایطی باید مقوله توسعه‌ پایدار به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و تحقق این امر هم زمانی امکان پذیر خواهد بود که؛ بتوانیم با عزم ملی و جدی، آگاه سازی عموم مردم و فرهنگ سازی، منابع طبیعی و محیط زیست خود را حفظ کرده و از آنها به نحو مطلوب حفاظت و بهره برداری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار