کد خبر: 878707
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی:
در حال حاضر حدود 600 نفر دیگر از کارگران شرکت در حال دریافت بیمه بیکاری هستند و امیدواریم با راه‌اندازی خط تولید آکریلیک، این افراد نیز همانند سایر افراد به کار خود بازگردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، اسرافیل احمدیه بیان نمود : عمده مشکل نقدینگی شرکت برای خرید مواد اولیه بود که این مشکل نیز با تمهیداتی که توسط مقامات استانی و کارگزار فعلی  ونمایندگان مجلس صورت گرفته، وفع شد.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با جایگزینی خرید به صورت تنخواه، به جای اخذ تسهیلات تصریح کرد: خرید به صورت تنخواه دولتی یا استفاده از تسهیلات تفاوت چندانی نداشته و سعی دولت بر رفع مشکل خرید مواد اولیه پلی‌اکریل بوده است.

در ادامه این مبحث مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: چه بحث تنخواه باشد و چه بحث تسهیلات، پس از احیای شرکت و انتقال آن به سهامداران اصلی، باید مبالغ پرداخت شده به خزانه دولت بازگردانده شود.

وی تأکید کرد: تاکنون همان 20 میلیارد تومانی که در ابتدا از سوی دولت تأمین شد؛ در شرکت صرف شده و سایر امور از طریق توان کارگزار شرکت و توان استانی انجام شده‌اند و راه فعلی پیموده شده است.

احمدیه یادآور شد:. خلف وعده دولت در تأمین مالی تسهیلات مصوب شرکت از جمله اتفاقات آزاردهنده بود که اجازه نمی‌داد تا روند احیای شرکت بر ریل خود قرار گیر وما. پیگیر دریافت 20 میلیارد دوم هستیم ولی تلاش می‌کنیم این مبلغ به صورت تسهیلات اخذ شود.

در همین رابطه، نمایندگان استان نیز دست از تلاش نکشیده و با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه خواستار پرداخت این تسهیلات به کارخانه پلی‌اکریل شدند.

نمایندگان اصفهان همچنین عدم تزریق نقدینگی به شرکت را به مثابه بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های اخیر مسؤولان استانی و دست اندرکاران احیای کارخانه قلمداد کرده و اظهار کردند که در این صورت، تأمین مواد اولیه، نوسازی تجهیزات و پرداخت حقوق کارگران امکان‌پذیر نخواهد بود.

نمایندگان اصفهان با اشاره به احتمال بحرانی شدن وضعیت پلی‌اکریل اذعان کردند که از دست رفتن فرصت احیای این کارخانه می‌تواند منجر به بیکاری کارگران آن شود و به دلیل پراکندگی کارگران آن در کل استان، این مسأله تهدیدی برای اشتغال کل استان خواهد بود.

بر همین اساس، پیگیری‌ها به ثمر رسید و به گفته زهرا سعیدی، قسط دوم 20 میلیاردی سرانجام به حساب کارخانه تزریق شد.

پرداخت 20 میلیارد دوم به پلی‌اکریل اظهار کرد: با پرداخت این مبلغ، شرایط برای احیای سایر خطوط تولید نیز فراهم شده و کارخانه‌های آکریلیک نیز تا ماه‌های آینده آغاز به کار خواهند کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حال حاضر خط تولید پلی‌استر شرکت در حال تولید است و با تولید مواد اولیه از این خطوط، حدود 60 درصد کارخانه پلی‌اکریل در روزهای آینده در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

سعیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 600 نفر دیگر از کارگران شرکت در حال دریافت بیمه بیکاری هستند و امیدواریم با راه‌اندازی خط تولید آکریلیک، این افراد نیز همانند سایر افراد به کار خود بازگردند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ابراز اظهار داشت: کارخانه پلی‌اکریل از قدیمی‌ترین کارخانه‌های اصفهان است و نباید از موضوع تعطیلی آن به سادگی گذشت و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مقامات استانی و دولت، شاهد احیای کامل این کارخانه باشیم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار