کد خبر: 878721
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
پلاک منزل پدری دکتر حسن روحانی رییس جمهوری عصر روز چهارشنبه با حضور علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی و استاندار و جمعی از مسوولان واقع در شهرستان سرخه استان سمنان رونمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت : در این آیین برای تبدیل منزل پدری دکتر روحانی به موزه طرح های پیشنهادی به رییس سازمان میراث فرهنگی ارایه شد.
حسین خواجه بیدختی افزود : زیرساخت لازم برای اجرای این طرح از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان آماده است.
وی خاطرنشان کرد : در چهار سال گذشته 20 خانه گردشگری در مناطق شهری سمنان با 40 میلیارد ریال اعتبار به منظور افزایش اشتغال نوسازی و بهسازی شد و تبدیل منزل پدری دکتری روحانی به موزه هم می تواند در افزایش اشتغال این استان تاثیرگذار باشد.
 در این آیین محمدرضا خباز استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.
 استان سمنان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.
هشت اثر طبیعی استان سمنان نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که شامل درخت کهنسال چنار سوخته صح، درخت گردوی کهنسال تویه و درخت ارس کهنسال دیباج در دامغان، غار افتر در سرخه، جنگل ابر در شاهرود، درخت چنار کهنسال امامزاده یحیی(ع)، درخت چنار دوقلوی چاشم و درخت گردوی کهنسال کمان رستم در مهدیشهر است.
61 اثر معنوی استان شامل مراسم معنوی، صنایع دستی و فنون سنتی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مفرش‌بافی پاده، دست‌بافته های سنتی امیریه، نظام آبیاری دامغان و سمنان، جاجیم‌بافی در سمنان، مهارت شماره‌دوزی سنگسری و مهارت فن لاک‌تراشی کالپوش، صنایع دستی و فنون سنتی استان سمنان است که به ثبت آثار ملی رسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر