کد خبر: 878705
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
شهردار اصفهان :
در اصفهان شهرداری به دنبال کوچک‌ کردن دایره مداخلات شهرداری در امور فرهنگی هستیم و معتقدیم که شهرداری‌ها باید ساخت‌های امور فرهنگی را رعایت کنند نه کسانی که متولی این امور هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی ، در نشست خبری شهرداران کلان‌شهرهای کشور در شهرداری شهرمشهد،بیان کرد: اگر بخواهیم مشکلات شهرها را بیان کنیم، مسائل متعددی وجود دارد. در این جلسه نگاهی به معضلات اجتماعی خواهیم داشت و امروزه این مشکلات شامل مسائلی است که به هر دلیل در شهرهای کشور به وجود آمده است.

قدرت‌الله نوروزی گفت : راهکاری که باید برای این مشکلات پیشنهاد کرد، می‌تواند در این جلسات با گفت‌وگو و تبادل نظر بین تمامی شهرداران به بهترین راهکارها دست پیدا کنیم.

وی افزود : معضلات اجتماعی دیگر جزء مسائلی نیست که بتوان با آن مبارزه کرد و به عنوان مثال حاشیه‌نشینی در شهرهایی که وضعیت آب‌وهوای چند سال اخیر آن‌ها تغییر کرده نکته مهمی محسوب می‌شود و در شهرهایی مانند اصفهان و باتوجه به خشک ‌شدن رودخانه زاینده‌رود، می‌توان به حاشیه‌نشینی به‌عنوان یکی از معضلات اصلی شهر نگاه کرد.

نوروزی بیان کرد: قطعا این جلسات می‌تواند زمینه تعامل با دولت و مجلس و همچنین اتخاذ راهکارهایی واحد را فراهم سازد. امیدوارم با محوریت دکتر نجفی بتوانیم این جلسات را تکرار کنیم و از تجربه‌ کلان‌شهرها نهایت بهره را ببریم و نتایج خوبی را رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه حاشیه‌نشینی مشکل بسیاری از شهرها به‌شمار می‌آید و ما می‌توانیم در چنین با بیان اینکه  در اصفهان ما به دنبال کوچک‌کردن دایره مداخلات شهرداری در امور فرهنگی هستیم"، تاکید کرد: ما معتقدیم که شهرداری‌ها باید یرساخت‌های امور فرهنگی را رعایت کنند نه کسانی که متولی این امور هستند.

نوروزی باذکر اینکه متاسفانه این مسائل در سال‌های گذشته در کشور رخ داده  اذعان نمود :  شهرداری‌ها مستقیم متولی امور فرهنگی شدند و نتایج خوبی  تاکنون نداشته و این امور باید به اهل آن سپرده شود .

وی اظهار کرد: امیدواریم در آینده با امکاناتی که شهرداری‌ها در اختیار این متولیان امور فرهنگی قرار می‌دهند بتوانند نسبت به ترویج فرهنگ اقداماتی انجام دهند. همچنین در زمینه ورزشی نیز ما معتقدیم که شهرداری‌ها مسیر اشتباهی را طی کردند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه "داشتن سازمان‌هایی به نام سازمان ورزش در راستای اهداف اصلی شهرداری‌ها نیست"، عنوان کرد:  شهرداری‌ها باید بتوانند سالن‌های ورزش و امکانات را تهیه کنند تا کسانی که متولی اصلی هستند، بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند تا امر ورزش نیز مسیر خود را طی کند.

نوروزی افزود: شهرداری در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز باید به شهروندسازی گرایش پیدا کنند؛ اگر این امر به‌درستی ایجاد شود قطعاً بسیاری از معضلات اجتماعی رفع خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار